۱۳۹۰ دی ۱۱, یکشنبه

مرگ چهارمین کارگر مجروح حادثه ریزش ساختمانی در تبریز

اورمو ایشچیلری :حادثه خیابان بهار ساعت ۱۱ سه شنبه در اثر بتن ریزی سقف واحد مسکونی رخ داد که طی آن شش نفر از کارگران زیر آوار ماندند که دو نفر مصدوم و چهار نفر از کارگران فوت کردند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از فوت چهارمین کارگر حادثه خیابان بهار خبر داد. آتش پاد انوشیروان کرمانی نژاد درمصاحبه باخبرنگاران اعلام کرد: در پی ریزش آوار ساختمان پنج طبقه بتی خیابان بهار با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی سرانجام ششمین کارگر باقی مانده زیر آوار پس از سه روز بیرون آورده شد که متاسفانه پیش از عملیات نجات فوت کرده بود.
وی افزود: در حادثه خیابان بهار که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی به وقوع پیوست دو نفر مصدوم شده و چهار نفر جان باختند که نفر چهار در روز سوم انجام عملیات از زیر آوار کشف شد. گفتنی است، این دومین حادثه در طول یک هفته بوده که در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در تبریز اتفاق می افتد و در اثر آنها شش کارگر در حوادث ساختمانی جان باختند. پیش از این نیز روز یکشنبه چهارم دی ماه جاری خبر ریزش خاک دیواره محل گود برداری بر روی کارگران مشغول به کار در
ساختمانی در تبریز منتشر شد که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد که طبق اعلام نظام مهندسی علت این حادثه گودبرداری غیراصولی و عدم مهاربندی دیواره‌های جانبی گزارش شد.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

بخش ب ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی: ایمنی‌ و بهداشت‌ محیط کار به رسمیت شناخته شود.
هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر