۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

تقلب انتخاباتی به نفع کاندیداهای کرد در آذربایجان غربی؛ چرا و چگونه؟



اورمو ایشچیلری :متداولترین و سهل ترین نوع تقلب انتخاباتی در ایران دستکاری در صندوق های سیار است. جمهوری اسلامی ایران همواره از این روش برای بالا نشان دادن سطح مشارکت عمومی در انتخابات بهره برده است. انتخابات مجلس نهم، اولین انتخابات سراسری بعد از حوادث سال ۸۸ بود. جمهوری اسلامی که خود را در بحران مشروعیت ناشی از آن رویدادها می دید طبق سنت همیشگی در استان آذربایجان غربی متوسل به مهره کرد شد تا به زعم خود با یک تیر دو نشان بزند؛ آمار مشارکت در انتخابات آذربایجان را بالاتر نشان داده و به فعالان حرکت ملی آذربایجان در شهرهای اورمیه و نقده که اخیراً - بعد از اعتراضات مربوط به دریاچه اورمیه - به مرکز اصلی اعتراضات مردم آذربایجان بدل گشته اند، ضرب شصت نشان دهد. بر خلاف کاندیداهای تأیید شده ترک در اورمیه که معمولاً از چهره های بدنام، سپاهی و اطلاعاتی هستند، جمهوری اسلامی ایران آن دسته از کردها را به صحنه می آورد که از نظر تفکر سیاسی، نامعلوم و پیشینه شغلی مردم پسندی (معمولاً دکتر یا معلم) داشته باشند. در نتیجه، این رفتار حکومت سبب
می شود که هزاران تن از ترک های اورمیه به خاطر مخالفت با کاندیداهای شناخته شده اطلاعاتی و سپاهی به کاندیدای کرد رأی دهند.
یورد نت

۱ نظر:

  1. همراهی تعدادی ازاندامان حزب منحله دمکرات ازجمله سید وفا پایمرد وسخنرای ملاعبدالحسین درمسجد جامع اشنویه درموردچهارپارچه کردستان وپایمال شدن حق کردهاوغیره بوده است .

    پاسخحذف