۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

صفحه ی فیس بوکی مرکز خبر رسانی و مطالعات راهبردی جنگ زرد شروع به فعالیت کرد

اورمو ایشچیلری :
صفحه فیس بوکی با عنوان مرکز خبر رسانی و مطالعات راهبردی جنگ زرد در راستای آگاه سازی ملت مبارز آذربایجان در مسایل مرتبط با تروریسم و استراتژی های احزاب مسلح کرد در فضای اینترنت شروع به فعالیت کرده است . مقاله مهم و جالبی از این صفحه جهت معرفی این عزیزان تقدیم می شود.https://www.facebook.com/#!/sarisavas
'جنگ زرد' و 'روبان زرد' استراتژی بازدارندگی در حرکت ملّی آزربایجان جنوبی

بی شک می توان نمادهای مصُور را صُوری کوتاه و رسا از درونمایه و یا چارچوبِ اندیشه ها، ایدئولوژی ها ،ادیان ،ملل .... و هرچیزی دانست که با تعریف آن نمادها، به تنهایی قادر به تبینِ مسمّای خود و یا یادآور آن مسمّا باشد. در طول تاریخ بشر نیز نمادها همواره وجود داشتند لیکن
استفاده ی وسیع از آن در جهانِ تصویرپردازِ معاصر به اوج خود رسیده است. همانطوری که پرچم های ملی، نماد کشورها و ملل گوناگون است یک داس و چکش و یا صلیب شکسته و هلال و یا صلیب نیز می تواند چنانچه که هست یک ایدئولوژی و یا دین را سمبلیزه کند.

در بررسی جنبش های اجتماعی،سیاسی و... نیز همیشه می توان ردّ پای نمادهای این چنینی را دید زیرا نمادها جنبه ی روانی نیز دارند. اگر نمادی در یک جامعه به روشنی تعریف شده باشد به تنهایی قادر به تداعیِ اندیشه ومعنای نغز و پر مغزِ نهفته در ورای آن می باشد و البته در این صورت نمادها سخنورانی قادر خواهند بود.نمادها هرچه ساده تر و در عین حال با مسمّی تر باشند همچنین قادر به بیان بخش عظیمی از درونمایه ی خود نیز باشند در این صورت گویاتر و تکرار شونده تر نیز خواهند بود و به عنوان ویترینی برای جلب مردم جهت گسترش ،تبلیغ.... و آگاهی رسانی یا حتی بیان جدیت یک موضوع در ارتباط با دردهای مشترکِ یک ملت نیز خواهند بود از این حیث میتوان جدیت مساله ی نمادها را در حرکت ملی آزربایجان جنوبی نیز به عینه مشاهده نمود.


حرکت ملی آزربایجان جنوبی نیز اهمیت نمادها و نمادسازی را دریافته است و از همان آغاز از سمبلهایی مانند "بوزقورد"،هلال و ستاره، رنگها، پرچمها و.... به اشکال و عناوین مختلف بهره جسته است.اما یکی از مباحث بسیار مهم و حساس در حرکت ملی آزربایجان مساله ی دفاع از حقوق سرزمینی می باشد مساله ای که یکی از اساسی ترین ملزومات برای ساخت یک ملت و به تبع آن یک واحد دولت-ملت نیز می باشد و این در حالیست که خاک آزربایجان آماج تاخت و تاز و هجمه ی وسیعِ تبلیغاتیِ سیاسیون و گروهک های تروریستی کُرد در جهت توسعه طلبی برای ساخت کشور کردستانی است که سرزمین های بسیار وسیعی از خاک تاریخی آزربایجان را هم شامل می شود و حمایت همه جانبه ای دارند از سوی دشمنان "ملتِ بزرگ آزربایجان" که تاریخش گواهی بر هویت تورکی سرزمینش را میدهد.


این ریشه های عمیقِ تورک ستیزی در تاریخ متاخر اکراد، تبدیل به یکی از پایه های ایدئولوژیکِ حرکت ناسیونالیستیِ توسعه طلبانه شان در مسیر "ملت سازی" شده است و تا جایی پیش رفته اند که افرادِ خلق کُرد را مسخِ سیاست های افزایش جمعیت با افزارِ زاد و ولد و توسعه طلبی از طریق کوچ به مناطق تورک نشینِ آزربایجان که در همسایگیِ مناطقِ کردنشین قرار دارند و سوء استفاده ی وسیع از فضای مجازی اینترنت ، دانشگاه ها و مراکز علمی ، چاپ و نشر روزنامه ها و کتاب ها و مقالات ،رسانه های دیداری و شنیداری و مهمتر از همه گروهک های مسلحِ تروریستی و ساختار سیاسی ایران و کشورهای مرتبط یا ذینفع نموده اند.


با تکیه بر این پیش درامد و تابلویی نه چندان درخشان از مطلع و مغربِ تاریخِ معاصرِ کشتارها و قتل عام ها و نسل کشی ها علیه ملت بزرگِ آزربایجان با پنجه های به خون آغشته ی نژاد پرستان کُرد پر واضح است جنگِ خانمان سوزی که علیه ترکان آزربایجان آغاز نموده اند با شدّت و حدّت بیشتری ادامه دارد و علی رغمِ هشدارهای صریح و بی پرده ی آزربایجان به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن و اکتفا به حقوق خود را ندارند.


از این لحاط این جنگ اهمیت فوق العاده ای برای مطالعه، بازخوانی ،آسیب شناسی و باز تعریف دارد زیرا در این جنگ در صورت شکست علاوه بر از دست دادن شهرها و روستاهای آبا و اجدادیمان میتوان بوضوح خطر نسل کشیِ ملت آزربایجان را ادراک نمود همانگونه که در بالکان و سایر نقاط جهان نیز به کررات مشاهده شده است و مللِ شکست خورده را با وحشت پاکسازی قومی مواجه نموده است.


برای مطالعه و یاد آوری این جنگِ جاری استفاده از نامِ "جنگِ زرد" و برای اختصارِ صُوری آن نمادِ "روبانِ زرد" پر معنی است زیرا از سویی رنگ زرد یکی از رنگ های ملی اکراد می باشد و روبان زرد نیز بیانگر مبارزه با بیماری سرطان می باشد. دلیل انتخاب روبان زرد به عنوان نماد این جنگ نیز در پیش گرفتنِ سیاست توسعه طلبی توسطِ سیاستمداران کُرد به سرزمین های آزربایجان و انعکاس وسیع راهکارهای این استراتژی در لایه های جامعه ی خلقِ کُرد می باشد ، زمینه ی سیاهِ این نماد نیز بیانگرِ سیاست سیاه و نژادپرستانه ی سرطانی آنان برای به سوگ نشاندن فرزندان غیورِ هر وجب از خاکِ سرزمینِ آزربایجان در راستای توسعه طلبی شان می باشد. و فراموش نکنیم که اگر درک درستی از این جنگ داشته باشیم آمادگی ما سبب دفع حتمی و همیشگیِ این تهدید خواهد بود و این عینِ سیاست بازدارندگی است.


آدرس صفحه فیسبوک (مرکز خبر رسانی و بررسی استراتژی جنگ زرد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر