۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۵, جمعه

برای خرداد خونین آماده شویم

اورمو ایشچیلری به نقل از تبریز سسی : شاید نوشته من به دست هر کسی که برسد اولین چیزی که به ذهنش خواهد رسید وجود احساس در نوشته ها بی آنکه منطقی در آن وجود داشته باشد. من خود نیز با آن موافقم. این بار نمی خواهیم منطقی عمل کنیم، می خواهیم با احساس باشیم و با احساس وارد میدان شویم.
همگی خرداد 85 را به یاد داریم. احساسمان جریحه دار شده بود ولی قیامی کردیم که ورق تاریخ را به نفع ما عوض کرد. اگر آن روز منطقی عمل می کردیم شاید امروز خیلی عقب بودیم. امروز باز همان احساس را دارم که باید منطق را کنار بگذاریم و با احساس عمل نماییم. آن روز سوسک شدیم، ولی این بار تروریست. آن روز برای اهانت به
هویتمان آمده بودیم این بار برای محو شدن. خرداد 85 را به خاطر توهین به ملت تورک قیام کردیم، خرداد 91 را به خاطر محو نمودن آزربایجان قیام کنیم. آن روز به خودمان توهین کرده بودند ولی این بار به خاکمان. می دانم و باور دارم که خاکمان عزیزتر از جانمان است. پس به پا خیزیم. حق اعتراض داریم نه برای توهین، نه برای تبعیض، بلکه برای ماندن حق اعتراض داریم. من می خواهم در وطنم بمانم و بمیرم وطنی که امروز به دست نااهلان در حال از بین رفتن است. اورمو گولو این نگین آزربایجان نفس های آخرش را می کشد. پس باید به پا خیزیم و احساس را با منطق ترکیب دهیم و یک بار برای همیشه خود را از دس این فاشیست های مزدور آزاد نماییم. امروز آلترناتیوهای زیادی در دست داریم تا برای اعتراض به این حکومت فاشیستی به خیابان آییم و صدایمان را به گوش تمام جهان برسانیم و فریاد آزادی سر دهیم. امروز به خشک شدن اورمو گولو، به فعالین سیاسی در بند حکومت، به وضع اقتصادی اسفناک ملت آزربایجان، به توهین های مداوم دولت در رسانه ها نسبت به آزربایجان (آخرین بار محسن رضایی در سایت تابناک شعر گفتن به زبان تورکی را تروریستی و ضد ایرانی می خواند)، به زبان مادریمان، به تاراج معادنمان، به حضور اکراد تروریست در خاک آزربایجان  و حمایت حکومت از آنها، به خود حکومت نسبت به همکاری با ارامنه برای ضربه زدن به آزربایجان، به دهن کجی دولت نسبت به احیای اورمو گولو و برعکس انتقال آب خزر به کویر و ....اعتراض می کنیم و خواهیم کرد.
 پس ای برادر و خواهر من، از کوچک گرفته تا بزرگ، از دانشجو گرفته تا استاد، از کارگر گرفته تا بازاری، این بار دیگر فقط بحث توهین نیست، این بار سخن از مرگ آزربایجان و محو آزربایجانی می باشد. به خرداد ماه چند روز بیشتر نمانده، خود را برای قیام خونین آماده کنیم، دیگر فرصت سوزی نکیم.
گل باجی گل قارداشیم، بیر اولاق یومروق اولاق         سینه سی داغلانماسین، بولونمه سین بو توپراق
من یانماسام، سن یانماسان، بیز یانماساق، ناسیل چیخار قارانلیقلار آیدینلیغا!!
امید است فعالین آزربایجانی در این چند روزی که به سالروز قیام خونین آزربایجان مانده، با ایجاد بسترهای مناسب و همکاری تمامی تشکیلات، طیف ها و فعالین مستقل، خردادی سرنوشت ساز را رقم بزنیم و در مقابل نسل فردا شرمنده نباشیم.
گله جک بیزیمدیر، بیز ایسته سه ک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر