۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

قیمت ارز؛ هزينه معيشتی كارگران 70 درصد افزايش يافت

 اورمو ایشچیلری :رئيس فراكسيون كارگري مجلس گفت: با توجه به افزايش قيمت كالاهاي داخلي كه به شدت با قيمت ارز گره خورده، هزينه معيشتي كارگران 70 درصد افزايش يافته است، بنابراين افزايش دستمزد كارگران نيز بايد تابع تورم موجود باشد. عليرضا محجوب كه در جمع اعضاي اتحاديه بازنشستگان و پيشكسوتان جامعه كارگري سخن مي‌گفت، با بيان اينكه مهمترين موضوع روز كارگران بازنشسته پي‌گيري طرح همسان‌سازي بازنشستگان كشوري و تامين اجتماعي است، افزود: طرح همسان
سازي در دهه 80 مطرح شد که متاسفانه تا كنون اجرایی نشده است.
دبيركل خانه كارگر در پاسخ به سوال یکی از بازنشستگان در خصوص دریافت فرانشیز در درمان مستقیم تامین اجتماعی، گفت: این خلاف قانون است و من به عنوان نماینده کارگران پی گیر شکایات شما پیشکسوتان هستم. او در ادامه با اشاره به اينكه مدتی است وزارت بهداشت و درمان خواستار در اختيار گرفتن بخش درمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: جامعه كارگري از استقلال بخش درمان تامین اجتماعی حمایت می کند. دبير كل خانه كارگر كه در جمع اعضاي اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري سخن مي‌گفت با تاكيد بر اينكه تشکیلات اتحادیه باید بسط و گسترش پیدا کند و خدمات خود را افزایش دهد، افزود: همه تلاشها این است که این اتحادیه مقبول و معقول باشد چرا که در این اتحادیه سران و با تجربه‌های كارگران بازنشسته حضور دارند كه مي‌توانند ما را از تجربیات خود در تصویب و اصلاح قانون بهره‌مند كنند.
محجوب در خاتمه گفت: اتحادیه پیشکسوتان کارگری از شما نخبگان و پیشکسو تان کارگری تشکیل شده است و اهداف این اتحادیه بر اساس تجارب شما پیشکسوتان، طرح ها و درس‌هایی عمومی و کلیدی مطرح شده شما پی گیری خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر