۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

از سری قهرمانان فراموش شده - بخشعلی محمدی

اورمو ایشچیلری : بخشعلی محمدی فرزند بیگ محمد از اهالی روستای اوچ تپه از توابع شهرستان قوشاچای  اهل حق(علوی ) در تاریخ 13 آبان 1383 توسط ماموران امنیتی بازداشت میگردد. وی در مدت بیش از 3 ماه بازداشت در اداره اطلاعات اورمیه مورد شدید ترین شکنجه های غیر انسانی قرار می گیرد. شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد طی حکمی بخشعلی محمدی را به اتهام نگهداری و حمل سلاح و قیام مسلحانه علیه نظام به اعدام در ملاء عام محکوم می کند که این حکم پس از اعتراض در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور به ۱۳ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان یزد تقریر یافت. وی پس از تحمل ۵ سال حبس در زندان ارومیه ۲۷ آبان ۸۷ به زندان یزد منتقل شد.
بخشعلی محمدی به همراه دو تن دیگر از شهروندان اهل حق به نامهای سهند علی محمدی و عباداله قاسم زاده در بند۳ زندان مرکزی یزد در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان وهمچنین برخورد تحقیرآمیز مامورین زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. که با عذرخواهی مسئولان زندان یزد به اعتصاب خود پایان دادند. در این بین دادگاه انقلاب یزد، قاضی زارع به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان
عمومی از طریق نوشتن شرح حال خود در زندان اورمیه و توهین به رهبری ، سهند علی محمدی و بخشعلی محمدی و عباداله قاسم زاده را به 30 ماه حبس تعزیری محکوم کرد. با احتساب حکم جدید مجموع احکام هر یک از این زندانیان به ۱۵ سال و شش ماه افزایش یافته است.
گفتنی است بخشعلی محمدی و دو تن دیگر از شهروندان اهل حق به نامهای سهند علی محمدی و عباداله قاسم زاده از ابتدایی ترین حقوق زندانی محروم شده اند، این سه زندانی ضمن مورد اذیت و آزار وهتاکی قرار گرفتن زندانبانان بنابه دستور اداره اطلاعات از حق ملاقات با خانواده نیز محروم شده‌اند. ایشان بنا به آموزه های دینی خود حق تناول غذا بجز غذای تهیه شده بدست خود را ندارند.و اداره اطلاعات با ممانعت از ملاقات این زندانیان با خانواده خود و تهیه غذا و پوشاک از طرف ایشان برای این شهروندان، فشار مضاعفی را بر این زندانیان عقیده ای وارد می نماید.
در این میان حکم اعدام مهدی قاسم زاده و یونس آقایان تایید شد که مهدی قاسم زاده ۱۰ اسفند ۸۷ در زندان ارومیه اعدام شد و یونس آقایان در انتظار اجرای حکم به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر