۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

بیانیه ی جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در رابطه با اورمو گولو-شاخه ی تبریز

اورمو ایشچیلری :              آزادلیق وئریلمیر..آلینیر ،قان باهاسینا، قوربان باهاسینا (بابک)
         اورمو گولو جان وئریر                  دئولت اونون قتلینه فرمان وئریر
بعد از قیام مردم شهر قهرمان پرور اورمو در 5 شهریور1390 در اعتراض به خشکاندن تعمدی اورمو گولو وقیام وتظاهرات 12شهریور1390 مردم غیور تبریز و شهرهای دیگر آزربایجان در حمایت از اعتراضات کاملا مدنی در زنده
نگاه داشتن عروس آزربایجان و پاسخ بسیار خشن حاکمییت به این اعتراضات مدنی باعث گردید تا صدها نفر از فعالین دستگیر و با حکمهای سنگین روبرو شوند و به خاطر نجات محیط زیست متحمل شکنجه ها و حبس ها از طرف دشمنان قسم خورده ی آزرباجان باشند. مردم آزربایجان پا پس نگداشته و با بیانیه ها و نامه ها و مقالات متعددی از حاکمیت خواستار قامی فوری و جددی برای جلو گیری از خشک شدن اورمو گولو برداشته شود و آب انباشته شده در پشت سدها به این دریاچه انتقال داده شود و فعالین دستگیر شده را بی قیدو شرط آزاد کند و مهلتی 10 روزه برای برداشتن چنین قامهایی به حاکمییت داده شد، اما حاکمییت به مانند سالهای پیش به دادن وعده های دروغین مشغول شد و عملا هیچ اقدامی از طرف آنها برای نجات دریاچه ای که برای زنده ماندن روزهای آخر عمر خود نفس نفس می زند انجام نگشت و برعکس سدهای دیگری نیز در حوضه ی اورمو گولو از طرف حاکمییت افتتاح گردید. و ثابت کرد که قصد نجات دریاچه را ندارد و برعکس خواستار خشکیدن هرچه سریعتر نگین آزربایجان است. و برای ملت آزربایجان و فعالین مدنی چاره ی جز ادامه ی اعتراضات خیابانی باقی نگذاشت.
ما جمعی از فعالین مدنی آزربایجان شاخه ی تبریز در صدد شدیم تا راهپیمایها و اعتراضاتی را در شهر تبریز برگزار کرده و از ملت قهرمان تبریز و آزربایجان در شرکت به این تجمعات دعوت به عمل آییم، و تا نتیجه بخشی خواسته هایمان به این تظاهراتهای مدنی ادامه بدهیم.
خواسته ها:
_قامی فوری در آزاد سازی آبهای انباشته شده در پشت سدهای حوضه ی اورمو گولو به نگین آزربایجان
_آزادی بی قید و شرط فعالین مدنی بازداشت شده در شهرهای آزربایجان
_محاکمه ی عوامل ضرب و شتم مردم و فعالین در تظاهراتهای پیشین.

زمان و مکان گرد همایی:
زمان:  روز شنبه 30/7/90 ،  ساعت17
مکان: بازار بزرگ تبریز

ائل اوچون وروشان اللر وار اولسون

((اورمو گولو سنی یاشاداجایق))

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر