۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان مهمان گوناذ تی وی ــ ویدئو

اورمو ایشچیلری :در چند هفته گذشته تلویزیون آزربایجان جنوبی با دعوت از مسئولین تشکیلات های سیاسی حرکت ملی به بررسی موضوع اصول بنیادی حرکت ملی آزربایجان جنوبی می پردازد.این هفته نیز داود توران سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان شب جمعه (بیست و پنجم آذر ماه ) با شرکت در برنامه زنده گوناذ تی وی به تبین اصول حرکت ملی آزربایجان جنوبی از دیدگاه تشکیلات مقاومت ملی پرداخت. در بخش نخست سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان با بسط بحث هویت و رفاه ملی برای ترک های آزربایجان، دمکراسی، حقوق بشر، حق آزادی فردی، آزادی اندیشه و عقیده و شنیدن صدای منتقد در جامعه آینده آزربایجان جنوبی را از بنیان های فکری
حرکت ملی ارزیابی کرد. وی هچنین بر نزدیکی نیروهای سیاسی و تشکیل جبهه واحد سیاسی به عنوان ضرورت تاریخی برای تعیین سرنوشت سیاسی-ملی ملت ترک در آزربایجان جنوبی تاکید کرد. داود توران اظهار داشت که تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان برای نیل به هدف سعادت ملی برای ترک های آزربایجان جنوبی به اصل حق تعیین سرنوشت ملی با محوریت منافع سیاسی٬ اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی ملت ترک آزربایجان اعتقاد داشته و مجادله خود را در این چهارچوب پیش می برد. در بخش دوم میزبان برنامه آقای احمد اوبالی و تعدادی از بینندگان سوالاتی را به آقای توران مطرح کردنند و وی نیز بدانها پاسخ داد.
 
در طی یک تماس تلفنی یکی از بینندگان با انتقاد از شیوه فعالیت مخفی و نیمه مخفی تشکیلات مقاومت ملی ادعا نمود که تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان با تاثیر گذاری و جهت دهی فضای خبری حرکت ملی آزربایجان به بایکوت اخبار برخی فعالین و زندانیان سیاسی حرکت ملی می کند و هر موقع که مایل نباشد اجازه نمی دهد حرکتی در آزربایجان صورت گیرد و در مقابل آن مانع تراشی می کند. وی همچنین با انتساب مسئولیت موضوع 4 خرداد سولدوز به تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان مدعی شد که سایتهای منتسب به تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به انعکاس مقالات توهین آمیز علیه فعالین شناخته شده پرداخته است. وی که با تحمل میزبان برنامه 25 دقیقه از برنامه را به خود اختصاص داد حمایت تشکیلات مقاومت ملی از سمبل ملی با ستاره و هلال سیاه رنگ و سپس رنگ قرمز را بی معنا خواند و در پایان نیز با لحنی نه چندان محترمانه و شایسته یک فعال سیاسی از مجری برنامه انتقاد کرد که چرا برخی ها! را به تلوزیون دعوت می کند.
سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی با اعتقاد به اصل شنیدن صدای منتقد و دمکراسی بعد از 25 دقیقه به جواب گویی پرداخت و با رد همه اتهامات طرح شده اشاره نمود که سایت های خبری و تحلیلی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان بدون سانسور، بایکوت و وابستگی تشکیلاتی همه اخبار فعالین ملی و زندانیان سیاسی را منعکس کرده و می کنند. وی اضافه نمود که تشکیلات مقاومت ملی بارها گفته است کار تشکیلاتی مدرن و منطبق بر اصول امروزین اصلی ترین شرط پیروزی حرکت ملی آزربایجان جنوبی می باشد و با رد اتهامات در خصوص مسئله 4 خرداد سولدوز گفت بیننده عزیز بهتر است از مسئولین سایتی این مقالات را منتشر کرده است این سوالات را بپرسد و شاید این از بی اطلاعی وی باشد که نمی داند کدام سایت وابسته به کدام طیف حرکت ملی می باشد. این در حالی است دیدگاه رسمی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص مورد بحث منتشر شده و در وبسایتهای تشکیلات موجود می باشد. سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان همچنین با دفاع از سمبل ملی با ستاره و هلال سیاه و رنگ قرمز به عنوان رنگ مبارزه ملی در آزربایجان جنوبی اظهار داشت که حمایت تشکیلات و شخص وی از سمبل و رنگ مبارزه ملی در راستای دیدگاهها و تحلیلهای تشکیلات صورت گرفته و اینکه تمامی دلایل٬ روند و چگونگی این حمایتها نیز به صورت شفاف در ارگانهای رسمی تشکیلات انعکاس یافته و هم اینک نیز قابل دسترسی است. . داود توران در پایان پاسخ به این شنوده گفت که نمی داند که چرا وی از حضور ما در گوناد تی وی ناراحت است ولی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان صمیمانه اعلام می کند آماده شنیدن انتقاد ها می باشد.
در این برنامه سه ساعته سوالات دیگری از قبیل اینکه بیانیه های تشکیلات اکثرا به زبان فارسی منتشر می شود که آقای احمد اوبالی با رد این موضوع گفت که بیانیه های تشکیلات هم به زبان ترکی و به زبان فارسی منتشر می شود و چنین چیزی درست نیست.
 
بیننده دیگری نیز موضوع بحث حق تعیین سرنوشت در گفته های تشکیلات مقاومت ملی را نارسا ارزیابی نمود و سوال نمود که چرا تشکیلات مقاومت ملی مستقیما از کلمه استقلال استفاده نمی کند. سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی نیز بیان داشت که ما باور داریم ملت باید خود سرنوشت سیاسی- ملی خود را تعیین کنند و این وظیفه ماست که با ارائه تعریفی درست و علمی از منافع و رفاه ملی شرایط و بستر لازم را برای انتخاب درست ملت فراهم آوریم.
 
علاقمندان می توانند سخنان سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی را از لینک ذیل مشاهد کنند:
 
 
 
آراز نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر