۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

آخرین اخبار از اعتراضات یک خرداد در آزربایجان

اورمو ایشچیلری :میانه
امروز یکم خرداد  ماموران لباس شخصی و انتظامی شهر میانه با تجمع محسوس در میدان معلم  این شهر  اجازه تردد به مردم را نمی دهند و به عابران هشدار می دهند که از توقف مقابل مغازه ها خودداری کنند.ماموران گارد ویژه مقابل بانک ملی سوار بر دو دستگاه ماشین ون به حالت آماده باش هستند.ماموران لباس شخصی به کسانی که گوشی های موبایل در دست دارند هشدار میدهند و در چندین مورد گوشی های تعدادی از جوانان مورد بازرسی قرار داده اند.ترس از انتشار تصاویر تجمع ماموران در این
میدان باعث شده است تا به هرگونه حرکت ، تجمع بیش از دو نفر و در دست داشتن گوشی های موبایل حساسیت ویژه ای نشان داده شود.

*** تبریز- 18:30
جمعیت زیادی در بازار حضور دارند اما به علت انبوه ماموران هنوز شعاری از طرف مردم گفته نشده است. فضای منطقه بازار همچنان ملتهب است و هر لحظه احتمال درگیری می رود.
***اورمیه
حسنی مردم را تهدید کرد و معترضان دریاچه اورمیه را صیهونیست خواند .در پي برخي تحركات مشكوك عناصر وابسته به بيگانگان و حاميان ضدانقلاب داخلي در دعوت از مردم استانهاي آذري زبان جمهوري اسلامي ايران به اقدامات غيرقانوني به بهانه خشك شدن درياچه اروميه ، حجت الاسلام والمسلمين حسني نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم نمودن اقدامات سخيف و غيرشرعي اخير حاكمان جمهوري آذربايجان ، مردم آذري زبان كشورمان علي الخصوص استان آذربايجان غربي را به هوشياري و پرهيز از هرگونه اقدام غيرقانوني و بحران زا دعوت كرد .
*** خبر فوری از تبریز- ساعت 17:55

تعداد زیادی از نیروهای موتور سوار یگان ویژه با حرکاتی رعب آور سعی در ایجاد وحشت در بنی مردم دارند.این موتور سواران با حرکت در خیابانهای منتهی به بازار به خصوص خیابان ارتش شمالی، فردوسی،دارایی و شریعتی شمالی در تلاش برای ترساندن مردم هستند. با این وجود لحظه به لحظه بر تعداد مردم در منطقه بارار افزوده می شود
توضیح: آخرین خبرهای مربوط به اعتراضات یک خرداد در اورمیه و تبریز از صفحه فیس بوکی کمپین اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه دریافت می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر