۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

دشمنی ها ادامه دارد: اعلان جنگ حزب دموکرات کردستان ایران و کنگره ملل برای ایران فدرال بر علیه آزربایجانیها

اورمو ایشچیلری به نقل از گوناز تی وی :کنگره ملل برای ایران فدرال  ظاهرا  ترکیبی است از از دو حزب کردی  کومله و دموکرات،  اشخاصی از ملل زیر ستم بلوچ، عرب، ترکمن، لرـ بختیاری و آزربایجانی که خود را نماینده تشکلاتی معرفی می کنند. اما واقعیت این است که این "کنگره" ازهمان روزی که در لندن از نشست ملل زیر ستم انشعاب شد عملأ به بازیجه حزب دموکرات کردستان تبدیل شد تا با کشاندن عده ای پشت خود و ادعای رهبری ملل غیر فارس، از طرفی به مماشات با رژیم و پوزیسیون،و از
طرفی د یگر به دنبال استفاده سیاسی در جوامع بین الملی و حتی استفاده مالی  است.دقیقا ۷ سال پیش نشستی در لندن برگزار شد که خواهان اتحاد ملل زیر ستم و تشکیل جبهه ای واحد برای آزادی  از راسیزم فارس بود.حزب دمکرات کردستان برای رهبریت و کنترل این نشست پیشنهاد کرده بود که هر شرکت کننده ای  باید ۸۰ پوند بپردازد. ظاهرأ حزب دموکرات فکر کرده بود که چون غیر کردها با قاچاقچی گری مشغول نیستند  و احزاب غیر کردی از توانایی مالی  بسیار محدودی بر خوردارند، کردها با استفاده از امکانات مالی خود کنترل نشست را به دست خواهند گرفت. اما نشست لندن در ۱۹ فوریه ۲۰۰۵، از همان ساعات شروع خود خواب کردها را به هم زد به طوری که بعد از مشاهده ترکیب شرکت کنندگان  معلوم شد که حزب دموکرات کردستان بازنده حتمی بازی خواهد شد و رهبر حزب دموکرات، مصطفی هجری  با ترک جلسه،   آقای سواری را  به  نمایندگی از طرف حزب  معرفی کرد.

شرکت کنندگان، اساسنامه  پیشنهادی  جبهه را به مذاکره گذاشتند. حزب دموکرات خواستار فدرالیزم در ایران  و نمایندگان آزربایجانی به همراه نمایندگان عربها  استقلال ملل را پیشنهاد کردند. نهایتا رای گیری شد  که نتیجه رای گیری حزب دموکرات کردستان را در اقلیت عجیبی قرار داد​.از ۱۵تشکلات شرکت کننده ، ۱۱ رای به حق تعیین سرنوشت و فقط ۴ رای با فدرالیزم بود و حزب دموکرات کردستان با شکستی کامل در همان روز ساعت ۹ شب با انشعاب از جبهه ملل برای حق تعییین سرنوشت واعلام موجودیت "کنگره ملل برای ایران فدرال"  برای یار گیری تمام توان خود را به کار انداخت تا ۲ ماه بعد در نشست پاریس موجودیت کنگره رسمیت پیدا کرد. خیاناتی که حزب دموکرات کردستان با این کارش  به ملل زیر ستم کرد در آینده مذاکره خواهد شد اما انتقام جویی سران کرد از آزربایجانیها و نمایندگان استقلال طلب عرب همچنان ادامه دارد. به طوری که حزب دموکرات با استفاده از نام کنگره به دفعات بیانات و قطعنامه های زد ترکی صادر کرده است. محکومیت ترکیه در مبارزه به پ. ک. ک و چشم پوشی به جنایات اکراد در کرکوک بر علیه ترکها، دفاع از سیاستهای توسعه طلبانه فاشیزم فارس در دریای خزر بر علیه کشورهای ترکمنستان و آزربایجان و حمایت آشکار از تجاوزات ارمنستان بر علیه کشور آزربایجان نمونه های بارز این سیاست است اما اخیرأ حزب دموکرات کردستان ایران در سایت اینتر نتی شبکه "کنگره ملل برای ایران فدرال" با درج وحمایت قطعنامه پان ایرانیستی "اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران"، نقشه ای را درج کرده است که کل مناطق استان آزربایجان غربی ، مناطقی  از استان زنگان (زنجان) و همدان را ضمیمه کردستان کرده و قسمتی از استان اردبیل را نیز به اسم طالشستان از ما جدا کرده است. اما در استان ترک نشین خراسان نیز "کردستان نهم" درست کرده و ترکها را در گوشه کوچکی به اسم ترکمنستان جا داده اند. امید است تعداد اندکی که به نام آزربایجانی در این شبکه ضد ترکی ـ عربی  عضوهستند، خود را از چنگ احزاب ضد ترک کردها و پان ایرانیست ها  رها کنند و در کنار  ملت غیور ترک از منافع ملی آزربایجان دفاع کنند تا در آینده مهر خیانت به ملت خود را نخورند.

از اعضای آزربایجانی شبکه " کنگره ملل برای ایران فدرال" دعوت می شود در برنامه زنده  گون آز تی وی در روز پنجشنبه ۱۶ فوریه شرکت کرده و نقطه نظرات خود را در مورد اقدامات ضد ترکی کنگره ملل با ملت ترک آزربایجان در میان بگذارند.

امید است "جبهه دموکراتیک مردمی ملت عرب احواز"  جزئیات نشست لندن را چاپ کرده و به عموم مردم برسانند.
در لینک اینتر نتی بازیچه های حزب دموکرات کردستان در شبکه " کنگره ملل برای ایران فدرال" که به قول خودشان خواهان " همبستگی "  ملل هستند با چاپ نقشه ای به دست حزب دموکرات کردستان ایران در اصل برای جنگ ملل با همدیگر را زمینه سازی می کند تا ایران عزیز زیر حاکمییت نژاد پرستان فارس به خون ریزیهای خود ادامه دهد. این زمینه سازی واعلان جنگ بر آزربایجانیها را در این لینک مشاهده کنید:  http://iranfederal.org/fa/?p=2086

( شبکه کنگره ملل برای ایران فدرال به دفعات آزربایجان غربی را "کردستان " نامیده است و بعد از اعتراض فعالین آزربایجانی عقب نشینی موقت کرده است. نقشه ای که کنگره ملل اخیرأ در اواخر ماه ژانویه برای چندمین بار در سایت خود جا داده  بود باز هم ۱۳ روز بعد از اعتراضات رسانه ای و عمومی آزربایجانیها در روز یکشنبه ۱۲ فوریه  موقتأ  با کلمه " اطلاعیه" جایگزین کرده تا سیاستهای ضد آزربایجانی کنگره پشت درهای بسته و یا در کنفرانس اینترنتی "پال تالک"  ادامه یابد.  اگر کنگره در صدد ترمیم زخم آزربایجانیها بود حتمأ باید عذر خواهی می کرد و نقشه صحیح را جای گزین نقشه دلخواه حزب دموکرات می نمود. 
 مسئولین کنگره ملل در روز شنبه ۱۱ فوریه یکی از عناصر ضد آزربایجانی را به عنوان " کارشناس" برای سخنران هفته دعوت کرده بود.  صرف نظر از اینکه موضوع سخنرانی "نقش ایده ئولوژی درجنبش های ملی" بود اما این "کارشناس" عمده سخنان خود را بر علیه حرکت ملی آزربایجان جنوبی کرده واین حرکت آز ادی خواهی و ملی را یک حرکت "فاشیستی" نامیده است. این لجن پراکنی های کنگره عظم ما را بر افشای این شبکه ضد آزربایجانی استوارتر کرده است.  )

ضمن تاسف از اعلان جنگی که حزب دموکرات کردستان و کنگره ملل برای ایران فدرال بر علیه آزربایجانیها کرده است، وظیفه تمام آزربایجانیهای غیور است که برای دفاع از خاک خود آماده شوند و زیاده خواهی سران کرد را با اتحاد وهمپارچگی خود جواب دهند. ما خواهان دوستی و احترام متقابل با همسایگان خود هستیم اما به شرطی که از حسن نییت ما سوء استفاده نشود. ملت غیور ترک  وجبی از خاک خود را به دشمنان وطن نخواهد داد. آنهایی که بر ما اعلان جنگ کرده اند پشیمان خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر