۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

اختلاس سه هزار میلیاردی توسط مشایی و با دستور مستقیم احمدی نژاد اتفاق افتاده است

اورمو ایشچیلری به نقل ازگونازپورت: مهدی خزعلی فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری در یک برنامه تلویزیونی در صدای آمریکا محمود احمدی نژاد را مسئول اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رخ داده در بانک صادرات عنوان کرد
این سخنان در حالی از سوی فرزند یکی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی مطرح می شود که محمود احمدی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی که چهارشنبه هفته گذشته از صدا و سیما پخش شد، هرگونه ارتباط خود و دولت خود با این اختلاس را رد کرد.
مهدی خزعلی که در برنامه ” پارازیت ” صدای آمریکا سخن می گفت، در برابر پرسش ” کامبیز حسینی ” که از او نام مقام عالی رتبه ای که به دستور و فشار مستقیم او ” محمود خاوری ” مدیر عامل مستعفی بانک ملی، اقدام به صدور مجوز برای خرید ” ال سی ” های غیر قانونی کرده را ببرد گفت: « این امر توسط آقای مشایی و با دستور مستقیم شخص محمود احمدی نژاد اتفاق افتاده است. »
 
آن مقام عالی رتبه
 
مهدی خزعلی که پدرش عضو شورای نگهبان هم هست اخیراً در وب سایت شخصی اش درباره اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نوشته بود « اگر بنا باشد متهم ردیف آخر را پیدا کنید، به خاوری می رسید. »
محمود خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی از سوی دادستان کل کشور به عنوان یکی از متهمان پرونده این اختلاس تاریخی معرفی شده است که به رغم اتهام دست داشتن در این اختلاس توانست از کشور خارج شود.
 
آقای خاوری دارای تابعیت ایرانی – کانادایی است و رسانه های محلی اخیراً تصاویری از خانه مسکونی او منتشر کرده اند که به زعم آنان بیش از سه میلیون دلار قیمت دارد.
 
فرزند آیت الله خزعلی در نوشته خود با اشاره به نقش یک مقام عالی رتبه در وقوع بی سابقه ترین اختلاس مالی در نظام بانکی تمام تاریخ ایران از درخواست « آمرانه » او به مدیرعامل مستعفی بانک ملی ایران خبر می دهد و می نویسد که « این مقام عالی رتبه به خاوری دستور می دهد تا این رقم نجومی را سه سال استمهال نماید، آن هم با نرخ ۴ درصد! »
 
به نوشته خزعلی « اختلاف نرخ سود ظرف سه سال قریب ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال می شود . »
 
او در ادامه یادداشت خود می نویسد که این مقام عالی رتبه « نیم ساعت بعد » با خاوری تماس می گیرد تا ببیند که « کار انجام شد یا نه؟! » و آقای خاوری در پاسخ می گوید: « ظرف نیم ساعت چگونه می توانم هیئت مدیره را تشکیل داده و مصوبه بگیرم؟! »
 
خزعلی در پایان یادداشت خود نتیجه می گیرد که آقای خاوری در این ماجرا « یک فرمانبر ساده بوده » و « باید به دنبال کسی بود که می خواسته است ظرف نیم ساعت ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال » به حساب شخص دیگری بریزد.
 
گفتگوی آیت الله خزعلی در شرایطی با ” صدای آمریکا ” صورت می گیرد که طی هفته گذشته آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از رسانه ها خواسته بود تا ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را « کش » ندهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر