۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

قهوه خانه بانوان و در یاچه اورمیه - یادداشت سردبیر به مناسبت قیام خرداد در حمایت از دریاچه اورمیه

اورمو ایشچیلری :امروز یکم خرداد 1391 در سالروز قیام خرداد 1385 ملت آزربایجان جنوبی با گرامیداشت یاد شهدا و زندانیان سیاسی آزربایجان در دفاع از حق حیات خویش برای نجات دریاچه اورمیه (اورموگولو ) در شهر های اورمیه و تبریز هم زمان و از مسیر های از پیش تعیین شده به تظاهرات آرام دست خواهند زد. اما تا کجا و چه میزان نیروهای سرکوب گر به این حرکت مدنی اجازه حضور مسالمت آمیز خواهند داد چیزی است که باید صبر کرد و دید. اما سرکوب تنها توسط قوه قهریه صورت نمی گیرد. دولت و رسانه های گروهی وابسته با دروغ پردازی سعی در کوچک نشان دادن عمق فاجعه دارند. حتما اخبار این چند روزه و فرصت شمردن خشکا ندن دریاچه اورمیه را خوانده اید. اما جبهه سرکوب تنها ایران و دولتش نیست بلکه اپوزوسیون ایرانی چه از نوع خودی (جنبش سبز) و چه نخودی (سلطنت
طلب ها ، کمونیست ها ، مجاهدین ، به ظاهر آذربایجان چی ها و...) همگی سکوت کرده و با خودداری از درج اخبار مربوط به حرکت ملی آزربایجان سعی در پاک کردن روی مسئله دارند. مهمترین سایت جنبش سبز یعنی جرس اولین تیتر خبری خود را چنین درج کرده است : قهوه خانه ویژه بانوان در ایران تاسیس می شود. سایت کمونیست های بازنشسته (آذربایجان چی ها ) آذر آنلاین نیز همه تولید مقاله اش مربوط به حمله به خبر گزاری اورمو ایشچیلری و اثبا ت محق بودن اکراد در تصرف آزربایجان و یا خوب و بد بودن ملا حسنی است . سلطنت طلب ها و سایر اپوزوسیون اعم از مجاهد و غیره هم که خیلی مسا ئل مهم از قبیل آهنگ شاهین نجفی و غیره دارند که وقت پرداختن به اورمیه و دریاچه اش را ندارند. البته ملت آزربایجان سال ها است که به این وضع عادت کرده و به قول مثل مشهور : ما را به عطای اینان امیدی نیست ، لطفا شر مرسانید.
 به هر روی امروز اولین روز خرداد در ساعت 6 عصر بار دیگر ملت آزربایجان در خیابان ها حق حیات خویش را فریاد خواهد زد. فاجعه خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه بزرگ ترین تهدید علیه موجودیت آزربایجان است . دولت ایران و نهاد های رسمی و غیر رسمی و اپوزوسیون خودی و نخودی اش کمر به قتل آزربایجان بسته اند. اما این ملت آزربایجان است که حرف آخر را خواهد زد زیرا آینده در دستان ماست ، گله جک بیزیمدیر.

۱ نظر:

  1. سلام ادمین جان ؛ یورولمویاسان ؛ سایت اورم ایشچیلری چوخ یاخچه و جالیبده.
    ادمین جان خوشحال اولام اوزن و دوستلارن بیزیم صفحه حمایت الیسیز و عضو اولاسیز.
    پیشنهاد مقابله با خشکاندن دریاچه ارومیه
    http://www.facebook.com/KmpynDfaAzDryachhArwmyh

    پاسخحذف