۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

بیانیه جمعی کثیری از دانشجویان دانشگاه تبریز در محکومیت بازداشت مهرداد کرمی

اورمو ایشچیلری :اراده‌ حاکم بر فضاهای دانشگاهی ایران بر آن است، فشارهای وارده بر جنبش دانشجویی آذربایجان را افزایش دهد. اخیرا نهادهای امنیتی با همکاری مسئولین دانشگاهی علی الخصوص حراست دانشگاه تبریز، اقدام به دستگیری مهرداد کرمی فعال دانشجویی دانشگاه تبریز نموده اند.
مهرداد کرمی اهل زنجان، دبیر اسبق کانون آذربایجان شناسی، دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تبریز صبح روز شنبه 3 دی 1390
توسط نیروهای امنیتی از سرویس دانشگاه ربوده شد. این در حالیست که مسئولین دانشگاهی بی شرمانه از قبول مسئولیت خود در قبال حمایت از دانشجو و حریم دانشگاهی سرباز می زنند.
لذا ما عده‌ی کثیری از دانشجویان دانشگاه تبریز با اعلام اعتقاد قلبی خود به مفاد اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و تلاش در جهت تحقق آن در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان، بر خود لازم می دانیم برخوردهای صورت گرفته‌ی با فعالین دانشجویی را تقبیح کرده، ضمن یادآوری ممنوعیت ورود نهادهای امنیتی به حریم دانشگاه، لزوم رعایت حقوق کلیه ی فعالین مدنی دانشجویی با هرگرایش فکری و عقیدتی را یاد آور شویم.
ما خصوصا نسبت به سرنوشت دانشجوی بازداشت شده مهرداد کرمی شدیدا ابراز نگرانی کرده و از تمامی مجامع حقوق بشری در داخل و خارج از کشور درخواست داریم با حساسیتی ویژه پیگیر سرنوشت این دانشجو بوده و برای آزادی وی بکوشند.
ماده ی ۱۹ اعلامیه ی جهانی حقوق بشر
هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحظات مرزی، آزاد باشد.
ماده ی ۲۰ اعلامیه ی جهانی حقوق بشر
هر شخصی حق دارد از آزادی تشکیل اجتماعات، مجامع و انجمن‌های مسالمت آمیز بهره مند گردد.
بخشی از ماد ه ی ۱۹ میثاق حقوق مدنی و سیاسی
هیچ‌ کس‌ را نمی‌توان‌ به‌ مناسبت‌ عقایدش‌ مورد مزاحمت‌ و اخافه‌ قرار داد.هر کس‌ حق‌ آزادی‌ بیان‌ دارد. این‌ حق‌ شامل‌ آزادی‌ تفحص‌ و تحصیل‌ و اشاعه‌ اطلاعات‌ و افکار از هر قبیل‌ بدون‌ توجه‌ به‌ سر حدات‌ خواه‌ شفاهاً یا به‌ صورت‌ نوشته‌ یا چاپ‌ یا به‌ صورت‌ هنری‌ یا بهر وسیله‌ دیگر بانتخاب‌ خود می‌باشد.
اصل ۲۳ قانون اساسی
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر