۱۳۹۱ مرداد ۲۲, یکشنبه

تجمیع اخبار از اخرین آمار تلفات و کمک های مردمی و کاروان های امداد فعالین مدنی آزربایجان

اورمو ایشچیلری : به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از مناطق زلزله زده امداد و نجات به طور عمده از طرف خود مردم و نیروهای منسوب به فعالین مدنی ازربایجان انجام می گیرد. سایت اویرنجی سسی نیز گزارش داد کاروانی از کمک های مردمی شامل چندین خودرو به سرپرستی استاد حسن دمیرچی از تبریز به سوی اهر حرکت کرده است . این کاروان با در اختیار داشتن حدود ۱۵ دستگاه خودرو که شامل تعدادی وانت و نیسان نیز می باشد، اقلام مورد نیاز زلزله زدگان شامل آب ،نان، انواع تن،آب میوه، پتو ، لباس و سایر موارد مورد نیاز را به روستاهایی که قبلاًتوسط فعالان شناسایی شده اند منتقل کرده و در اختیار زلزله زدگان قرار داده اند. امدادرسانی توسط فعالان ملی در قالب کاروانهای دیگر نیز ادامه دارد.به گزارش خبرنگاران اویرنجی سسی از اورمیه نیز خبر می رسد که فعالان این شهر نیز در حال تدارک اقلام مورد نیاز زلزله زده برای ارسال به منطقه قاراداغ می باشند .

هجوم مردم اورمیه جهت اهدای خون برای زلزله زدگان اهر و ورزقان

 همین خبرگزاری گزارش داده است   بعد از اعلام و فراخوان اینترنی فعالین مدنی، مردم اورمیه در حرکتی انسان دوستانه
اقدام به اهدای خون نمودند. نکته قابل توجه این که اکثر اهدا کنندگان جوانان بین ۲۰ تا ۲۵ سال بودند. به گفته یکی از کارکنان سازمان انتقال خون اورمیه  تنها در طی ۶ ساعت گذشته ۸۰ واحد خون اخذ شده است. همچنین وی افزود دیشب نیز طی ۳ ساعت ۱۸۰ واحد خون اهدا شده به مناطق حادثه زده ارسال گردیده است. وی افزود انتظار می رود در ساعات پاسانی امروز و بعد از افتار با سیل جمعیت مواجه شویم.از تبریز نیز خبر می رسد که حرکتی مشابه انجام شده است. بنا به گفته خبرنگار اویرنجی سسی از تبریز، سازمان انتقال خون تبریز با ازدحام شدیدی مواجه گشته است. همچنین پیامک هایی در سطح شهر تبریز در حال ارسال است که از شهروندان درخواست مراجعه به سازمان انتقال خون و اهدای خون را دارد. یکی از مسئولین اداره انتقال خون تبریز گفت در صورت ادامه روند به این صورت انشا الله مشکل خون نخواهیم داشت اما از مردم خواهش می کنیم که حتمی در صورت امکان به این اداره مراجعه فرمایند.

آمار جان باختگان زلزله قاراداغ ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر و کم توجهی تلویزیون ایران



در حالی که منابع رسمی آمار کشته شدگان زلزله دیروز قارداغ را ۳۰۰ نفر اعلام می کنند ، فرماندار ورزقان طی مصاحبه ای اعلام کرد تنها در ورزقان ۵۰۰ فر جان خود را از دسته داده اند.به گزارش خبرگزاری فارس فرماندار ورزقان  محرم فروغی بر اثر زلزله شش ریشتری عصر دیروز ورزقان ۱۲ روستای این شهرستان به طور کامل تخریب شد. وی همچنین با بیان اینکه هر یک از این روستاها حدود ۹۰۰ تا یک‌هزار نفر جمعیت داشتند ، ۴۰ درصد آنها جان خود را از دست داده اند .بر اساس گفته ی محرم فروغی نزدیک به ۵۰۰ نفر از ساکنین شهرستان ورزقان در این حادثه دلخراش جان باخته اند. این در حالی هلال احمر جمهوری اسلام دقایقی پیش آمار جان باختگان ۳۰۰ نفر لعلام نمود .همچنین گزارش ها حاکی است سکوت تهوع آور سیمای جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و مردم آزربایجان از این امر عصانی م باشند به حدی نماینده مردم تبریز در مجلس به انتقاد از صدا و سیما پرداختند. به گزارش اویرنجی سسی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزردگی خاطر مردم و نمایندگان آنها از نحوه انعکاس اخبار مربوط به زلزله روز گذشته در اهر، هریس و ورزقان گفت که این موضوع احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است.
 علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم از انعکاس خبری صداوسیما در خصوص زلزله دیروز بسیار گله‌مند بودند و علی‌رغم اینکه دیشب صدها نفر زیر آوار بودند، در برنامه‌های تلویزیونی و سحرگاهی اشاره‌ای به وقوع این فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد که در دعاهای خود، زلزله‌زدگان را مدنظر داشته باشند.
 این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما پوشش خوبی به اخبار مربوط به زلزله ندادند و این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است. به نظر می‌رسد باید بیش از این به وقوع زلزله و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان‌مان در این حادثه توجه می‌شد.
 وی با اشاره به کشته شدن ۵۴ نفر در اهر بر اثر زلزله، اضافه کرد:‌ طبق آماری که به تازگی دریافت کردم در اهر ۱۵۲۱ خانه آسیب دیدند که از این تعداد امکاناتی مثل پتو و چادر به هزار و ۳۰۰ خانوار اختصاص یافته و در حال حاضر نیز مواد غذای بین زلزله‌زدگان در حال توزیع است. همچنین شش هلی‌کوپتر هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان مشغول فعالیت هستند.
 منادی سفیدان با بیان اینکه کار امدادرسانی به زلزله زدگان رو به اتمام است، یادآور شد: تاکنون به همه روستاهای زلزله‌زده سرکشی شده و اوضاع در حال سامان پیدا کردن است. مسئولین استان، تشکیلات و اداره‌جات مختلف و همچنین گروه‌های امدادی از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف از جمله اردبیل نیز با تمام امکانات برای کمک به مردم بسیج شده‌اند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به آماده‌باش بیمارستان‌های تبریز برای رسیدگی و مداوای مجروحین زلزله روز گذشته خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت، وزیر کشور و مسئولان حضور خوب و به ‌موقعی در میان زلزله‌زدگان داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر