۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

فاجعه ی زیست محیطی آجی چای و تصفیه خانه فاضلاب تبریز + فیلم

 اورمو ایشچیلری : فاجعه ی زیست محیطی یکی از رودخانه های تامین آب اورمو گولو یعنی آجی چای و فیلم تانکرهای حاوی فاضلاب و آینده های محیط زیست نیروهای دولتی در حین خالی کردن مواد به رود خانه ی آجی چایبعد از آنکه از داخل محله قراملک تبریز که در غرب شهر واقع شده عبور میکنیم به باغات و زمینهای کشاورزی این منطقه میرسیم.
همان طوری که در تصاویر مشاهده میکنید در انتهای این جاده که قسمتی از آن خاکی است به محل "تصفیه فاضلاب تبریز" میرسیم و این تصفیه خانه دقیقا بعد از جاده ی ترانزیت بین المللی قرار دارد.

ماشینهای تخلیه فاضلاب فاضلاب های خود را در این محل و عمدتا در داخل رود "آجی چای" سرازیر میکنند که این رود راهی دریاچه ی تشنه ی اورمو گولو است که به فرموده ی مسئولین شفا بخش درد خشکی دریاچه از آبهای امثال این خواهد بود ،اما آنچه که در این تصاویر مشهود است چیزی جز یک فاجعه ی زیست محیطی نیست!

عمق فاجعه ی در حال وقوع را میتوان از فضای بسیار آلوده و بوی بسیار بد منطقه آن هم در نزدیکی منطقه ی مسکونی مشاده کرد!!

جالب اینجاست که ماشینهای تخلیه فاضلاب اورگانهای دولتی سهم عضیمی از این جنایت بشری دارن به طوری که در این فیلم شاهده تخلیه دو تانکر فاضلاب مربوط به نیروی انتظامی با ماشین خدمت و افسران و سربازان پلیس هستیم.

بنا به گفته ی مردم محلی روزانه ده ها دستگاه ماشین تخلیه ی فاضلاب راهی این رودخانه هستند که آب زهر آلود آن را راهی کام دریاچه ارومیه میکنند.
با توجه به عکسهای ارسالی توسط خبرنگار "سوسوز گؤل" تصفیه خانه ی فاضلاب تبریز در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل میباشد و هیچ فاضلابی جهت تصفیه در حوض های تصفیه مشاهده نمیشود که این خود جای بسی نگرانی است . فاضلابی که بناست در تصفیه خانه تصفیه شود در رودخانه و محیط زیست مردو و در نزدیکی محل مسکونی و تنها به فاصله ی چند متر از تصفیه خانه رها میشود و تیشه بر ریشه ی محیط زیست آزربایجان میزند.
حال توجه شما را به دیدن این فاجعه ی زیست محیطی جلب میکنم.
منبع : سوسوز گؤل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر