۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

فراخوان فعالین ملی مدنی اورمیه برای تجمع ابراز همدردی با جان باختگان مصیبت زلزله منطقه قاراداغ در اورمیه

اورمو ایشچیلری :
ملت داغدیده ترک آزربایجان
فعالین حرکت ملی آزربایجان 

روز شنبه بیست و یکم مرداد روزی تلخ برای ملت ترک آزربایجان می باشد که زلزله جان بسیاری از خواهران و برادران و کودکان معصوممان را از ما ربود. یقینا نمی توانیم از قهر طبیعت فرار کنیم اما می توانیم و می توانستیم که با پیشگیری های لازم مانع ازگسترش خرابی ها و آمار کشتگان و مجروحان باشیم. متاسفانه مسئولین دولت جمهوری اسلامی که ذکاوت خاصی در به یغما بردن منابع و سرمایه ملی آزربایجان را دارند از ساختن حتی یک بیمارستان در منطقه قاراداغ امتناع کرده و در اثر این بی مسئولیتی جانهای بیشماری قربانی رفت. با کمال تاسف امدادرسانی بسیار ضعیف و ممانعت ازقبول امداد های بین المللی و مهمتر از آن بی تفاوتی مقامات عالیه 
دولتی و صدا و سمیای
جمهوری اسلامی ایران زخمی بزرگتر از ضایعه زلزله بر قلب و روحمان نهاد.

خوشبختانه مردم سایر شهرهای آزربایجان به رسالت انسانی و ملی خود عمل نموده و با تشکیل اکیپهای امداد و اهدا خون و جمع آوری وسائل ضروری خود بسیجی ملی اعلام نمودند که باید در مقابل آن سر تعظیم فرود آورد. همچنین باید از نمایندگان مجلس خصوصا از جناب قاضی پور و مسعود ریحان و عباس فلاح و ... تشکر نمود که گوشه ای از اعتراض ملت ترک ازربایجان را در خصوص عدم یاری مناسب به حادثه دیدگان و عملکرد صدا و سیما را اعلام داشتند.

لذا از همه مردم شهر اورمیه می خواهیم که درگرامی داشت هفتمین روز جانباختگان زلزله قاراداغ و در اعتراض به اقدامات ضعیف دولت در امر امداد رسانی به زلزله زدگان که موجب افزایش تلفات گردید و در اعتراض به عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز شنبه بیست و هشتم مرداد ماه در تجمع سکوت حضور به هم رسانند. لازم به یاد آوری استکه ما امسال عید سیاه فطر خواهیم داشت و این روز را روز یاری به خانواده جانباختگان اعلام می کنیم.

با شرکت در تجمع سکوت و ادای احترام به جانباختگان اعتراض خود را به مسئولین دولتی و صدا وسیمااعلام کنیم تا شاید از عملکرد خود شرم کنند.

زمان: شنبه بیست و هشت مرداد

ساعت: 18-20 عصر(6 الی 8 عصر)

مکان: خیابان امام اورمیه – مقابل و اطراف مسجد سردار اورمیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر