۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

ازسلسله قهرمانان فراموش شده - ستار سلیمی

اورمو ایشچیلری :متاسفانه ما مدیای حرکت ملی نیز اسیر روزمرگی شده و از یاد عزیزان شهید خود غافل شده ایم . اورموایشچیلری معتقد است با برجسته کردن نقش فعالین واقعی و گمنام حرکت ملی می توان از ایجاد کیش شخصیت جلوگیری نمود و حرکت ملی را از سقوط در ورطه دیکتاتوری نجات داد. لذا از کلیه هم وطنان و همفکران می خواهیم با ارسال عکس و شرح حال شهدا و فعالین دربند ما را یاری کنند.
ستار سلیمی دانش آموز نوجوان تبریزی متولد ۱٣۶۷ که در هنرستان اکبریه تبریز واقع در محله سامان میدانی تحصیل می نمود، او در خانواده کارگری و زحمتکش متولد شده بود واز کودکی با فقر و نداری آشنا بود ستار سلیمی یکی از فعالین سیاسی و مبارز تبریز بود که برای رفع هر گونه ظلم و ستم ملی،مبارزه میکرد. ستار به یادگیری زبان مادری خویش بسیارعلاقمند بوده و در کلاسهای زبان ترکی که بصورت خودجوش در تبریز برگزار می شد شرکت می نمود.ستار سلیمی در قیام سراسری یکم خرداد ۱٣٨۵ برعلیه کاریکاتور توهین آمیز روزنامه دولتی ایران و اعتراض به سیاستهای تبعیض نژادی و زبانی شرکت کرد ه بود . بعد از اتمام تظاهرات خانواده وی که در محله فقیر نشین "میسیر قهوه سی" تبریز زندگی می کنند، منتظر برگشت ستار به خانه می مانند. اما ستار به خانه بر نمی گردد. خانواده ایشان به قصد پیدا کردن
فرزندشان به دادگستری تبریز مراجعه می کنند. مقامات قضائی تبریز اعتراف می کنند که ستار سلیمی در تظاهرات تبریز دستگیر شده است و پرونده ایشان مراحل قانونی خود را می گذراند و بزودی آزاد خواهد گردیدپس از دو ماه انتظار، ماموران وزارت اطلاعات پیکر بی جان ستار سلیمی را تحویل خانواده شان می دهند و خانواده وی را شدیدا تهدید می کنند که از رسانه ای شدن خبر پرهیز کنند. تحت فشار شدید وزارت اطلاعات، به خانواده ستار سلیمی اجازه برگزاری مراسم ترحیم در مسجد محل داده نمی شود و خانواده وی مجبور می شود مراسمی کوچک در خانه محقر خود برگزار کنند.
دوستان هم مدرسه ای ستار در پایین عکسی که ارسال نموده اند، به ترکی چنین نوشته اند: ستار روحون شاد اولسون
ما یاد این مبارز آزادیخواه را گرامی میداریم و راهش را ادامه خواهیم داد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر