۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

عمليات ضد تروريستی در جمهوری آذربايجان چندين کشته بر جای نهاد

اورمو ایشچیلری : آراز نیوز :وزارت امنيت ملی جمهوری آذربايجان می گوید روز جمعه، طی چند عمليات ضد تروريستی در شهرهای گنجه، باکو، سومقاييت و چندين شهر در مناطق شمال و شمالغرب اين کشور، نیروهای امنیتی آذربایجان موفق به از بین بردن یک شبکه تروريستی شده است. در درگيری نظامی ميان شبکه تروريستی و مامورين امنيتی در شهر گنجه، يک سرهنگ وزارت امنيت ملی آذربايجان کشته و چند مامور امنيتی زخمی شده اند.طبق اين گزارش، از اعضای شبکه تروريستی که تعداد آنها ۱۷ نفر ذکر شده است، يک نفر کشته و يکی ديگر زخمی شده است. در عمليات انجام شده دو عضو اين شبکه تروريستی نيز دستگير شده اند.همچنين ماموران امنيتی در شهر زاقاتالا در شمال جمهوری آذربايجان نيز طی عملياتی ۴ تروريست را بدون مواجهه با مقاومت
مسلحانه بازداشت کرده اند. در اعلاميه وزارت امنيت ملی، گفته شده است که در عمليات ضد تروريستی که روز جمعه انجام شده، از منازل مسکونی اين شبکه مقادير زيادی سلاح، مواد منفجره، بمبهای کنترل از راه دور، نارنجک و ديگر مهمات مصادره شده است. همچنين طبق گزارشات منابع رسمی، يکی از اعضای گروه ترويستی با پرتاب نارنجک باعث کشته شدن عارف بابايف، سرهنگ وزارت امنيت ملی و زخمی شدن سه مامور آذربايجانی شده است.
درباره سرنوشت ديگر اعضای اين شبکه، وابستگی احتمالی آن به کشوری خاص ، هويت اعضای آن و نتايج عمليات ها در ساير شهرهايی که از آنها نام برده شده است اطلاع رسانی نشده است.اين سومين بار در طی سه ماه گذشته است که جمهوری آذربايجان از افشای گروه های تروريستی خبر داده است.
اوايل بهمن‌ماه سال گذشته، وزارت امنيت ملی جمهوری آذربايجان در اعلاميه‌ای از ناکام گذاشتن طرح تروری خبر داد که گفته شده بود «از طرف افرادی وابسته به وزارت اطلاعات ايران» برنامه‌ريزی شده‌است. و دو عضو اين گروه بازداشت شدند.وزارت امنيت ملی جمهوری آذربايجان ۲۴ اسفند نيز طی اعلاميه مطبوعاتی پنج‌صفحه‌ای گزارش داد که ۲۲ نفر شامل ۱۸ شهروند جمهوری آذربايجان و ۴ شهروند خارجی به اتهام «خيانت به دولت و نقض امنيت ملی و جاسوسی برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ايران» دستگير شده‌اند.ايران اين اتهامات را رد کرده است. هنوز معلوم نيست که شبکه تروريستی تازه کشف شده، آيا ارتباطی با موارد قبل دارد يا خير.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر