۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۰, شنبه

فراخوان طيف فعالين مستقل حرکت ملي آزربايجان جنوبي براي گراميداشت قيام خونين 1 خرداد 85

اورمو ایشچیلری ::6 سال پيش ملت غيرتمند آزربايجان در خرداد ماه سال 1385 در پي انتشار کاريکاتور تحقير آميز و نژادپرستانه از سوي روزنامه دولتي ايران به خيابان ها ريخته وحماسه اي عظيم آفريدند.ميليونها تورک آزربايجاني در تبريز و ساير شهر آزربايجان که از سياستهاي راسيستي حاکميت ايران در طول 80 سال گذشته به جان آمده بودند با فرياد هاي ‌‌ (( هاراي هاراي من تورکم )) همچون مشتي پولادين ومحکم به سياستهاي نژاد پرستانه حاکميت اعتراض کردند .در قيام خونين خرداد 85 تعدادي از جوانان غيور وطنمان شهيد و تعداد زيادي از ملتمان روانه زندانهاي حاکميت راسيستي ايران شدند .اکنون در ششمين سالگرد قيام 1 خرداد 85 حرکت ملي آزربايجان رفته رفته منسجم تر , هدفمندتر و قدرتمند تر
گشته , همچنين امسال علاوه بر درد هاي ملي قبلي دردي ديگر نيز بر ملتمان افزوده گشته است . درياچه اورميه , اين نگين بي همتاي آزربايجان سال هاست که با سياستهاي تبعيض آميز حاکميت به حالت مرگ حتمي خود رسيده است . حاکميت ايران با ايجاد دهها سد بر روي آبريز هاي درياچه اورميه عمداً درياچه را خشکانده و حيات ميليونها آزربايجاني را به مخاطره انداخته است .
ملت فهيم و غيور آزربايجان ! خشکيده شدن درياچه اورميه به منزله خشکيدن آزربايجان سرسبزمان و تبديل سرزمينمان به شوره زاري از نمک خواهد بود .فرياد هاي ملتمان در طول سالهاي گذشته نه تنها اثري بر گوشهاي کر شده حاکمان ايران نداشته بلکه مسئولين هر روز با دادن وعده هاي پوچ و غير عملي در واقع در پي تحميق و تحقير ملتمان و خريد زمان براي خشکاندن درياچه اورميه و عملي کردن پروژه شومشان بر عليه آزربايجان هستند .وعده اخير رها سازي 200000000 متر مکعب آب سد ها به درياچه اورميه جز احمق فرض کردن ملتمان چيزي بيش نيست , چرا که با فرض مساحت درياچه اورميه اگر اين مقدار آب با کانال کشي هاي مجهز و بدون اتلاف و تبخير به درياچه برسد تنها چند سانتیمتر آب درياچه را بالا خواهد آورد . اين وعده و وعده هايي اينچنيني اگر تحميق ملت آزربايجان نيست پس چيست ؟
طيف فعالين مستقل حرکت ملي آزربايجان جنوبي با درک شرايط خطير کنوني براي آزربايجانمان و آينده اي که در انتظار اين ملت است از کليه ملت شريف آزربايجان مي خواهد با حضور گسترده ي خود در سالگرد حماسه خرداد ماه 85 بار ديگر حقوق ملي و انساني خود همچون حق تحصيل به زبان مادري , رفع تبعيض هاي سياسي , اجتماعي و اقتصادي و نيز حفاظت و حمايت از درياچه اورميه را به عنوان خواسته هاي به حق خويش به گوش مسئولين کشوري و سازمان هاي بين المللي برسانند .دوشنبه 1 خرداد سال 1391 يک بار ديگر به دنيا نشان خواهيم داد که ما همان ملت قهرمان آزربايجان , همان فرزندان بزرگ مرداني همچون بابک خرمدين ها , ستار خان ها و پيشه وري ها هستيم .
عزيزان , منطقه خاورميانه شرايط بسيار حساس و تاريخي را مي گذراند بعد از اين ديگر ملت هاي ترسو جايي در تاريخ نخواهند داشت .
دوشنبه اول خرداد 1391 نشان خواهيم داد که ما ملت نترس و قهرمان آزربايجان هستيم . ترس ديگر بر ما حرام است چرا که وطنمان در حال نابودي مطلق قرار دارد . ترس ديگر بر ما حرام است چرا که جوانان وطنمان از بيکاري زجر ميکشند ترس بر ما حرام است چرا که هستي ملتمان با گسترش بيکاري , فقر , فحشا و مواد مخدر رو به نابودي است .
و شما اي آزربايجاني هاي فهيم و غيور آيا در اين روز در خانه هايتان خواهيد نشست ؟ بودن حتي يک دقيقه اي شما حتي اگر شده با سکوتتان نشان خواهيد داد که ما هستيم , ما نمرده ايم و هيچ کس نميتواند آزربايجان را تحقير و تخريب نمايد .
از تمامي طيف ها و تشکلات ملي درخواست مي گردد با اتحاد و همدلي اين روز تاريخي را تاريخي دوباره رقم زنند .
مکان : تبريز , خيابان راسته کوچه تا استانداري
زمان : دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 6 بعد از ظهر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مکان: اورمیه ، خیابان عطایی ــ امام
زمان : دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 6 بعد از ظهر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر