۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

پاسخ سردبیر اورمو ایشچیلری به ادعا ها و اتهامات سیروس مددی در پاسخ به سوالات خانم مجتهدی

اورمو ایشچیلری  :
توضیح مهم :کوتاه زمانی قبل ، آقای سیروس مددی از فعالین چپ و احتمالا مدیر سایت آذربایجان(آزربایجان ) نشریه اینترنتی دموکرات های آذربایجان (آزربایجان ) در جواب سوالی ازخانم لیلا مجتهدی سوالی با عنوان ، نظرشما درمورد لحاظ کردن جایی برای مقابله با افکارارتجاعی موجود دربطن جنبش ملی آذربایجان ازجمله نژادپرستی و تبعیض جنسیتی در پروسه مبارزه برای احقاق حقوق ملت آذربایجان چیست؟  اظهاراتی خطا و تند در مورد خبرگزاری اورمو ایشچیلری ادا نموده اند  که برای تنویر افکار عمومی و در جواب وی ناچار به بازگویی توضیحات می باشیم. ابتدااز عموم علاقه مندان  خواهشمندیم  متن کامل این اظهارات را از سایت آذربایجان به آدرس http://www.azer-online.com/azer/?p=14143 مطالعه و سپس جوابیه ما را ملاحظه فرمایند :
جوابیه اورمو ایشچیلری :آقای مددی ابتدا ما و در حدود صد سایت آزربایجانی را متهم نموده اند که تحت کنترل مهران بهاری و شبکه منتسب به ایشان هستیم  که
گویا دنباله یک نشریه تورکی – فارسی در تهران (شما بخوانید وارلیق ) می باشد.همچنین ما واین خیل عظیم  افکار نژاد پرستانه تورکی را ترویج می کنیم  . به عبارت دیگر بجز نشریه اینترنتی آذربایجان و دوستان ایشان تقریباً همه فعالین ازربایجانی یا نژاد پرست حرفه ای هستند و یا عده ای ساده لوح که قول مهران بهاری (بخوانید مجله وارلیق ) را خورده اند و آقای سیروس مددی و هم فکرانشان همانطور که از نامشان پیداست تنها دموکرات این جمع هستند. معلوم است که خبرگزاری اورمو ایشچیلری این قسمت از اظهارات ایشان را جوک بی مزه ای تلقی کرده و جوابی به آن نمی دهد.
    اما ایشان در بخش دیگری از اظهارات خود می گوید : چنانکه قبلا گفتم شبکه مهران بهاری فقط یکی از سازمانهای نژادپرست آذربایجان است، که وظیفه رهبری ایدئولوژیک و تدوین خطوط اساسی سیاست جریانات ملیت پرست افراطی را بر عهده دارد.  و گرنه این مشی را در میان بسیاری از گروهها میتوان آشکارا دید.  سازمانهای علنی و مخفی دیگری هم وجود دارند که با تغذیه فکری از این منبع فعالیتهای دیگری انجام می دهند. مثلا  یکی از گروههای «گمنام» که عوامفریبانه خود را سالها  «کمیته دفاع از غرب آذربایجان» نامید و سپس به «خبرگزاری اورمو ایشچیلری» تبدیل شد، علنا مبلغ رژیم ایران است. (این گروه فعلا خاموش است تا در فرصت مناسب دوباره ظهور کند) . این گروه با در نظر گرفتن حساسیت آذربایجانیان نسبت به زیاده خواهی های ارضی گروههای افراطی کرد، کوشید جنبش حق طلبانه آذربایجان را متحد وزارت اطلاعات و شبکه سرکوب رژیم ایران سازد. برای این گروهها دشمن شماره یک آذربایجان نه رژیم استبدادی – دینی- شوونیستی ایران، نه ناسیونالیسم آریایی، بلکه ملت کرد بود. دقت کنید. ملت کرد و نه حتی ناسیونالیستهای افراطی کرد. اعلامیه هایی که گهگاه زیر عنوان «کمیته بررسی بحرانهای منطقه ای» انتشار می یابد، اشکارا مشی دولت ایران را تبلیغ می کند.  البته می دانید که رهبران شبکه «مهران بهاری» هم کاری بکار رژیم ایران ندارند. کما اینکه پدران فکریشان نیز کاری بکار رژیم حاکم که تبلور ملیت پرستی افراطی ضد آذربایجان است- نداشتند. هرچند سینه چاکان و هواداران علنی این شبکه خود را اینجا و آنجا مخالف رژیم ایران معرفی می کنند، ولی رهبران شبکه درگیر کارهای مهمتر؟؟ دیگری هستند…. بحث درباره همه این پیدا و پنهان ها و پیوستگی این شبکه ها باهمدیگر و … نیازمند فرصت دیگری است.. .
جهت تنویر افکار عمومی خبرگزاری اورمو ایشچیلری رسماً اعلام می کند کهانت و حدس و گمان های آقای سیروس مددی کذب محض بوده و محلی از حقیقت ندارد . خبرگزاری اورمو ایشچیلری جهت پر کردن خلا خبری جنبش کارگری در بطن حرکت ملی ازربایجان بوجود آمده و در طول حیات خود تاکنون به طور اخص در مورد خبرهای کارگری ، محیط زیست و اخبار روز آزربایجان و جهان انجام وظیفه کرده و مفتخر است که به سبب اخبار صحیح خود مورد وثوق قاطبه فعالان آزربایجانی است .  خبرگزاری اورمو ایشچیلری بسیار مشعوف است که مورد قهر و غضب امثال اقای سیروس مددی می باشد .ما رسماً اعلام می کنیم این خبرگزاری متاسفانه هیچ ارتباط ارگانیک با کمیته دفاع از غرب آزربایجان نداشته است . کمیته مزبور خدمات غیر قابل انکاری درراه دفاع از تمامیت ارضی آزربایجان جنوبی داشته و هم اکنون جای خالی آن بسیار مشهود است که امید داریم دوباره از اقدامات بسیار اساسی آنان خبر های جدید شنیده و منعکس کنیم . اقای سیروس مددی و همفکران ایشان متاسفانه خجالت می کشند به طور آشکار عقاید استالینیستی و ایران پرستی خود را اظهار کنند. ایشان با قرار گرفتن پشت الفاظی مانند دموکرات های آزربایجان در واقع انحصار طلبی خود را پنهان می کنند. خبر گزاری اورمو ایشچیلری توانسته انحصار جنبش کارگری را از دست کمونیست ها ، استالینیست ها و پان ایرانیست های خجالتی گرفته و به تریبون مستقل و آزاد کارگران آزربایجان جنوبی تبدیل شود و این غایت آرزوی همکاران ما در این خبرگزاری بوده است . ما به عکس جنبش های کمونیستی که آقای مددی مبلغ آنان است کارگر و کارفرما را نه تنها دشمن یکدیگر نمیدانیم بلکه آنها را همکارانی میدانیم که با تنظیم صحیح روابطشان می توانند وطنمان را آباد کنند .ما معتقد به آزادی هستیم نه دیکتاتوری طبقه کارگر مورد تبلیغ آقای مددی. ما طرف دارسیستم اقتصادی آزاد مبتنی بر تجارت آزاد و دوستی ملت ها و دولت ها بوده و مبلغ نظامی لائیک مبتنی بر احترام به ادیان هستیم .  ما خواهان دولتی سوسیال و ملتی مرفه هستیم . ما دولتی میخواهیم که  مدافع حقوق مزد بگیران و قشر ضعیف جامعه  باشد ، نه دولت گسترده و غرق در فساد کمونیستی که فقط فقر را به نسبت مساوی تقسیم می کند 
ایشان در قسمت دیگری از اظهاراتشان ما را دشمن ملت کرد معرفی می کند. خبرگزاری اورمو ایشچیلری صراحتا این ادعا و تهمت وارده را رد کرده و رسماً اعلام می دارد سردبیر ، همکاران و هم فکران این جمع معتقد به آزادی ملل و حقوق انسانی ملت ها هستند . ما مدافع آزادی های زبانی ، فرهنگی و انسانی اکراد در آزربایجان جنوبی هستیم و آنان را شهروندان آزربایجانی می دانیم ، آنچه با آن به مبارزه پرداخته ایم اقدامات تروریستی سازمان های تروریستی کرد است که تصادفا تقریبا همه انها چپ و از هم فکران آقای مددی می باشند. ما با موج مهاجرت غیر طبیعی و ارگانیزه اکراد و تغییر بافت جمعیتی غرب آزربایجان مخالف هستیم . آنچه آقای مددی و هم فکرانشان مبلغ آن هستند چیزی جز کمک به تغییر بافت جمعیتی غرب آزربایجان و خطر خونریزی دو ملت همسایه نمی باشد. غائله ها سیمقو ، زرو خان بهادری و جنگ سولدوز بدترین مثال هایی هستند که مجبور به یاد آوری آنها می باشیم . ما از قتل عامی دیگر در آزربایجان به دست دوستان آقای مددی بیم داریم و با آن مبارزه می کنیم . خبر گزاری اورمو ایشچیلری چه در اخبار و چه در موضع گیری های رسمی و چه در مقالات منعکسه خود هیچگاه مبلغ افکار نژاد پرستی و دشمنی ملل نبوده و نخواهد بود . مخالفت ما با ادعای ارضی باطل احزاب تروریستی کرد می باشد نه ملت کرد. آقای مددی اگر واقعا محق است و راست می گوید یک خبر ، مقاله ، عکس و مطلب مبتنی بر نژآد پرستی و تبلیغ خشونت از خبرگزاری اورمو ایشچیلری ارائه کند. ما فقط یاد آور تاریخ خونین آزربایجان و اخبار بایکوت شده توسط پان ایرانیست ها ، استالینیست ها و مرکز گرایان بوده ایم و لا غیر.همچنین خبرگزای اورمو ایشچیلری  رسماً اعلام می کند ،هیچ نوع همکاری با «کمیته بررسی بحرانهای منطقه ای» نداشته و تاکنون حتی یک اعلامیه از ایشان را درج نکرده است و هیچ اطلاعی از کم و کیف افراد و بانیان کمیته مذکور ندارد و مرتبط کردن این خبرگزای با کمیته مزبور را فقط جزئی از افکار پریشان و کهانت های آقای سیروس مددی می داند.
در پاسخ به مخالفت و یا عدم مخالفت خبرگزاری اورمو ایشچیلری با دولت و یا رژیم کنونی ایران رسماً اعلام می کنیم از نظر ما وضع موجود در ایران شبیه یک بیماری بد خیم و مزمن است که دولت  و رژیم فعلی  ایران یکی از نشانه های این بیماری مهلک می باشد . مخالفت ما با سیستم راسیستی و نژاد پرستانه ایران بوده و خواهان دریافت تمام حقوق حقه ملت آزربایجان اعم از فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی بوده و موکداً خواهان حق تعیین سرنوشت ملت آزربایجان جنوبی هستیم .ما عصبانیت آقای مددی و هم فکرانشان را ناشی از عدم همراهی ملت آزربایجان در جریان جنبش سبز دانسته و این اتهام ایشان را ناشی از این طرز تلقی می دانیم .
در پایان یک بار دیگر بر غیر قابل قبول بودن اظهارات و ادعا های آقای سیروس مددی اصرار داشته و خواهان درج این جوابیه در سایت آزربایجان و نیز توسط خانم لیلا مجتهدی می باشیم .
خبرگزاری اورمو ایشچیلری
6نیسان  2012



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر