۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

درگیری مردم با نیروی انتظامی در تبریز و افت شدید سرعت اینترنت در اورمیه

اورمو ایشچیلری : بر اساس اخبار واصله ازمنابع مستقل امروز سه شنبه 11 مهر 1391 حوالي شاعت 13 ظهر در منطقه بازار تبريز ( روبروي بازار چرم خيابان دارايي قديم ) مردم تبريز با نيروهاي انتظامي وامنيتي درگير شده اند . بر اساس اين گزارش ، مردم كه مجبور به تحمل رياضت اقتصادي سنگين وتورم شديد هستند در پي برخورد نيروهاي مقابله با سد معبر با جمعي از دستفروشان خيابان دارايي ، اقدام به مقابله با آنها كرده اند . مدتي است كه در بين نيروهاي شهرداري نيروهاي انتظامي وامنيتي نيز گنجانده شده اند .گفته مي شود در اين درگيري مردم اقدام به شعار بر عليه حاكميت داده وبا نيروهاي انتظامي درگيري شديدي داشته اند .حدود 1500 نفر از مردم خشمگين وغيرتمند تبريزي توانسته اند در اين درگيري طرف مقابل را مجبور به فرار
كنند . همچنین خبرهای رسیده از اورمیه حاکی است از صبح امروز در اورمیه و دیگر شهرهای آزربایجان غربی به مانند خانا (پیرانشهر)، سویوق بولاق (مهاباد)، ساری داش (سردشت)، به ی کندی(بوکان)، خوی، ماکو، سایین قالا (شاهین دژ)، قوشاچای (میاندوآب)، سلماس، سولدوز (نقده)، تیکان تپه (تکاب) و .. با افت شدید سرعت اینترنت و در بسیاری از اوقات قطعی مواجه شده است. با تماس هائی که بسیاری از مشترکین اینترنت با سرویس دهنده های اینترنتی می گیرند علت افت شدید سرعت و بعضاً قطعی اینترنت سراسری اعلام می گردد ولی علت قطعی و افت سرعت بازگو نمی گردد. 
از دیگر سو بنابر اخبار واصله به سایت خبری Urmiye News بسیاری از نرم افزارهای عبور از فیل+تر+ینگ نیز از کار افتاده است. از صبح امروز حتی پروتکل HTTPS نیز از کار افتاده و قابل دسترس نمی باشد، پروتکل مذکور امنیت سایتها را تامین می کند.
ایران یکی از گرانترین و کم سرعت ترین اینترنت های دنیا را عرضه می کند و بر اساس آمار خانه آزادی جهان جزء دشمنان اینترنت محسوب می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر