۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

اردبیل 50 هزار بیکار تحصیل‌کرده دارد

اورمو ایشچیلری :نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل با داشتن 50 هزار بیکار تحصیل کرده یکی از استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته کشور است که نیازمند توجه جدی است. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در جریان برگزاری دومین مانور بزرگ امداد و نجات در اردبیل که با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر که در ساختمان معاونت امداد و نجات هلال‌احمر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اردبیل با داشتن نیروهای انسانی مستعد و غنی اعم از زن و مرد یکی
از عقب‌مانده‌ترین استان‌های کشور است که در سال‌های گذشته نتوانسته است به حق و حقوق واقعی و متناسب با ظرفیت خود دست یابد.
وی با یادآوری این‌که این استان با تقدیم 3 هزار و 600 شهید و تربیت مدیران پاک‌دست، نجیب و شریف در پیشرفت کشور و توسعه نظام اسلامی نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده است، افزود: قهرمان‌پروری و ارزشمندی نیروی انسانی این خطه قابل احصا نیست چرا که در سال‌های اخیر این استان با تقدیم منابع غنی انسانی اعم از ورزشکاران، هنرمندان، فرهنگیان و مدیران توانمند توانسته است در سطح کشور نقش‌آفرین باشد.
موسوی تصریح کرد: این استان با وجود همه این ظرفیت‌ها همچنان از محرومیت و عقب‌ماندگی مزمن رنج می‌برد که رفع آن نیازمند توجه جدی مسئولان در تمام حوزه‌ها و همراهی مردم است.
این مسئول در ادامه به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان مرزی کرمانشاه و سخنرانی تاریخی آن حضرت در مورد نقش مردم و تأثیرگذاری آنها در صحنه خاطر نشان کرد: مردم استوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند و ما باید در خدمتگزاری به این مردم خود را شریک قرار داده و در این کار سهیم باشیم.
وی اضافه کرد: مردم ما در مسیر تحکیم و تثبیت نظام اسلامی و حمایت از مسئولان و علاقمندان به این نظام در تمام عرصه‌های تاریخی سنگ تمام گذاشتند و مردم کرمانشاه نیز با استقبال از مقام معظم رهبری بار دیگر شکوه و عظمت این ملت را به دنیا نشان دادند.
به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خدمت به مردم را بزرگ‌ترین توفیق مسئولان و کمترین ادای وظیفه در مقابل بزرگ‌ترین حرکت این ملت توصیف کرد و ادامه داد: بنده به عنوان نماینده این مردم، نماینده‌ای مطالبه‌گر هستم و از مسئولان دولت دهم انتظار دارم بیشتر خدمت به این مردم را در اولویت خود قرار دهند.
وی در ادامه گفت: ما در حوزه امداد و نجات به ویژه امداد هوایی نیاز به یک فروند بالگرد داریم تا بتوانیم در مواقع اضطراری و بروز حوادث مختلف به کمک حادثه‌دیدگان بشتابیم.
موسوی افزود: اگر آشیانه این بالگرد از سوی مسئولان استان تجهیز و احداث شود، ما انتظار داریم جمعیت هلال‌احمر در خرید حداقل یک فروند بالگرد به این استان مساعدت لازم را داشته باشد.
وی حادثه‌خیز بودن جاده‌های استان اردبیل را به ویژه پرپیچ و خم بودن و صعب‌العبور بودن راه‌های مواصلاتی را یادآور شد و اظهار داشت: با توجه به این شرایط ضرورت دارد تجهیزات و امکانات خودرویی و امداد و نجات در کمترین زمان به این استان تحویل داده شود.
موسوی از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خواست به شکل مکتوب خواسته‌ها و نیازمندی‌های استان را در حوزه امداد و نجات در مواقع اضطراری و بروز حوادث اعلام کرده و به دبیرکل این جمعیت برای انجام تعهدات تقدیم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فضای امن و آرام کشور را در سایه خون شهدا، ولایت و رهبری مدبرانه و رهنمودهای حکیمانه امام راحل و حضور توده مردم در صحنه را یادآور شد و تصریح کرد: ما این فضای مناسب را قدر می‌دانیم چرا که معتقدیم دنیای پرتلاطم امروز و بسیاری از آشوب‌های منطقه‌ای و جهانی ناشی از بی‌توجهی به خواسته مردم است که در نظام ما چنین پدیده‌ای را شاهد نیستیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر