۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

پیام تبریک و قدردانی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان از اعتراضات غرور آفرین مردم آزربایجان در سالگرد قیام یک خرداد نسبت به خشکانده شدن دریاچه اورمیه

اورمو ایشچیلری ::ملت بزرگ ترک آزربایجان امروز بار دیگر شاهد دلاوری و رشادت جوانان غرور آفرین بود، در ادامه اعتراضات مردم آزربایجان نسبت به سیاست خشکاندن نگین آزربایجان "دریاچه اورمیه" در طول سه سال گذشته امروز یکم خرداد سال 91 همزمان با سالگرد قیام خونین خرداد ماه سال 85 زنان و مردان آزربایجان دوشادوش همدیگر در دفاع و صیانت از وطن خاصه "دریاچه اورمیه" و گرامیداشت یاد شهدای قیام خرداد ماه سال 85 با حضور درخیانها اعتراض خود را به مسئولین و مسببین خشکاندن دریاچه اورمیه اعلام کردند. 

جوانان غیور آزربایجان بخصوص قهرمانان شهرهای اورمیه و تبریز در جو خفقان و بشدت پلیسی با حضور در خیابانها و با سردادن شعارهای "اورمو گولو سوسوزدور"، " اورمو
گولو جان وئریر مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر" و ...اعتراض خود را بصورت کاملا مدنی و مسالمت آمیز به سیاست خشکانده شدن "دریاچه اورمیه" از سوی حکومت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. علی رغم اعتراضات مدنی مردم برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی ، پلیس و لباس شخصی ها نتوانست صفوف مردم را بشکند . دانشجویان ، دانش آموزان کارگران ، کارمندان ، اصناف و... امروز در کنار هم روز دیگری را در تاریخ زرین مبارزات آزربایجان علیه ارتجاع و دشمن بشریت و محیط زیست نوشتند.آنها شجاعانه بدون واهمه از برخورد وحشیانه و ضربات باتموهای پلیس ،دستگیری و... برای دادرسی به وضعیت اسفناک "دریاچه اورمیه " به خیابانها و کوچه ها آمدند.

امروز آزربایجان نشان داد که اگر بخواهد و اراده کند می تواند، آری ملت بزرگ ترک آزربایجان امروز در سکوت جهانیان نشان داد که به اتکای جوانانش علی الخصوص شیر زنان و دختران جسورش توان دفاع و صیانت از وطن خود را دارد.صدای فریادهای شیر زنان اورمیه امیدی به وطن و لرزه به جان دشمنان می انداخت ملتی که چنین زنان جسور و مردان دلاور دارد که در زیر باتوم قلدرهای شوونیست فارس برای نگین آزربایجان ازانسانهای آزاده و وجدانهای بیدار جهانیان کمک می خواست آن ملت برازنده زندگی توام با رفاه آسایش،امنیت ،اقتصاد وآزادی هست.
نیروهی امنیتی ، پلیس و لباس شخصی جمهوری اسلامی ایران با دستگیری فله ای و ضرب وشتم وحشیانه معترضین محیط زیست در شهرهای اورمیه ،تبریز و... با دیگر چهره ضد بشری و انسانی خود را به رخ جهانیان کشید

نیروها و سمپاتهای تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان امروز دوشاش دوش ملت بزرگ آزربایجان و همصدا با آنان در دفاع از وطن و اعتراض نسبت به سیاست خشکاندن عمدی "دریاچه اورمیه" در خیابانها و کوچه ها حضور داشتند .

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان" آ.م.د.ت" از حضور غیورانه و سرفرازانه مردم آزربایجان بخصوص شهرهای اورمیه ، تبریز در اعتراضات امروز و تمامی عزیزانیکه بنحوی در راه اندای و برگزاری اعتراضات امروز نقشی داشتند همچنین از زحمات شایان توجه تمامی اعضای کمیته ها و هسته های تشکیلات مقاومت ملی آزربایحان تشکر و قدرانی می نماید .

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

1391/03/01 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر