۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

زمین خواری با همکاری موسسه مهر در اورمیه - اعطای وام 400 میلیونی موسسه مهر به یک زن خانه دار !

اورمو ایشچیلری :پس از آنکه فردی بنام مجید – خ  با انواع روشهای متقلبانه اقدام به زمین خواری و تخلفات متعدد نمود ، با شکایت صدها نفر از شهروندان ارومیه ، پیگیری پرونده این کلاهبردار بزرگ در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت . به گزارش ذوالفقار ، این فرد که از کارمندان رده بالای شهرداری ارومیه بوده و به تازگی بازنشسته شده است ، در طی پنج سال گذشته با همکاری چهار تن از همدستانش بنام های ( عبدالکریم – ح ) ، ( یعقوب – م ) ، ( کاظم – ی ) و ( ایوب – پ ) ضمن تصرف غیرقانونی اراضی منابع طبیعی و تغییر کاربری بدون مجوز ، اقدام به فروش یا وعده فروش زمین های مسکونی به شهروندان نموده که این پرونده هم اکنون بیش از
200 نفر  شاکی دارد .بر اساس این گزارش ، فروش زمین و واحدهای مسکونی نیمه ساخت و دریافت وام های کلان از جمله مواردی است که در پوشش آنها تخلف صورت گرفته است و در بسیاری از موارد ، یک فقره زمین یا یک باب منزل به چندین نفر فروخته شده است اما در تحقیقات بعمل آمده مشخص شده که هیچ یک از اموال و دارایی های نامبرده به نام خودش نیست .
تعداد پرونده های حقوقی نامبرده به اندازه ای است که اغلب شعب محاکم دادگاههای اورمیه درگیر پرونده های این کلاهبردار هستند و در آخرین اقدام دستگاه قضائی تنها در خصوص پرونده زمین های گلشهر ، وی و چهار همدستش در اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت شدند اما در تیرماه مجموعاً با قرار وثیقه 5 میلیارد تومانی ( یک میلیارد تومان برای هر متهم )  آزاد شدند.  این در حالی است که نامبردگان بدلیل اتهامات سنگین و پیشگیری از فرار ، با زنجیر و پابند به دادگاه آورده می شدند .
اما جالب ترین نکته این پرونده ، قضیه اعطای وام 400 میلیون تومانی به همسر مجید – خ است که در نوع خود کم نظیر است.طبق اسناد بدست آمده ، شعبه مرکزی موسسه قرض الحسنه مهر ( بسیجیان سابق ) استان آذربایجان غربی در سال 89  در  اقدامی عجیب و قابل تأمل ، مبلغ 400 میلیون تومان  تسهیلات بانکی در قالب عقود اسلامی  آن هم به منظور خرید لوازم خانگی ( ! ) به خانم شهلا – پ ( همسر فرد فوق الذکر ) پرداخت نموده است !
این در حالی است که وام گیرنده خانه دار و فاقد درآمد مشخصی بوده و پیش از آن نیز گردش حساب و سپرده ای در آن شعبه نداشته است ، در حال حاضر نیز با گذشت بیش از دو سال از تاریخ دریافت وام ، توان  بازپرداخت آن را ندارد و موسسه قرض الحسنه مهر  بجای پیگیری از وام گیرنده ، ضامن او را که یک مادر شهید است و فریب اقدامات متقلبانه آنها را خورده، تحت فشار قرار داده و در صدد مصادره منزل مسکونی این خانواده شهید برآمده است ! !
 
حال بجاست که مدیران و بخصوص سرپرست محترم موسسه قرض الحسنه مهر به این نکات مهم پاسخ دهند که :بر چه اساسی به یک زن خانه دار ، بدون درآمد و بدون سپرده ، چنین وامی را پرداخت می کنند ؟
روی چه حسابی و با چه معیاری این وام کلان را به منظور خرید لوازم خانگی ، عنوان گذاری نموده اند ؟  آیا منظور ایشان خرید فروشگاه لوازم خانگی بوده یا خود لوازم خانگی ؟!
و سوال مهمتر اینکه ؛ اگر اکنون هر زن خانه دار بدون درآمدی مشخص و بدون سپرده گذاری با ارائه یک فقره سند ملکی و ضامن معتبر از آن موسسه درخواست وام ( با مبالغ فوق ) نماید ، آیا با درخواست او موافقت می شود ؟ !
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر