۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

کارگران به ريال حقوق می‌گيرند و به دلار خرج می‌کنند

اورمو ایشچیلری : يك فعال كارگري در قزوين با اشاره به نام گذاری سال جدید تحت عنوان حمایت از کار و تولید ملی گفت: موانع تولید و مشکلات کارگران که عرصه کار و تولید را به بن بست كشانده است باید از سر راه برداشته شود تا هدفگذاري امسال محقق شود. عید علی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در گفتگو با ایلنا دستمزد اندك كارگران را يكي از مشكلات بخش توليد عنوان كرد و افزود: با توجه به بي‌ثباتي اقتصاد كشور كارگران دستمزد‌شان را به ريال دريافت مي‌كنند اما بايد بر اساس نرخ دلار خرج كنند. اين فعال كارگري خواستار تشويق واحد‌های صنعتی پر بازده و موفق شد و افزود: دولت باید با واحد‌های مشکل ساز که
وامهای کلان دریافت می‌کنند و تولیدی ندارند و یا حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخورد تنبیهي داشته باشد.
او افزود: همه عوامل تولید باید دست به دست هم دهند تا بخش زیادی از مشکلات تولید داخلی حل شود و تنها در این صورت است که می‌شود مشکل اشتغال را رفع کرد. او با بیان اینکه دولت باید به تولیدات داخلی ارج بگذارد و واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی را متوقف کند، اظهار داشت: باید در زمینه تولید و مصرف اجناس ایرانی فرهنگ سازی شود چرا که در گذشته بسياري از اجناس توليد ایران در جهان الگو بوده‌اند. کریمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغ کالاهای خارجی افزود: اجناس ایرانی باید با مارک ایرانی و با کیفیت و بسته بندی خوب وارد بازار داخلی و خارجی شود تا بتواند فارغ از حمايت‌هاي دولتي هم در بازار موفقيت كسب كنند.
او در خاتمه گفت: باید به کارگران ارج نهاد و مشکلات مالی و اقتصادی کارگران را رفع کرد چرا که کارگران به دلار خرج می‌کنند و به ریال حقوق می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر