۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

پخش مقادیر زیادی اعلامیه و شبنامه در اورمیه در رابطه با تجمع 1 خرداد ــ تصاویر

اورمو ایشچیلری : مقادیر زیادی اعلامیه و شبنامه که خطاب به ملت ترک آزربایجان و نیز نمایندگان آزربایجانی مجلس و مسئولین محلی نوشته شده اند در محلات مختلف شهر اورمیه پخش شده است. در این اعلامیه ها که در سطح وسیعی در شهر پخش شده است از مردم خواسته شده است در اعتراض به خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه روز یک خرداد به تجمعات اعتراضی بپیوندند.
همچنین از  نمایندگان آزربایجانی مجلس و مسئولین محلی خواسته شده است با عمل کردن به وظیفه ملی خود و گوش فرا دادن به صدای وجدان خود در این روزهای سخت و حیاتی در کنار ملت خود بایستند. در روزهای گذشته نیز اعلامیه های بسیاری در تبریز و اورمیه پخش شده است. همچنین مردم و خصوصا جوانان با اس ام اس به اطلاع رسانی گسترده ای در این خصوص دست زده اند.شایان ذکر است سیاست خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه و امتناع از برداشتن گامهای عملی برای نجات آن به
بهانه نبود بودجه و در مقابل اقدام دولت به انتقال آب خزر به کویر فارس که با صرف بودجه های نجومی صورت می گیرد خشم و انزجار ملت ترک آزربایجان را بر انگیخته است. وضعیت موجود از فاشیسم و شونیزم لجام گسیخته حاکم بر ایران که در صدد نابودی زیرساختهای ملی آزربایجان می باشد پرده برداشته است. در این راستا انتظار می رود در پاسخ به فراخوانهای فعالین ملی آزربایجان و در ادامه اعتراضات مردمی سالهای گذشته در روز یک خرداد تجمعات اعتراضی در تبریز و اورمیه صورت گیرد.


بقیه تصاویر را از لینک زیر می توانید مشاهده کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر