۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

هشدار جدي در مورد تحركات گروهكهاي تروريست كورد در آزربايجان غربي / چرا در آزربايجان غربي سياست درستي نداريم - ياشار گؤنئيلي

اورمو ایشچیلری : چند روز پيش 35 قاچاقچي كورد توركيه در مرز بين توركيه و عراق منطقه « اولو دره » شبانه به هنگام قاچاق كالا در اثر بمباران نيروهاي نظامي توركيه كشته مي شوند . اين مسئله بهانه اي مي شود براي گروهكهاي تروريست كورد در توركيه و البته بهانه اي ديگر براي حاكميت آنتي تورك ايران براي سوء استفاده از از اين ماجرا و برهم زدن نظم عمومي در كشورتوركيه .
در اين بين رسانه هاي دولتي جمهوري اسلامي ايران شروع به پروپاگانداي منفي عليه دولت توركيه مي كنند مطالبي را
مي نويسند كه گويا دولت توركيه جنايتي را كرده است كه غير قابل بخشش است . اين مطالب را كساني مي نويسند كه در جغرافياي ايران امروزي سالانه ده ها كورد ايراني را اعدام و صدها كورد را به خاطر كورد بودنشان روانه زندان مي كنند . كشوري امروز داغ تر از آش شده است كه حقوق اوليه زباني ، تاريخي و اقتصادي ميليونها كورد بدبخت را در ايران ناديده مي گيرد .

و اكنون پارا فراتر از حدود خود گذاشته و با سياست كثيف خود سعي در آشفته كردن اوضاع مناطق غربي آزربايجان جنوبي به كمك عوامل وابسته تروريست كورد كه خود به وجود آورده است دارد .
ديروز سه شنبه به تاريخ 13/10/1390 خبري در اكثر سايتهاي ملي آزربايجاني ديده مي شد مبني بر اينكه گويا بر اثر تبليغات گروهكهاي تروريست كورد در اورميه بوسيله « اس ام اس » هايي كه رد وبدل شده است گروهي از كوردهاي مهاجر اورميه مي خواهند جلوي كنسولگري توركيه در اورميه اعتراضي را ترتيب دهند . كه البته با هوشياري به موقع ملت آزربايجان ناكام مي ماند.
حاكميت آنتي تورك راسيستي ايران بايد بداند كه ملت بزرگ آزربايجان به خوبي مي داند كه پشت پرده اين اقدامات كثيف ، همانا خود حاكميت راسيستي ايران قرار دارد . ما به خوبي مي دانيم كه چنين اقداماتي از طرف حاكميت ارگانيزه و طراحي مي شود . حاكميت راسيستي ايران در طول سالهاي گذشته با سياست كورديزه كردن مناطق غربي آزربايجان جنوبي سعي در خالي كردن اين مناطق از آزربايجانيها و پلان جدايي مناطق غربي آزربايجان با توركيه را در سر مي پروراند .
ضمن اينكه در مورد مسئله كشته شدن 35 قاچاقچي در مرز توركيه و عراق و شورشهاي متعاقب آن در توركيه بنده نوع موقعيت غير صحيح و منفعل دولت توركيه را اصلاً نمي پسندم چرا كه دولت توركيه هرگز نبايد فراموش كند كه درآمد حاصله از قاچاق كالا در مرزهاي بين ايران ، عراق و توركيه اكثراً صرف هزينه هاي گروهكهاي تروريستي « پ ك ك » و « پژاك » مي شود . نيز بايد پرسيد كه 35 نفر نفر با 80 قاطر در نيمه هاي شب در مناطق جنگي چه كاري داشته اند ! كدامين نيروي نظامي در دنيا مي تواند در نيمه هاي شب تشخيص دهد كه اين افراد قاچاقچي كالا هستند يا تروريست . دولت توركيه بايد از ديدگاه هگومونيك ترحم توركانه دست بردارد براي كشته شدن اين افراد جاي هيچ عذرخواهي و دادن بهانه به عوامل تروريستي وجود ندارد .
اما با اين تفاصيل مي خواهم بگويم كه ما آزربايجانيها به خصوص تشكيلات محترم ملي آزربايجاني با ديدن پلانهاي كثيف حاكميت تا كنون به خود جرات نداده ايم كه سياستي روشن و آشكار در مناطق غربي آزربايجان جنوبي داشته باشيم !
آيا با ديدن پررويي هاي اخير هم ساكت خواهيد نشست و ملتمان را با قره باغي ديگر در آينده مواجه خواهيد ساخت ؟
از نظر راقم زمان سكوت ديگر تمام گشته است ما بايد از همين حالا از ملتمان در مناطق غربي آزربايجان بخواهيم كه هر چه سريعتر براي دفاع از جان و مال و ناموس و وطنمان در قبال گروهكهاي زياده خواه تروريست كورد در آينده پروسه مسلح شدن را در پيش بگيرند .
ما با ديدن اين بازيهايي كه دور و بر ملتمان مي افتد بايد از هم اكنون آماده باشيم بنابراين سياست ما در اين مناطق بايد شفاف باشد .
دنيا بداند كه حركت ملي آزربايجان جنوبي يك حركت كاملاً مدني و صلح آميز است ، ما هرگز براي مبارزه با جمهوري راسيستي ايران براي بدست آوردن حقوق ملتمان دست به سلاح نبرده و نخواهيم برد اما اگر در مناطق غربي آزربايجان مي گوييم كه بايد ملتمان از هم اكنون مسلح شوند اين حق مشروعي است كه ما براي حفظ جانمان و براي دفاع از خود در قبال گروهكهاي تروريستي مسلح كورد داريم و اين به معناي استفاده از سلاح در قبال حاكميت نمي باشد .
اين حق طبيعي ماست و از اين حق نبايد بگذريم . اميدوارم بعد از اين تشكلات ملي از خواب خرگوشي و محافظه كاري محض بيرون آيند و ملتمان را نسبت به آينده خطرناكي كه در پيش داريم روشن سازند .
در پايان سخني نيز با هموطنان كوردمان دارم . از آنها مي خواهم بازيچه قدرتهاي منطقه و دولت فاشيستي ايران نشوند . اگر به دنبال حقوق خود و هم كيشانشان هستند اقداماتشان را در درون مرزهاي كوردستان ايران و در سنندج انجام دهند . با زياده خواهي در تله حاكميت راسيستي ايران نيافتند كه دشمني تورك و كورد آرزوي ديرينه جمهوري اسلامي ايران است . بياييد به مرزهاي تارخي خود پايبند باشيم و با هم به مبارزه اين حاكميت راسيستي و متحجر برويم .
ياشار گؤنئيلي
آزربايجان جنوبي ــ تبريز
14/10/1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر