۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

کشف يک گروه تروريستی «مرتبط با سپاه پاسداران» در جمهوری آذربايجان

اورمو ایشچیلری به نقل از رادیو فردا : وزارت امنيت ملی آذربايجان اعلام کرد يک باند سازمان يافته تروريستی مرتبط با سپاه پاسداران که قصد ترور شهروندان خارجی مقيم آذربايجان، همچنين استفاده از مواد انفجاری برای عمليات تروريستی در اين کشور داشته اند را متلاشی و اعضای آن را بازداشت کرده است.
شبکه تلويزيونی دولتی جمهوری آذربايجان ( آز تی وی) با استناد به گزارش وزارت امنيت ملی جمهوری آذربايجان گفته که اين گروه سازمان يافته تروريستی «تحت امر مستقيم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی» اقدام به جمع آوری اطلاعات، قاچاق و نگهداری سلاح، مهمات جنگی و مواد منفجره کرده است.
در اين گزارش از دو فرد با اسامی کوچک «حميد» شهروند ايران و از اعضای سپاه، همچنين «حاج عباس» يکی از رهبران
عملياتی جنبش مقاومت حزب الله بعنوان پايه گذاران اين باند تروريستی فعال در آذربايجان و سازمان دهنده وظايف اعضای اين باند ياد شده است.
درباره تعداد دقيق بازداشت شدگان و تابعيت آنها هنوز اطلاعاتی داده نشده است.اين دومين مورد طی يک ماه گذشته است که دولت جمهوری آذربايجان از کشف و بازداشت گروههای تروريستی مرتبط با ايران در خاک آذربايجان خبر می دهد.
اوايل بهمن‌ماه نيز وزارت امنيت ملی جمهوری آذربايجان در اعلاميه ‌ای از ناکام گذاشتن طرح تروری خبر داد که گفته شده بود «از طرف افرادی وابسته به وزارت اطلاعات ايران» برنامه‌ريزی شده است.
تلويزيون دولتی آذربايجان، آن زمان با پخش اعترافات دو فرد متهم به دست داشتن در ترور، گزارش داد که رهبر اين گروه به نام «بالاقارداش داداش‌اف»، شهروند جمهوری آذربايجان، هم اکنون در شهر اردبيل ايران زندگی می‌کند و با وزارت اطلاعات ايران همکاری دارد. سفارت ايران در باکو در واکنشی اين ادعا را «کذب» خواند.
ايران ۲۳ بهمن ماه، سفير آذربايجان در تهران را به وزارت خارجه اين کشور احضار کرده، يادداشت اعتراض آميز دولت ايران را بخاطر آنچه که تردد برخی از «تروريست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته‌ای ايران» در جمهوری‌ آذربايجان و  برخورداری  «برخی تسهيلات» برای «همکاری» با «شبکه‌های جاسوسی اسرائيل» و  «سفر به اسرائيل»عنوان شده بود، تحويل جوانشير آخوندوف،‌ سفير جمهوری آذربايجان در تهران داد.
در اين يادداشت، از باکو موکدا خواسته شده تا «از فعاليت‌های سازمان جاسوسی موساد عليه جمهوری اسلامی ايران در خاک آن کشور جلوگيری شود.» آذربايجان نيز در واکنش، اين ادعا را «افترا» ناميد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر