۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

استقرار تیم 45 نفره کارشناسی و آغاز عملیات اکتشاف نفت در گرمی مغان آغاز شد

اورمو ایشچیلری :فرماندار گرمی،عزیز صحرایی اظهار داشت: این تیم در قالب چند اکیپ مجزا، عملیات مطالعه، بررسی و اکتشاف نفت را در مناطق مختلف شهرستان گرمی آغاز کرده است. وی با اشاره به اینکه مراحل مقدماتی مطالعه و اکتشاف نفت مغان ده‌ها سال پیش در گرمی انجام یافته است، افزود: هنوز میزان ذخایر احتمالی نفت در گرمی معلوم نیست اما در صورت کشف منابع نفتی قابل توجه و مقرون به صرفه بودن استخراج آن، شاهد تحولی عظیم در توسعه همه جانبه این شهرستان و مناطق همجوار خواهیم بود.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش گفته بود که در جریان سفر سرپرست وزارت نفت به استان
اردبیل بر ارائه گزارش بررسی تیم اکتشاف نفت مغان به وزارتخانه متبوع تاکید شد. ولی اسماعیلی افزوده بود: قرار شده نتایج بررسی‌های تیم اکتشاف نفت گرمی مغان که از مد‌ت‌ها آغاز شده برای تصمیم‌گیری نهایی در زمینه برآورد ذخیره احتمالی نفت و مقرون به صرفه بودن یا نبودن اکتشاف آن به وزارتخانه مربوطه ارائه شود.
به گفته این نماینده مجلس تلاش خواهد شد در صورت کشف منابع عظیم نفتی در هر جای استان اردبیل، پالایشگاه آن نیز حتماً در داخل این استان احداث شود.وزیر نیرو نیز در جریان سفر چهارم هیئت دولت به استان اردبیل به عنوان نماینده دولت در سخنانی در پارس‌آباد گفته بود: به زودی طرح اکتشاف نفت در شمال استان و منطقه مغان پیگیری و مجدداً آغاز خواهد شد.
مجید نامجو افزوده بود: با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته موانع طرح اکتشاف نفت مغان برطرف شده است.
بر اساس این گزارش پیش از این چند شرکت‌ خارجی اقدام به طرح اکتشاف نفت در منطقه مغان کرده بودند ولی این فعالیت‌ها متوقف شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر