۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه

آخرین اخبار از زندانیان سیاسی آذربایجان

اورمو ایشچیلری :یک- برگزاری دادگاه چهار نفر به لحاظ اجرای سرودی در رثای خشکیدن دریاچه ی ارومیه در مجلس عروسی: استاد حسن دمیرچی- علی رضا حسین زاده (داماد ) و دو نفر دیگر (فیلم بردار و مالک تالار عروسی) امروز چارشنبه یازدهم بهمن ماه ساعت ده صبح در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شدند. این افراد به اتهام مشارکت در تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شرکت در مجلس عروسی علی رضا حسین زاده که در آن استاد حسن دمیرچی سرودی در رثای دریاچه ی ارومیه
ایفاء کرده مورد محاکمه قرار گرفتند.اساس اتهام وارده به استاد حسن دمیرچی ایفاء سرود مذکور وبه علی رضا حسین زاده به خاطر دعوت از استاد دمیرچی به مجلس عروسی اش و به فیلم بردار به جهت ثبت و ضبط اجرای سرود و به مالک تالار به لحاظ اجاره ی محل عنوان شده است.
دو-آزادی مهدی حمیدی شفق و تقی سلحشور از زندان تبریز: نامبردگان به همراه بیست و هفت تن دیگر روز دوم شهریور ماه سال جاری در محله ی قوم تپه ی تبریز دستگیر و از تاریخ مذکور تا به حال دربازداشت موقت به سر می بردند. این دو به همراه ده نفر دیگر دیروز در شعبه ی اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و در همان جلسه حملبر رییس دادگاه با فک قرار بازداشت نامبردگان آن را به یکصد میلیون تومان وثیقه تبدیل کرد. اتهامات وارده به تقی سلحشور اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و عضویت در گروه غیر قانونی "قورتولوش" و مشارکت در تشکیل گروه رقص " لاچین " برای کودکان و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اتهامات وارده به مهدی حمیدی شفق تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه و اطلاع رسانی با رادیو های بیگانه دردوران بازداشت برادرش هادی حمیدی شفق اعلام شده است.
سه- محکومیت سعید نعیمی به دو سال حبس تعزیری و تبرئه ی سعید موغانلی: سعید نعیمی که پیش تر در شعبه ی اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شده بود به یک سال حبس تعزبری از بابت اتهام جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی جمهوری آذربایجان و یک سال حبس تعزیری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محکوم شده است. وکالت سعید نعیمی را محمد رضا فقیهی نیا به عهده داشته است. همچنین بیت الله محمدی معروف به سعید موغانلی از اتهام تحصیل مال ار طریق نامشروع تبرئه شده است. دادگاه بیت الله  محمدی در شعبه ی یکصد و پنج دادگاه عمومی جزایی تبریز و به ریاست پودراتچی محاکمه و موسی برزین خلیفه لی از محمدی دفاع کرده بود.
چهار-عدم انتفال محمد جراحی و شاهرخ زمانی به بند عمومی زندان تبریز : مسئول بند قرنطینه ی زندان تبریز به نام لاهوتی از انتقال این دو فعال کارگری به بند عمومی زندان تبریز خودداری و دلیل آن را اطلاع رسانی گسترده ی دستگیری این دو و انتشار اعلامیه و انجام مصاحبه های متعدد در محکومیت دستگیری شان و ناراحتی مامورین امنیتی از این امر عنوان شده است. بدیهی است که این اقدام در راستای اذیت مضاعف این افراد صورت گرفته و طبق رویه ی معمول، زندانی تازه وارد صرفا به مدت دو یا سه روز در بند قرنطینه نگهداری و سپس به بند مخصوص خود منتقل می شود. لازم به ذکر است که وضعیت بند قرنطینه بسیار نامساعد و کاملا غیر بهداشتی است.
نقی محمودی وکیل دادگستری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر