۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

سیصد کارخانه اردبيل در آستانه ورشکستگی

اورمو ایشچیلری :نماينده اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس با بيان اينکه گزينش مديران استاني بايد از بين افراد بومي باشد، گفت: اردبيل با50 هزار نيروي بيکار تحصيلکرده، صاحب 300 کارخانه در آستانه ورشکستگي است.  حجت الاسلام سيد کاظم موسوي اظهار داشت: استان اردبيل ديار عارفان، عالمان، فضلا و روحانيون برجسته اي است که هر کدام از آنها لايق بهترين پست هاي مديريتي هستند. وي با يادآوري اينکه بومي گزيني بايد در انتخاب مديران استان لحاظ شود، با انتقاد از انتخاب يک مدير غير بومي

کشاورزان اردبيلي از کشت در زمين‌هاي سنددار خود منع شدند!

اورمو ایشچیلری :همزمان با آغاز فصل کشت و زرع ، اداره کل منابع طبيعي استان اردبيل در اقدامي غيرمنتظره در بخش‌هاي وسيعي از استان بخصوص در شهرستان‌هاي شمالي استان از ورود کشاورزان ديم کار به زمين‌هاي سند دار زراعي خود جلوگيري کرده و مانع از آغاز کشت پاييزي اين کشاورزان شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، گزارش‌هاي مردمي رسيده از اين منطقه حاکيست، نيروهاي اين اداره کل با استقرار در محل و با پشتيباني نيروهاي انتظامي از ورود هر نوع ماشين‌آلات کشاورزي به زمين‌هاي کشاورزي و شروع فعاليت‌هاي کشت و زرع

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

ترکیه 88مین سالروز جمهوریت را همراه با حزن و حسرت و یک واقعه تروریستی دیگرگرامی داشت

اورمو ایشچیلری :هشتاد و هشتمین سالروز اعلام نظام جمهوری در کشور دوست و برادر ترکیه به سبب وقایع تروریستی و زلزله چند روز پیش وان همراه با حزن و حسرت گرامی داشته شد.هرساله در این روز جشن و مراسم بزرگ داشت در استادیوم های ورزشی همراه با پایکوبی و جشن برگزار میشد. به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از ترکیه امسال تنها مراسم محدودی در این ارتباط برگزار شد. این گزارش می افزاید یک حمله انتحاری توسط یک زن در ساعات ظهر امروز 29 اکتبر (اکیم ) در شهر بین گول سبب مرگ تروریست و 2 نفردیگر و زخمی شدن بیست نفر شده است .در این حمله به تعدادی اتومیل و بناهای همجوار خساراتی وارد شده است .

آخرین وضعیت زندانیان و آزادشدگان آزربایجانی

اورمو ایشچیلری :سیروس گوهری یکی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در شهر قوشاچای از زندان آزاد گردید. این فعال حرکت ملی که به جرم پان ترکیست و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود محکومیت یک ساله خود را در زندانهای سويوق بولاغ (مهاباد)  و قوشاچای (میاندوآب) سپری نمود و پس از آن آزاد گردید.
سیروس گوهری پیش از این به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه پان ترکیسم، به تحمل یک سال زندان تعزیری و امحای کتب و کارت های تبلیغی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، سويوق بولاغ (مهاباد) محکوم شده بود. وی به این حکم در ظرف مدت قانونی اعتراض نموده

گزارش رادیو فردا از اعدام اقلیت سنی ترک های آزربایجان - کوره سوننی لر

اورمو ایشچیلری :
دولت جمهوری اسلامی ایران ۱۸ مهرماه امسال، پنج آذربایجانی که سه تن آنها از اقلیت های سنی مذهب «کوره سنی» ساکن آذربایجان غربی هستند را اعدام کرد و هم اکنون حداقل سه «کوره سنی» دیگر در انتظار اعدام هستند
جمال شیخ زاده، فرهاد اسلام دوست ومحمد جنگلی که اعدام شدند از ساکنان روستای «ایستی سو» سلماس و اقلیت ترک سنی آذربایجان حدود سه سال پیش به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیرشده بودند. اهالی روستای «ایستی سو» سلماس از ترکهای سنی مذهب هستند که مردم منطقه آنها را «کوره سنی» می خوانند.

یوسف اسلامدوست از روستای «ایستی سو»، «الله وردی احمدپورآذر» از قصبه قولونجو و« احمد جمشید جم» از قصبه بالوو همچنین از جمله ترک های سنی مذهب هستند که در زندان مرکزی اورمیه در انتظار حکم اعدام به سر می برند و به ویژه بعد از موج اول اعدام های کوره سنی ها، نگرانی

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

صدای کارگران را بشنوید مشکلات اجتماعی را ببینید!

اورمو ایشچیلری :"شکور اکبر نژاد" نماینده اصلاح طلب مجلس از تبریز نیز روز گذشته در نطق میان دستور خود در مجلس، به نکاتی اشاره کرد که شنیدن آن برای کانون قدرت دشوار بود. بویژه که او شاید برای نخستین بار طی دو مجلس هفتم و هشتم، از فاجعه تولید و زندگی کارگران پشت تریبون مجلس سخن گفت. بخش هائی از سخنرانی او را می خوانید:

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

پدر آزربایجانی برق ايران و از بنيانگذاران دانشگاه صنعتي شريف خاموش شد

اورمو ایشچیلری :مهندس تيمور لكستاني، پدر برق ايران و از بنيانگذاران دانشگاه صنعتي شريف كه چندي پيش بر اثر سكته مغزي در بيمارستان ايرانمهر تهران بستري شده بود شب گذشته در سن 96 سالگي درگذشت. به گزارش خبرنگار علمي ايسنا، مهندس تيمور لکستاني در سال 1294 در سلماس به دنيا آمد و پس از اخذ ديپلم از دبيرستان فردوسي تبريز در سال 1313 به دانشكده فني دانشگاه تهران راه يافت و در زمره 10 نفر اول پذيرفته و با اخذ رتبه ممتاز فارغ‌التحصيل شد. لكستاني از نخستين گروه مهندسان برق دانش آموخته دانشگاه تهران بود كه پس از فراغت از تحصيل به صنعت برق كشور ملحق شد. در زمان ورود لكستاني به صنعت برق، كارخانه برق تهران در اختيار مهندسان چك بود و از آن جا كه آنها تمايلي براي انتقال دانش و تخصص برق به ايراني‌ها نداشتند، لكستاني و

برگزاری دادگاه سه فعال سیاسی آزربایجان

دوشنبه 9/8/90 دومین جلسه ی دادگاه فعالان حرکت ملی یوروش مهرعلی بیگلو و دکتر لطیف حسنی برگزار خواهد گردید.
یوروش مهرعلی بیگلو 20 اردیبهشت سال 89 دستگیر و پس از تحمل 7 ماه حبس انفرادی و شکنجه های شدید در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان عمومی تبریز متنقل شده و دو ماه پس از آن با وثیقه 100میلیون تومانی آزاد شد.
دکتر لطیف حسنی نیز 5 خرداد 89 دستگیر و به همراه یوروش مهرعلی بیگلو پس از تحمل نزدیک به 9 ماه حبس و شکنجه با وثیقه 100 میلیون  تومان آزاد گردید.اولین جلسه دادگاه این دو فعال سیاسی مدنی آذربایجان اردیبهشت ماه امسال

وزیر کار: نرخ بیکاری دانشگاهیان ۱۰ برابر سایر گروه‌هاست

اورمو ایشچیلری :عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به سایر گروه‌های فاقد مدرک ۱۰برابر بیشتر است. شیخ الاسلامی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت اشتغال افرادی که از تحصیلات کمتر و زیردیپلم برخوردار هستند، بهتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، افزود بررسی‌ها نشان می دهند که نرخ بیکاری زیردیپلم‌ها در حال حاضر یک درصد و افراد دارای مدرک لیسانس ۲۰ درصد؛ یعنی ۲۰ برابر افراد کم‌سواد است که این نشان می‌دهد آموزش‌ها هیچ ربطی به نیازهای بازار کار ندارند.
منبع: دويچه وله

انتقال پناه جویان از وان به سایر شهر ها

اورمو ایشچیلری :بدنبال زلزله مخرب وان و نابودی سرپناه پناه جویان ایرانی و غیر ایرانی ، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان وابسته به  ملل کلیه پناه جویان را به شهر های مختلف ترکیه گسیل داشت . به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از وان تاکنون از تلفات پناه جویان آزربایجانی در این شهر گزارشی ارسال نشده و تمامی پناه جویان سالم می باشند.

بارش برف و باران در شهرستانهای شمال آذربایجان غربی و زنجان

اورمو ایشچیلری :بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، این بارشها در شهرها و مناطق روستایی شهرستانهای شمالی استان به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف بوده و اغلب ارتفاعات و مناطق کوهستانی شمال استان پوشیده از برف شده است، بیشترین میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در شهرستانهای چالدران و ماکو با بیش از 15 میلی متر گزارش شده است.بارش برف و باران باعث پایین آمدن دمای هوا نیز شد به طوری که در اغلب مناطق استان مردم شب گذشته را در دمای زیر

آخرین آمار کشته ها و مجروحان زلزله وان

اورمو ایشچیلری :والی شهر وان ترکیه آخرین آمار کشته ها و مجروحان زلزله وان در شرق ترکیه را اعلام کرد.در طول 4 روز از بروز زلزله در شرق ترکیه تاکنون بیش از 481 نفر جان خود را از دست داده و 1300 نفر نیز مجروح شدند.وی با بیان اینکه کار آواربرداری و امداد و نجات در مناطق زلزله زده هنوز ادامه دارد اظهار داشت: با توجه به عدم اتمام عملیات امدادرسانی پیش بینی می شود تعداد مجروحان و کشته شدگان بیش از آمار اعلامی باشد.کارال اوغلو  با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل خاصی به لحاظ امدادرسانی وجود ندارد، اعلام کرد: در حال حاضر مجروحان در تمامی بیمارستان های شهر وان، آنکارا، استانبول و ارزروم در حال مداوا هستند.

مرگ 15 نفر در اردبیل و زنجان بر اثر گازگرفتگی طی شش ماه گذشته

اورمو ایشچیلری : مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: طی شش ماهه اول سال جاری 10 نفر از شهروندان این استان به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.بهزاد ولیزاده ظهر پنج شنبه با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد افزایش بیش از 150 درصدی در مقایسه با سال 88 بودی، افزود: طی سال 88 تعداد کل قربانیان ناشی از گاز گرفتگی 10 نفر بود که در سال گذشته این تعداد به 25 نفر رسید که از این تعداد 15 نفر مرد و 10 نفر زن بودند.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان از فوت پنج نفر از اعضای یک خانواده برا اثر استنشاق گاز گرفتگی حاصل از سوخت زغال خبر داد. مهمترین عامل بروز حوادث و گاز گرفتگی، غفلت، عدم آگاهی، و توجه و دقت کافی مردم در استفاده صحیح از این وسائل است و با اینکه بارها کارشناسان مربوطه در این خصوص هشدار داده اند ظاهراً چون این قاتل پنهان، غیر قابل حس و لمس و بی بو و بی رنگ است مردم کشنده بودن آن را باور ندارند و به راحتی تسلیم و قربانی آن می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مراغه: نظام اداری کشور به نظام فدرالیته تغییر یابد

اورمو ایشچیلری :رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مراغه در مجلس پیشنهاد کرد برای تحول در نظام اداری کشور، سیستم بسته موجود به سیستم باز تبدیل شده و فدرالیته در ساختار اداری ایجاد شود.یوسف نجفی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت های نهم و دهم در آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایجاد فدرالیته اداری در کشور پیش‌نیاز تغییرات لازم در زمینه خدمت‌رسانی عادلانه به مردم و بخش‌های مختلف کشور است.

آتش سوزی بازار چرم تبریز

اورمو ایشچیلری : بازار بزرگ چرم تبریز روز گذشته در حالی طعمه حریق شد که در نبود تدبیر از سوی مسئولان امر، همانند سالهای گذشته امکانات ایمنی این مجموعه تکمیل نشده تا سومین آتش سوزی را طی سالهای اخیر برای خود رقم زند.در سالهای اخیر بازار چرم تبریز نه به سبب کاردهی و نوع فعالیت های اقتصادی و درآمدزایانه خود، بلکه به سبب آتش سوزی های سریالی و مداوم در این مکان، به نامی آشنا برای تبریزی ها تبدیل شده که طنین آن واژه آتش و حادثه را تداعی می کند.

۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

پناهجویان زلزله‌زده‌ی شهر وان: آواره و بی سرپناه

اورمو ایشچیلری :بنابه گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از وان خوشبختانه هیچ یک از پناهجویان آزربایجانی در این شهر مجروح یا کشته نشده اند. لیکن در وضعیت بسیار سختی به سر برده و از ترس پس لرزه ها نمی توانند در خانه هایی که آسیب دیده اند بیتوته نمایند و لذا شب ها در سرمای سخت زمستانی بدون سر پناه مانده اند. گزارش زیر به نقل از رادیو آلمان در این خصوص تهیه شده است .

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

زلزله ترکیه؛ آسیب به خطرناک‌ترین نیروگاه اتمی جهان

اورمو ایشچیلری :زمین لرزه وان به نیروگاه هسته ای ارمنستان واقع در نزدیکی مرز ترکیه نیز آسیب رسانده است.به گزارش سازمان انرژی اتمی ترکیه(TAEK) در حال حاضر تلاش و اقدامهای لازم برای برطرف کردن خسارات وارده به این نیروگاه ادامه دارد .بر اساس آمار اولیه، درصد تشعشعات هسته ای در این منطقه به کمی بیش از حد طبیعی آن رسیده است.

خطرناک‌ترین نیروگاه اتمی جهان

نشریه نشنال جئوگرافیک اعلام کرد، خطرناک‌ترین نیروگاه اتمی جهان در ارمنستان قرار دارد. این نشریه در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است، نیروگاه هسته‌ ای ارمنستان به مراتب از نیروگاه اتمی

یک نوزاد پانزده روزه زنده از زیر آوار بیرون آورده شد

اورمو ایشچیلری :به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، نوزادی پانزده روزه با گذشت 48 ساعت از وقوع زمین لرزه مهیب در استان وان در شرق ترکیه روز سه شنبه زنده از زیر آوار بیرون آورده شد. شبکه های تلویزیونی ان تی وی و سی ان ان ترک اعلام کردند مادر این نوزاد نیز به نظر می رسد همچنان زنده باشد. مادر این نوزاد زیر آوار یک ساختمان گرفتار شده است و نیروهای امداد و نجات تلاش می کنند او را نیز از زیر آوار بیرون بیاورند.  اما به رغم تلاش بی وقفه امدادگران، امیدها برای یافتن بازماندگان بیشتر زمین لرزه ترکیه کمرنگ شده است

آزربایجان به عضویت شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد

اورمو ایشچیلری :جمهوری آزربایجان  شمالی که نمایند گی کشور های اروپای شرقی را بر عهده خواهد داشت، از سال آینده ، بمدت دوسال، این ماموریت را به پیش خواهد برد.در رای گیری بعمل آمده در مجمع عمومی سازمان ملل، آزربایجان به نماینده گی کشور های اروپای شرقی در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ انتخاب گردید .آزربایجان در ۱۷ امین دور رای گیری ، که با کناره گیری اسلونی انجام گرفت ، از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل آرای ۱٥٥ کشور را در یافت نمود .شورای امنیت سازمان ملل که ۱٥ کرسی دارد ، از ٥ عضو دائمی متشکل میباشد .اعضای دائمی شورا یعنی انگلستان ، چین ، فرانسه ، روسیه و امریکا ، از حق وتوی قطعنامه های سازمان بر خوردار هستند .ده عضو غیر دائمی شورا نیز برای دوره های دوساله ، انجام وظیفه میکنند .

ارتش ترکيه به عبور از مرز عراق برای هدف گرفتن پ کا کا ادامه می دهد

اورمو ایشچیلری :گزارشهای رسيده از روند درگيری ارتش ترکيه و نيروهای حزب کارگران کردستان- پ کا کا - حاکيست، ارتش ترکيه کماکان در حال پيشروی به سوی قرارگاههای پ کا کا در شمال عراق است.منابع امنيتی ترکيه می گويند، تانکها و خودروهای زرهی اين کشور روز دوشنبه با عبور از مرز شمالی عراق، به طرف اردوگاههای پ کاکا به راه افتادند.
اين عمليات، ادامه حملاتی است که از هفته گذشته در واکنش به کشته شدن ۲۴ سرباز ترک به دست نيروهای پ کا کا

وقتي آذربايجان جنوبي تشکيلات نداشته باشد٫ اکراد شهرهاي آذربايجان را کردستاني ناميده و بيانيه صادر خواهند کرد!

اورمو ایشچیلری :زلزله اخير در منطقه وان در ترکيه بار ديگر خطرناک بودن سياستهاي تغيير بافت جمعيتي که حاصل اجراي سياستهاي اشتباه دولتمردان ترکيه و زياده خواهي اکراد تروريست در دهه هاي اخير است را به وضوح نشان داد
 ازساعات اوليه زلزله٫  اکراد از اين فرصت براي تبليغات و تداوم سياستهاي اشغالگرانه خود استفاده  نمودند٫ متاسفانه هيچ يک از احزاب و تشکيلاتهاي  که به نام آذربايجان فعاليت ميکنند پا پيش نگذاشته و حداقل يک بيانيه٫ يک ابراز همدردي و يک اطلاعيه صادر نکردند! ولي در مقابل٫ اکراد از هر جناح و حزبي که باشند پي در پي بيانيه صادر کرده و آذربايجان غربي را نيز در ليست شهرهاي صدمه ديده کردستان داخل ميکنند! .
آيا زمان آن فرا نرسيده است تا جلوي زياده خواهي اکراد تروريست که در لباس احزاب سياسي و با کاسه ليسي در درگاه اين و آن مشغول اشغال آذربايجان و ترکيه هستند گرفته شود؟
بيانيه حزب  دموکرات کردستان ايران را مطالعه نموده و عمق فاجعه را درک کنيم:

حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان به سربازان امداد نجات در شهر وان

اورمو ایشچیلری :حمله میلیتانهای حزب کارگران کردستان به سربازان امداد نجات در شهر وان میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان دیروز طی حمله تروریستی به ماشین در حال عبور سربازانی که برای نجات زلزله زده گان شهر وان در حرکت بودند با استفاده از بمب های دست سبب زخمی شدن 4 سرباز ترکیه شده اند. این حمله تروریستی در منطقه باشکاله شهر وان صورت گرفته است.سربازان ترکیه که تنها با هدف کمک به آوارگان شهر وان در حرکت بودند مورد حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان  واقع شده اند.زخمی های این حمله تروریتی با استفاده از هلیکوپترهای نظامی به بیمارستان نظامی شهر وان منتقل شده اند.

تعداد کشته شده گان زمین لرزه دیروز در استان وان ترکیه به ۲۲۰ نفر رسید

اورمو ایشچیلری :کانون زمین لرزه که ساعت ۱۳ و ٤۱ دقیقه دیروز بوقت محلی وقوع یافت، روستای تابانلی از توابع شهرستان مرکزی وان اعلام گردید. به گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از تی آر تی تعداد کشته شده گان زمین لرزه دیروز با شدت ۷ ممیز ۲ ریشتر در استان وان ترکیه به ۲۲۰ نفر و تعداد مجروحین نیز به حدود ۱۱۰۰ تن رسید که در بیمارستانها تحت معالجه قرار دارند .

بازداشت سه تن از مدیران ارشد مترو تبریز

اورمو ایشچیلری : بنا به گزارش خبرنگار آراز نیوز از تبریز سه تن از مدیران ارشد مترو تبریز به دلیل اختلاس کلان بازداشت و دو روز قبل یعنی روز شنبه به زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند.تا بحال هویت یکی از مدیران دستگیر شده مترو تبریز مشخص شده است این شخص برادر ریس کل سابق راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل فعلی باشگاه پیروزی تهران سرادر رویانیان است.برای آزادی هر کدام از این افراد بیست میلیارد ریال قرار وثیقه صادر شده است.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد

یحیی شیدا شاعر نامدار آذربایجان به ابدیت پیوست

اورمو ایشچیلری :آذربایجان در فقدان شاعر، روزنامه‌نگار و ادیب تبریزی استاد یحیی شیدا سوگوار است.استاد شیدا شصت سال از عمر پربار خود را در خدمت ادبیات آذربایجان صرف کرد و از چهره‌های ماندگار این سرزمین شد. او از قدیمیترین اعضای فرقه دموکرات آذربایجان و عضو انجمن نویسندگان آذربایجان شمالی بود. مااین ضایعه بزرگ را به هموطنان عزیز به‌ویژه خانواده محترم استاد و صاحب‌قلمان آذربایجانی صمیمانه تسلیت می‌گوییم.بی‌گمان ملت آذربایجان در جهت تحقق خواست قلبی این شیدای زبان و فرهنگشان، که همانا آزادی و

ایبراهیم بی جعفرزاده¬نین یاس تؤره¬نینه قیسا بیر باخیش ــ وحید کییاکسار

اورمو ایشچیلری : زینداندا ایکن، یاسا گلنلری توتوقلاماق ندن آسیلی اولابیلر؟ دوشونوردوم!
"آزادلیغی ایسته­میرم ذره ذره، قیرام قیرام / قولومداکی زنجیرلری قیرام گرک، قیرام قیرام..."
خلیل رضا ایله باشلاییرام. رحمتلیک ایبراهیم بیین سون کز  اوخودوغو، ان چوخ سئودییی شعر ایله باشلاییرام. و نه­قدر چتیندیر بئله بیر باشلانغیجلا بو یازینی باشلاماق! سانکی هله اوزاقدان آیریلیغی اوخویان اینسانلارین سسینی ائشیدیرم! آخی بیز او اینسانلارلا بیرلیکده آیریلیغی اوخویا بیلمه­دیک! آنجاق خیلیل رضا دئمیشکن: "داوام ائدیر 37...!"

۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

حمایت بی پرده فاشیست روس ولادیمیر ژیرینوفسکی از تروریست های کرد

اورمو ایشچیلری :به گزارش واحد رصد اخبار اورمو ایشچیلری ولادیمیر ژیرینوفسکی نایب رییس مجلس دومای دولتی و رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه، از کشورها آمریکا، اتحادیه‌ اروپا و عضو ناتو خواست با حل قضیه‌ کردها از بروز جنگی خونین در خاورمیانه‌ جلوگیری نمایند. رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه‌ طی سخنانی در باره‌ مسأله‌ کوردها در خاورمیانه‌ که‌ در سایت رسمی این حزب منتشر شد، اظهار داشت: مسأله‌ استقلال کردها یکی از مهمترین مشکلات خاورمیانه‌ است. طبق این گزارش ولادیمیر ژیرینوفسکی از کشورهای آمریکا، اتحادیه‌ اروپا و ناتو خواسته‌ است که‌ با حمایت خود از کردها از بروز جنگی غیر منتظره‌ در خاورمیانه‌ جلوگیری بعمل آورند. نایب رییس مجلس دومای روسیه‌ ضمن انتقاد از به‌ رسمیت شناختن

TERÖRÜN HER TÜRLÜSÜNÜ LANETLİORUZ


تخریب شبانه خانه صدقیانی توسط شهرداری تبریز

اورمو ایشچیلری: خانه صدقیانی (بنای زیبا ومنحصر به فرد دوران قاجار)که در سال 1381 با شماره ثبت7498 در فهرست اثار ملی ایران ثبت شده بود و در محله مقصودیه جنب دانشکده معماری قرار داشت توسط شهرداری تبریز شبانه و به صورت کامل تخریب شد. در این خانه قدیمی آثاری از دوران لوی شانزده نگهداری میشد . این واقعه فرهنگی را به شهردار محترم و شورای شهر تخریبچی تبریز تبریک و تهنیت عرض نموده توفیق روز افزون عزیزان را در تخریب  آثار باستانی تبریز آرزومندم . چرا که شهرداری تبریز از دوران خدمت خود تا کنون کمر همت به تخریب بناهای تاریخی این شهر زده است.


ورد ترکیه به خاک عراق - گزارش مشروح از وقایع اخیر تروریستی در ترکیه

اورمو ایشچیلری : ارتش ترکیه در تعقیب تروریست های کرد از مرز با عراق عبور کرده و نیروی هوایی این کشور مواضع کردها را در شمال عراق هدف حمله قرار داده است.روز چهارشنبه، ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر)، منابع نظامی ترکیه تایید کردند کهواحدهای زمینی ارتش این کشور در تعقیب تروریست های حزب کارگران کرد - پ‌ک‌ک - از مرز با عراق عبور کرده و نیروی هوایی هم مواضع پیکارجویان کرد را در داخل خاک عراق هدف حمله قرار داده است.

شهادت بیست و شش نظامی ارتش ترکیه در حمله تروریستی جدایی طلبان کرد

اورمو ایشچیلری :در پی حمله مسلحانه نیروهای حزب کارگران کردستان موسوم به «پ کا کا» به مقر پایگاه ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور، ۲۶ سرباز کشته و هجده نیروی نظامی مجروح شدند. به گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از یورونیوزاین شمار از قربانیان حملات مسلحانه به نیروی‌های ارتش طی سال‌های اخیر بی‌سابقه محسوب می شود.
  روز سه شنبه نیز در یک بمب گذاری جاده‌ای در شهرستان گرویماک پنج سرباز و چهارغیرنظامی جان باختند. در میان جان باختگان یک کودک سه ساله نیز شناسایی شده است.پیش تر در ماه سپتامبر نیز در یورش نیروهای پ کا کا به نظامیان ترکیه، شش سرباز جان خود را از دست دادند و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور به احترام خانواده جان باختگان سفر به قزاقستان را لغو کرد.حزب کارگران کردستان، پ کا کا از سوی ترکیه، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته شده است.

پرفسور دکتور هئیت در جمع دانشجویان و فارغ التحصیلان مقیم آنکارا

اورمو ایشچیلری به نقل ازآراز نیوز :عصر بیست وششم مهر پرفسور دکتور جواد هئیت پایه گذارعمل باز قلب در ایران و صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه وارلیق که زحمات بسیاری در عرصه تاریخ و زبان و ادبیات ترکی آزربایجانی کشیده است در جمع دانشجویان و فارغ التحصیلان آزربایجانی دانشگاه های آنکارا حضور یافت.
این جلسه که در سالن اجتماعات ساختمان اتحادیه صنفی کارمندان دولت و به همت دانشجویان آزربایجانی شهر آنکارا برگزار شده بود، ساعت پنج عصر با حضور تعداد کثیری از دانشجویان، فارغ التحصیلان، نویسندگان و شاعران آزربایجانی و سخنان آقای احمد دمیرچی (قائم مقام اتحادیه صنفی)آغاز گردید. پرفسور دکتور جواد هئیت با ذکر کوتاهی از فعالیت های فرهنگی و تحقیقات تاریخی خود به سوالات دانشجویان و حاضرین پاسخ گرفت. مراسم ساعت 7:30 با پذیرایی و صحبت های صمیمانه دانشجویان با پرفسور دکتور هئیت پایان یافت.

پخش گسترده سی دی سخنان داود توران سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در شهرهای ازربایجان جنوبی

اورمو ایشچیلری : سی دی سخنان داوود توران سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی در سطح گسترده در شهرهای اورمیه ، خوی ، تبریز ، سراب و اردبیل پخش شد. جناب داوود پوران برای بار نخست طی سخنان ویدیویی به تشریح مواضع و بررسی مشکلات موجود و مسائل آزربایجان جنوبی پرداخته است.تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان - دیرنیش چندی است که به علنی کردن برخی اعضای خارج ازکشور خود پرداخته است . اورمو ایشچیلری برای ایشان و سایر کوشندگان راستین آزربایجان آرزوی موفقیت دارد.

شعار جديد و تاثيرگذارهواداران تهراني تراختور

اورمو ایشچیلری به نقل از آراز نیوز :" تهراندا تؤرك كانالي ــــــــ ميلتيمين هارايي "
تهران با بيش از 8 ميليون تورك آزربايجاني به عنوان دومين پايتخت تورك نشين از لحاظ جمعيتي بعد از شهر استانبول توركيه قرار دارد .
بايد اعتراف كنيم كه بر اثر سياستهاي آسيملاسيون فرهنگي حاكميت راسيست پهلوي و در ادامه آن حاكميت راسيست فارس اسلامي كه ناشي از عدم آگاهي ملتمان بوده متاسفانه در طول 80 سال گذشته تا اندازه زيادي حس ملي آزربايجاني از جمعيت آزربايجانيان تهران گرفته شده است .

اما اين پتانسيل قدرتمند از قيام خونين خرداد ماه 1385 دوباره

۱۸ اوکتوبرقوزئی آذربایجانین دؤلت موستقیل‌لیگی گونودور

اورمو ایشچیلری ، آراز نیوزدان نقلن :20 ایل اؤنجه قوزئی آذربایجان خالقی‌نین آپاردیغی آزادلیق و ایستیقلال موباریزه‌سی نتیجه‌سینده آذربایجان دؤلتی ایکینجی دفعه موستقیل‌لیگینه قوووشوب.۱۸ اوکتوبر ۱۹۹۱-جی ایلده آذربایجان عالی دؤلت موستقیل‌لیگی حاقیندا تاریخی سندینی، آنایاساسینی، قبول ائدیب. آنایاسا مصوبه‌سینین لهینه عالی سوویئتین ۳۶۰ میلت وکیلیندن ۲۵۸-ی سس وئریب، یئرده قالان‌لار یا ایجلاسا قاتیلماییب، یا دا موستقیللیگین علیهینه سس وئریب‌لر.

۶ فصیل، ۳۲ مادده‌دن عیبارت آنایاسا مصوبه‌سینده موستقیل آذربایجان دؤلتی‌نین ۱۹۱۸-۱۹۲۰-جی ایللرده مؤوجود اولموش خالق جومهوریتی‌نین حقوقی واریثی اولدوغو وورغولانیب.۱۹۹۱-جی ایل دکابرین ۲۹-دا بوتون خالق اوچون ائله سوراغ(رفراندوم) گئچیریلیب و آذربایجان اها‌لی‌سی‌نین ۹۵%-ی بو ائله سوراغا ایشتیراک ائده‌رک اؤلکه‌نین موستقیل‌لیگینه، حاکیمیت حاقنا و ایستیقلالیتینه سس وئریب.

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۷۶۰۰ ایرانی درخواست پناهندگی کردند

اورمو ایشچیلری :دفتر پناهندگان سازمان ملل از درخواست پناهندگی بیش از ۷۶۰۰ ایرانی در شش ماه اول سال جاری خبر داده است.
در جدیدترین گزارش این نهاد سازمان ملل گفته میشود در نیمه اول سال جاری تعداد کسانی که از کشورهای صنعتی جهان درخواست پناهندگی کرده اند نسبت به سال پیش ۱۷ درصد افزایش یافته است.تا کنون بیش از ۱۹۸۰۰۰ نفر ازشهروندان کشورهای مختلف، از44 کشور پیشرفته جهان درخواست پناهندگی کرده اند و انتظار می رود این رقم تا پایان سال جاری به ۴۲۰۰۰۰ نفر برسد. در گزارش سازمان ملل از ایران بعنوان یکی از پنج کشور جهان با بیشترین تعداد پناهجویان یاد شده است. از ۷۶۰۰ پناهجوی ایرانی بیش از ۳۰۰۰ نفر از کشوری های اروپایی درخواست پناهندگی کرده اند.

علی یعقوبی، پدر معنوی مشایی کیست؟

اورمو ایشچیلری :همبستگی نیوز: مدتیست در برخی محافل غیر رسمی سخن از فردی به نام علی یعقوبی مبنی بر اینکه مشائی و تیم احمدی نژاد از وی خط می گیرند در میان است. علیرغم اینکه شخص مشایی ارتباط با این فرد را رد کرده است و ادعا نموده که چنین فردی را نمی شناسد[۱]اما همچنان از این فرد به عنوان پدر معنوی تیم احمدی نژاد نام برده می شود و بسیاری بر این باورند که خط دهی اندیشه های مهدویت و موضوع ظهور و آخرالزمان که از سوی این تیم به کرّات مطرح شده است ( برخی آن را حجتیه نوین خوانده اند) و بعضا نیز جنجال های مختلفی را در پی داشته از سوی این فرد به این جریان تزریق می شود.
پیش از پرداختن به اندیشه ها و سوابق وی لازم به توضیح است ، برخی رسانه های حکومتی خبر از بازداشت افرادی

توقیف نشریه ی گونش دانشگاه اورمیه به همراه پوستر ستارخان سردار ملی

اورمو ایشچیلری : روز یکشنبه نشریه ی گونش به همراه پوستر ستارخان هنگام ورود به دانشگاه در درب اصلی این دانشگاه توسط مامورین  حراست بدون هیچ دلیل قانونی توقیف گردیده است  .افزودنی است که با وجود دستور و تاکید صریح معاونت امور فرهنگی دانشگاه مبنی بر تحویل و بازگرداندن فوری نشریه و پوستر توقیف شده هنوز مسئولین حراست دانشگاه از بازگرداندن پوستر ستارخان سردار ملی امتناع ورزیده اند. شایان ذکر است رئیس حراست دانشگاه علاوه بر توهین به مقام سردار ملی مدیر مسئول این نشری را تهدید به احضار به کمیته ی انضباطی نموده است.

بیانیه ی جمعی از فعالین حرکت ملی در رابطه با اورمو گولو_شاخه ی تبریز( شماره 2)

اورمو ایشچیلری :
بیرلیک هاریی:
                           اورمو گولو سوسوزدو
                                                       آزربایجان اویانماسا اودوزدو
روزها مثل باد می گذرد، مثل بادی که وعده های دروغین دولت برای نجات اورمو گولو را با خود می برد و نفس های نگین آزربایجان را سنگین و سنگین تر میکند و نیش خنده های دشمنان آزربایجان گوش فعالین در بند را کر می کند. فریاد نجات خواهی عروسی که سالها آعوشش مسکن دردهایمان بوده وجدان خوابیده را بیدار میکند و امیدی جز فریاد اعتراض ما

آزادی موقت وحید فائزپور و شهرام یوزباشی به قید وثیقه 100 میلیون ریالی

اورمو ایشچیلری :اؤیرنجی: شهرام یوزباشی و وحید فائزپور فعالین حرکت ملی عصر روز یکشنبه مورخه 1390/7/24 پس از تحمل20 روز بازداشت به قید وثیقه 100 میلیون ریالی بطور موقت آزاد شدند. این فعالین در جریان مراسم تشییع جنازه فعال سرشناس حرکت ملی مرحوم ابراهیم جعفرزاده و همسر و فرزندش به همراه بهمن نصیرزاده و شیرزاد حاجیلو دستگیر شده بودند.

Güney Azerbaycan’da Milli Fəalların Tutuqlanma və İşkəncə Edilməsi və Urmu Gölü Etirazlarının Dəvamı İlə Bağlı Azərbaycan Milli Dirəniş Təşkilatı’nın Görüşü

Azərbaycan Türk Milləti;
Milli Hərəkət Fəalları;
Azərbaycan Türk Milləti və uluslararası hüquq və çevrə qurumların bütün tələb və etirazlarına baxmayaraq mələsəf görürük ki İran hakimiyəti Urmu Gölü’nü qurtarmaq üçün ən kiçik bir addım götürməməklə qalmayıb, milli fəallarımızı tutuqlayaraq özləri və ailələrini fiziksəl və psikolojik

دیدگاه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص ادامه بازداشت و شکنجه فعالین حرکت ملی و تداوم اعتراضات حول نجات دریاچه اورمیه

اورمو ایشچیلری :

ملت ترک آزربایجان؛
فعالین حرکت ملی آزربایجان؛
با کمال تاسف شاهد آن هستیم که علیرغم مطالبات و اعتراضات ملت ترک آزربایجان و نهادهای حقوقی و زیست محیطی بین المللی حکومت ایران نه تنها کوچکترین گامی در نجات دریاچه اورمیه برنداشته بلکه با تداوم سرکوب فعالین حرکت ملی و شکنجه جسمی و روحی این عزیزان و خانواده های آنان عملا و علنا در مقابل مطالبات ملت ترک آزربایجان قرار گرفته

از آسمان استقبال می بارد!-عکس منتشر نشده از آخرین سفر احمدی نژاد به همدان

اورمو ایشچیلری :به گزارش واحد رصد اخبار اورمو ایشچیلری یکی از سایت های وابسته به یاران احمدی نژاد که حالا منتقد او شده اند، این عکس را از آرشیو امنیتی خود خارج و منتشر کرده اند. عکسی که تا کنون هیچ خبرگزاری منتشرنکرده بود. دراین عکس که ظاهرا باید مربوط به آخرین سفر احمدی نژاد – به همدان- باشد، مردم با پرتاب چیزهائی از احمدی نژاد استقبال کرده اند که تیم حفاظتی وی ناچار شده از کیف های دستی خود برای سر و صورت وی سپر درست کنند و احمدی نژاد نیز دست خویش را سپر خود کرده است.

آزربایجان میلی دیرنیش تشکیلاتی سوزجوسو؛ داوود تورانین بیرنجی چیخیشی

اورمو ایشچیلری   :آزربایجان میلی دیرنیش تشکیلاتی(آ.م.د.ت) سؤزجوسو داوود بئی تورانین بیرنجی چیخیشی. آزربایجان میللی دیرنیش تشکیلاتی هر زامان و هر یئرده میلی حرکتیمیزین بیر پارچاسی اولاراق میلتیمیزین آزادلیغیاوغروندا موباریزه ائتمگی اوزونه میلی گورو و بورج بیلیر، و گونو گوندن داها آکتیو موقدس یولوموزو دوام ائتمکده دیر. آزربایجان گنجلیی میلی حرکت آکتیولری لوطفن بو ویدئونو یازیب یایئملاماقلا میلی دیرنیشیمیزه یاردیمجی اولون.
ویدئونو آلتداکی لینکدن الده ائده بیلرسیز:

پخش هزاران اعلامیه در آزربایجان شمالی در ارتباط با دریاچه اورمیه ــ تصویر

اورمو ایشچیلری : بر اساس گزارشات رسده به گروه خبری تبریز سسی فعالین حرکت ملی در آزربایجان شمالی اقدام به تهیه گسترده هزاران اعلامیه در ارتباط با دریاچه اورمیه نموده و در شهرهای آزربایجان شمالی  پخش کردند .این اعلامیه ها در برگ های آ.چهار و به صورت رنگی که در آنها تصاویری از دریاچه اورمیه و قیام ملت آزربایجان جنوبی مشاهده می شود توسط فعالین حرکت ملی در آزربایجان شمالی پخش گردید .

پوستری كه اعتراض رسمی دولت ایران را در پی داشت/ خمينی در ليست ۶ ديکتاتور تاريخ



پوستری علیه دیکتاتورها که توسط دانشجویان نروژی منتشر و اعتراض رسمی دولت ایران را در پی داشته است. نام آيت الله خمينی در ليست ۶ ديکتاتور تاريخ در برابر دموکراسی و جنبش های دانشجويی
 "همه می‌دانند که دانشجويان معترض در سراسر جهان با سرکوب روبرو هستند. ما از حق تجمع و آزادی بيان دانشجويان دفاع می‌کنيم. ما قصد نداريم به ايران يا کشورهای ديگر توهين کنيم، اما وقتی سفارت ايران از ما می‌طلبد که يک پوستر را سانسور کنيم، اين نشان بی‌احترامی به آزادی بيان است.
"خبرنگاران سبز/ایران-و- جهان:  در پوستری که به تازگی از جانب تشکل دانشجويان و دانشگاهيان نروژی منتشر شده است، تصوير شش رهبر نامی تاريخ ديده می‌شود که از برابر هجوم دانشجويان معترض در حال فرار هستند.
اين رهبران عبارتند از: آدولف هيتلر، رابرت موگابه، معمر قذافی، کيم ايل سونگ، ژوزف استالين و آيت‌الله خمينی.

"انجمن ياری دانشگاهی"، فعاليت سياسی خود را امسال بر نقش دانشجويان در مبارزه برای دموکراسی اختصاص داده و پوستر يادشده را در همين رابطه منتشر کرده است.


در اطلاعيه "انجمن ياری دانشگاهی" در رابطه با اين پوستر گفته شده: "دانشجويان در سراسر جهان به خاطر تعهدات اجتماعی خود تحت فشار و تعقيب هستند. پوستر تازه انجمن که به ديوار تمام دانشگاه‌های نروژ

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

گزارش تصویری اورمو ایشچیلری ازهفته فرهنگی آزربایجان غربی در تهران

اورمو ایشچیلری :مراسم افتتاحیه جشنواره هفته فرهنگی استان آذربایجان غربی با حضور مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی و عموم علاقمندان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.
  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با 45 غرفه به معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی، موسیقی محلی، مراسم و آداب و رسوم بومی و نقاط گردشگری و اماکن تاریخی مناطق مربوطه  پرداخت. در این نمایشگاه همچنین آثار ثبت شده جهانی «قره کلیسا» چالدران و «تخت سلیمان» تکاب در چند غرفه برای علاقمندان معرفی  شد. این هفته تا روز جمعه 22 مهرماه تداوم داشت و علاقمندان می‌توانستند از ساعت 10 تا 22 از نمایشگاهها و

استاندار زنجان گفت: تخصص و مدرک افراد اهمیتی ندارد!

اورمو ایشچیلری :گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از زنجان حاکی است درحالیکه در همه جا رابطه بر ضابطه ارجحیت دارد و تنها بسیجی یا آشنای فلان مسئول یا مدیر و یا مامور اطلاعاتی کافی است ، تنها تعداد کمی از متخصصین که پارتی کافی برای بدست آوردن شغل ندارند توانسته اند جذب مراکز کار شوند، که انها هم از طرف مسئولین تهدید به اخراج میشوند. استاندار زنجان محمد رئوفی‌نژادطی سخنان عجیب و غریبی  عصر امروز در نشست شهرداری‌ها در استانداری اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از شهرداری‌های زنجان نیروهایی وجود دارد که مازاد هستند و شهرداری نیازی به وجود آنها ندارد.وی بر لزوم کنار گذاشتن نیروهای مازاد موجود در شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: در این زمینه نباید ملاحظه مدرک و تخصص افراد شود.وی با اشاره به برخی از منابع درآمدی شهرداری‌ها یادآور شد: مسئولان شهرداری باید از هزینه‌ها کاسته و به درآمدها اضافه کنند.

استقرار تیم 45 نفره کارشناسی و آغاز عملیات اکتشاف نفت در گرمی مغان آغاز شد

اورمو ایشچیلری :فرماندار گرمی،عزیز صحرایی اظهار داشت: این تیم در قالب چند اکیپ مجزا، عملیات مطالعه، بررسی و اکتشاف نفت را در مناطق مختلف شهرستان گرمی آغاز کرده است. وی با اشاره به اینکه مراحل مقدماتی مطالعه و اکتشاف نفت مغان ده‌ها سال پیش در گرمی انجام یافته است، افزود: هنوز میزان ذخایر احتمالی نفت در گرمی معلوم نیست اما در صورت کشف منابع نفتی قابل توجه و مقرون به صرفه بودن استخراج آن، شاهد تحولی عظیم در توسعه همه جانبه این شهرستان و مناطق همجوار خواهیم بود.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش گفته بود که در جریان سفر سرپرست وزارت نفت به استان

بیانیه ی جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در رابطه با اورمو گولو-شاخه ی تبریز

اورمو ایشچیلری :              آزادلیق وئریلمیر..آلینیر ،قان باهاسینا، قوربان باهاسینا (بابک)
         اورمو گولو جان وئریر                  دئولت اونون قتلینه فرمان وئریر
بعد از قیام مردم شهر قهرمان پرور اورمو در 5 شهریور1390 در اعتراض به خشکاندن تعمدی اورمو گولو وقیام وتظاهرات 12شهریور1390 مردم غیور تبریز و شهرهای دیگر آزربایجان در حمایت از اعتراضات کاملا مدنی در زنده

عباس لساني: مي خواهند با اتهامات ساختگي حكم تبعيد صادر كنند

اورمو ایشچیلری :ار ديگر اخبار نگران كننده از عباس لساني به دست آمده است. وي در طي تماس تلفني با خانواده ي خود از احتمال حبس طولاني مدت 15 ساله و تبعيد خود خبر داد. در طي سال ها آزار و دستگيري اين فعال آذربايجان، خانواده ي وي هم اكنون در شرايط نا مساعدي به سر مي برد. مادر وي در بخش مراقبت هاي ويژه ي بيمارستان بستري شده و همسر وي نيز درحالي كه بايستي تحت عمل جراحي قرار بگيرد، با توجه به شرايط نامعلوم همسرش از اين عمل خودداري كرده است.

فرانك فريد، نويسنده، شاعر و فعال زنان آذربايجان آزاد شد

اورمو ایشچیلری :فرانک فرید شاعر، مترجم و نویسندهی مدافع حقوق زن در ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۰ در تبریز در حالي كه به شدت مورد ضرب و شتم مامورين قرار گرفته و دستگیر شده بود يكشنبه 24 مهر 1390 آزاد شد. در دوران حبس اين فعال آذربايجان بيش از صد نفر از نويسندگان جهان، 653 نفر از فعالين فرهنگي اجتماعي آذرابيجان و حاميان آن و نيز انجمن نويسنگان در تبعيد آذربايجان هر يك طي بيانيه هاي جداگانه خواهان آزادي ايشان شدند.

99 درصد از كارگران امنيت شغلي خود را از دست مي‌دهند

اورمو ایشچیلری :
ايلنا: نماینده کارگران در هیات‌های حل اختلاف اعلام کرد: ۵۵ درصد از مواد قانون کار به نفع دولت اجرایی می‌شود.
داوود اخوان در گفتگو با خبرنگار ایلنا خواستار اجرای صحیح قانون کار درواحدهای تولیدی کشور شد و افزود: نمایندگان کارگری در صورتی موافقت خود را با اصلاح قانون کار اعلام خواهند کرد که پیش نویس به صورت سه جانبه تدوین شود.
نماینده کارگران در هیات‌های حل اختلاف پیش نویس فعلی اصلاح قانون کار را موجب کاهش امنیت شغلی کارگران در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با تایید و تصویب

۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

دکتورجاواد هئیت آنکارادا

اورمو ایشچیلری :گونئي آزربايجانين دیرلي آيديني دوکتور جواد هئیت توم تورکلر اوچون آيدينلاتيجي بير شخصيت دیر.دوکتور جواد هئیت گونئي آزربايجانين دیرلي آيديني، وارليک درگيسينين قوروجوسو و صاحيبي، دوشونجه لري و وارليغي ايله ساده جه گونئي آزربايجان تورکلري اوچون دئيل، ايراندا ياشايان توم تورکلر اوچون آيدينلاتيجي بير شخصييت دیر.18 ائکيم (اوکتيابر) تاريخينده، ساعات 17:00ده آنکارادا تورکييه کامو سن بیناسیندا دکتر جاواد هئيت له گؤروش اولوجاق. توم دوستلاريميز دعوتليديرلر...

اورمیه قدرت والیبال خود را به رخ آسیا کشید

اورمو ایشچیلری : تایلند هم نتوانست مقابل اورمیه بایستد. اورمیه با شکست تیم والیبال دانش آموزان تایلند و کسب سومین پیروزی خود قدرت والیبال ارومیه را به رخ آسیا کشید.تیم والیبال دانش آموزان آزربایجان غربی که به عنوان تیم دوم ایران در چهارمین دوره مسابقات والیبال دانش آموزان آسیا شرکت کرده، در سومین بازی خود در مقابل تایلند طی سه ست پیاپی بعد از شکست سریلانکا و سنگاپور با نتایج 25 بر 17، 25 بر19 و 25 بر 18 به پیروزی دست یافت.
صفحه خبری اورمیه در فیس بوک

قیام علیه بانک ها در شهرهای اروپا و آسیای دور اشپیگل آنلاین ـ گزینش و ترجمه رضا نافعی

اورمو ایشچیلری :در ایتالیا، لندن و آلمان هزاران شهروند علیه قدرت بانک ها و بازار های مالی به اعتراض برخاستند. مردم از طریق فیسبوک و تویتر یکدیگر را برای شرکت در این اعتراض خبر کرده بودند.
 در دیگر کشورها و از جمله درامریکا نیز وضع، دیروز به همین شکل بود. “جنبش وال استریت” در نیویورک آغازگر اعتراضی بود که اکنون به اروپا رسیده است. در آسیا نیز مردم علیه قدرت  های مالی دست به تظاهرات زدند.
در فرانکفورت (از جمله چند شهر بزرگ آلمان) هزاران نفر در برابر بانک مرکزی اروپا به تظاهرات اعتراضی پرداختند.  “ولفرام زینر”، سنخگوی جنبش اعتراضی فرانکفورت گفت: “اعتراض ما به بانک هاست، به صاحبان قدرت مالی در نظام است، اعتراض به این است که اهمیت سود بیش از ارزش انسان شده  است.
در سراسر جهان، روز 15 اکتبر، روز اعتراض اعلام شد. سازمانهای و شبکه های Attac  که مجمع بین المللی مخالفان

بازجوئی از ۳ دانشگاهی ترک در ایران به اتهام جاسوسی برای آمريکا

اورمو ایشچیلریبه نقل ازآزاد تریبون:تودیز زمان روزنامه انگلیسی زبان ترکیه زیر عنوان " نجات دانشگاهیان ترک از بازداشت در ایران پس از مداخله داوداوغلو" می نویسد خبرهای حاکی از بازداشت چند ماه پیش سه دانشگاهی ترک در ایران، دو ستانه بودن مناسبات این دو کشور همسایه را، آنگونه که رسما توصیف می شود، با شک و تردید مواجه ساخته است.
ربیعه کاراکايا پولات و سدا دمیرالپ ییلانکایا ، هردو استاد علوم سیاسی دانشگاه Isik استانبول برای شرکت دريک کنفرانس اواخر ماه مه، توسط دانشگاه تهران به ایران دعوت شده بودند. اوکان ییلانکایا اقتصاددان دانشگاه Koc نیز همراه آنان به تهران رفت، هر چند که به کنفرانس دعوت نشده بود این سه نفر، روز ۲۸ مه (۷ خرداد) به تهران رفتند و روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) هنگامی که در پایان کار کنفرانس راجع به بهار

تهدید، احضار و شایعه سازی اداره اطلاعات در خصوص فعالین اسلامشهر

اورمو ایشچیلری :تعدادی از فعالان ملی آذربایجان در شهرستان اسلامشهر تهران توسط اداره اطلاعات آن شهر تهدید و برای دادن پاره ای از توضیحات به آن اداره فراخوانده شده اند.گفتنی است بعد از بازداشت فعال شناخته شده آذربایجان بهنام شیخی ، اداره اطلاعات در صدد تهدید و کنترل دیگر فعالان این شهرستان بر آمده و درطی تماس تلفنی 1 ـ مهندس محمود اجاقلو(تایماز)2 ـ مهندس محمد