۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

شعار جديد و تاثيرگذارهواداران تهراني تراختور

اورمو ایشچیلری به نقل از آراز نیوز :" تهراندا تؤرك كانالي ــــــــ ميلتيمين هارايي "
تهران با بيش از 8 ميليون تورك آزربايجاني به عنوان دومين پايتخت تورك نشين از لحاظ جمعيتي بعد از شهر استانبول توركيه قرار دارد .
بايد اعتراف كنيم كه بر اثر سياستهاي آسيملاسيون فرهنگي حاكميت راسيست پهلوي و در ادامه آن حاكميت راسيست فارس اسلامي كه ناشي از عدم آگاهي ملتمان بوده متاسفانه در طول 80 سال گذشته تا اندازه زيادي حس ملي آزربايجاني از جمعيت آزربايجانيان تهران گرفته شده است .

اما اين پتانسيل قدرتمند از قيام خونين خرداد ماه 1385 دوباره شروع به بازگشت به خويشتن كرده است . با بالا رفتن ميزان سواد جوانان آزربايجاني و همچنين با قدرت گرفتن هر چه بيشتر حركت ملي آزربايجان جنوبي در طول سالهاي اخير و نيز با پيشرفت تكنولوژي رسانه اي ، گسترش اخبار و حوادث حركت ملي آزربايجان فزوني يافته است . و در حقيقت نقطه قوت حاكميت راسيست مركزي در كوچاندن ملت آزربايجان از نقاط مختلف به مركز ، تبديل به نقطه ضعف و بلاي جان حاكميت شده است . هرچند كه هنوز ما در تهران نتوانسته ايم آن طور كه بايد و شايد شاهد تظاهرات گسترده مختص آزربايجانيهاي غيور اين شهر باشيم اما به نظر مي رسد در آينده اي نزديك اين پتانسيل صد در صد به حركت ساير نقاط آزربايجان خواهد پيوست . حركت ملي آزربايجان هم بايد تمامي تلاش و سعي خود را در هر چه قويتر كردن پتانسيل توركان تهران انجام دهد .

لذا ما جمعي از هواداران تهراني تراختور آزربايجان لازم مي بينيم براي كمك به گسترش حركت ملي آزربايجان به تهران از يك شعاري مخصوص براي ملت آزربايجان در تهران زمان بازيهاي تراختور در اين شهر استفاده كنيم . براستي چرا جمعيت آزربايجانيهايي كه بيش از نصف تهران را تشكيل مي دهند نبايد يك كانال تلويزيوني به زبان مادري خود " توركي آزربايجاني " داشته باشند .
ما با شعار " تهراندا تؤرك كانالي ـــــ ميلتيمين هارايي " كليد اين پروسه را در تهران خواهيم زد . اين شعار را به عنوان طلبي كاملا مدني و به حق از حاكميت راسيستي ايران درخواست خواهيم كرد .از تمامي صاحبان رسانه هاي ملي و نيز از همه هواداران تراختور و فعالين حركت ملي به خصوص در تهران مي خواهيم ما را در جاي انداختن اين شعار كمك كنند .

جمعي از هواداران تراختور آزربايجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر