۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

لحظات بحرانی بین سوریه و ترکیه - بمباران مواضع ارتش سوریه توسط اردوی ترک

اورمو ایشچیلری : به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری از آنادولی مرکزی مخالفان مسلح دولت سوریه در حال نبرد با نیروهای دولتی آن کشور برای کنترل گذرگاه مرزی تل ابیض میان سوریه و ترکیه هستند.این گذرگاه مرزی در نزدیکی شهر آقجا قلعه ترکیه واقع است و یکی از نقاط درگیری میان سربازان سوری و مخالفان دولت آن کشور در طول شورشهای هجده ماه گذشته بوده است.گروهی از مردم آقجا قلعه در اعتراض به انفجار مهمات نظامی سوریه در شهر خود به سمت ساختمان شهرداری
راهپیمایی کرده اند.  تلوزیون خبری 24 دقایقی قبل اعلام کرد  بدنبال کشته شدن 5نفر و زخمی شدن نه تن دیگر ارتش ترکیه اقدام به توپ باران مواضع سوریه در آنسوی مرز نمود.از سویی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس دولت ترکیه، تمامی برنامه های عادی و پیش روی خود را لغو و دستور تشکیل ستاد مطالعه و رسیدگی به این بحران را داد.همچنین لحظاتی پیش اعلام شد ستاد مشترک ارتش ترکیه  به حالت آماده باش کامل در آمده است.
بولنت آرینج مرد قدرتمند ترکیه پس از اردوغان از لبریز شدن صبر ترکیه خبر داد.وی تصریح کرد ” تا حالا ۵ نفر شامل ۲ مادر و ۳ کودک جان خود را از دست داده اند. ترکیه عضو ناتو است و قرارداد ناتو دارای بندهای مشخصی است. حمله به خاک ما و کشتن شهروندان ما از حقوقمان استفاده خواهیم کرد. همه دنیا بدانند که ما تمام کارهای لازم را انجام خواهیم داد. دولت سوریه حساب این کارش را پس خواهد داد. ما دارای قدرت دفاع از خاک خودمان هستیم. ”
خبر می رسد واحد های تانک ترکیه در سرتاسر مرز با سوریه مستقر و آماده ورود به سوریه هستند. خبر ارسالی خبرنگار ما می افزاید مردم ترکیه از این خبر ها هیجان زده شده اند. مردم که از کمک های سوریه به تروریست های کرد عصبانی هستند خشنودی خود را از تنبیه متجاوزان به خاک ترکیه علناً ابراز می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر