۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

تیراختور 1 سپاهان 0؛ پرواز سرخهای آذربایجان از میان کولاک استادیوم سهند بسوی قهرمانی

اورمو ایشچیلری :Tiraxturfans.Com. در شرایطی که برف و سرما کاملاً بازی را تحت الشعاع قرار داده و شدیداً از میزان حضور هواداران کاسته بود تیراختور پس از حوادث تلخ بازی با استقلال توانست طلسم 10 ساله ی شکست ناپذیری سپاهان را شکانده و یکبار دیگر نگاهها را معطوف بخود نماید.
با توجه به هوای برفی و سرد و کیفیت نامطلوب زمین مسابقه دو تیم از همان آغاز رو به بازی فیزیکی آورده و تا دقایقی توپ در میانه ی زمین می چرخید. تنها لحظات حساس مسابقه در نیمه ی اول موقعیت گل طلایی سپاهان که توسط سیدمهدی سیدصالحی به هدر رفته و ضربه ی سر قاسم حدادی فر که در یک صحنه ی مشکوک به گل توپ ارسالی فلاویو لوپز را به تیر دروازه ی سپاهان کوباند بود.در نیمه ی دوم تیراختور آهنگ تهاجمی ببشتری بخود گرفته و رفته رفته خود را به دروازه ی حریف نزدیکتر
نمود تا آنکه در دقیقه ی 56 با خطای مدافع سپاهان روی فلاویو لوپز داور نقطه ی پنالتی را نشان داده و رودریگو توزی با ایستادن پشت توپ و فرور ریختن دروازه ی تیم اصفهانی پیام آور شادی برای هواداران گردید.
در ادامه امیر قلعه نوعی برای در امان ماندن از ریسک گل زده و حفظ یا افزودن بر آن تلاش نمود با فرستادن محمد ابراهیمی بجای قاسم حدادی فر این تیم را بیشتر تحت فشار قرار دهد که دقایقی پس از ورود ابراهیمی به زمین داور خطای مشکوک به پنالتی انجام شده روی او را تمارض تشخیص داده و با کارت زرد وی را جریمه نمود. سپاهان که با آمدن محرم نویدکیا به زمین خطرناک تر نشان می داد در دقایق انتهایی مسابقه دامنه ی حملاتش را  به روی دروازه ی تیراختور گسترش داده و در لحظات آخر در یک صحنه ی نفسگیر پاس تو در ارسالی نویدکیا در یک موقعیت صد در صد گل با بی دقتی عماد رضا مهاجم عراقی سپاهان به بیرون فرستاده شد تا هواداران نفس راحتی کشیده و در نهایت تیراختور آذربایجان برنده ی این جدال فوق العاده حساس شده و زنگ خظر را برای تیمهای بالانشین سپاهان و استقلال به صدا در آورد.
در این مسابقه در کنار بازی غیرتمندانه ی همه ی بازیکنان تیراختور، مهدی کیانی هافبک متعصب تیراختور که برخلاف نیمکت نشینی های مشکوک قبلی از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفته و با بازی قدرتمندانه و متعصبانه ی خود بارها و بارها هواداران را با شعار «مهدی باتعصب» به تشویق واداشت یکی از عوامل تأثیرگذار پیروزی تیراختور بود که امید می رود کادر فنی تیم در 7 مسابقه ی فوق العاده حساس باقیمانده که هر کدام حکم یک فینال نفسگیر را دارد همه ی ذهنیتهای منفی قبلی را بخاطر موفقیت تیم به کناری نهاده و خود را از استفاده از توانایی های این بازیکن شاخص و بااخلاق محروم ننماید. به قولی بلااستفاده گذاشتن وی مصداق آن ضرب المثل معروف «آب در کوزه و ما تشته لبان می گردیم، یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم» برای مجموعه ی مربیگری تیم نباشد.
قضاوت این مسابقه بر عهده ی سعید مظفری زاده بود وی قاسم حدادی فر و محمد ابراهیمی از تیراختور را با کارت زرد جریمه نمود.
تیراختور با این پیروزی 49 امتیازی شده و بالاتر از استقلال 48 امتیازی و در فاصله ی 3 امتیازی سپاهان 52 امتیازی در رده ی دوم جدول رده بندی قرار گرفت.
در دیگر دیدار هفته ی ببیست و هفتم، روز جمعه ی گذشته بلدیه اسپور دیگر نماینده ی آذربایجان که این روزها حال و روز خوشی ندارد در ادامه ی ناکامیهایش با اصغر مدیرروستا با نتیجه ی 1 بر 0 مقابل ملوان شکست را پذیرا شد تا نگرانی بیش از پیش علاقمندان فوتبال آذربایجان را در خصوص سقوط این تیم به لیگ دسته اول برانگیزد.
پورتال هواداران تیراختور آذربایجان ضمن تقدیر از هوادارانی که در این هوای برفی و سرد با حضور گرم خود در استادیوم عاشقانه و جانانه از تیم محبوب خود حمایت نمودند این پیروزی غرورآفرین را به فرد فرد ملت قهرمان آذربایجان تبریک گفته و برای هر دو نماینده ی آذربایجان در ادامه ی مسابقات حساس لیگ یازدهم آرزوی موفقیت می نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر