۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

اختلال در پرداخت حقوق بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی

اورمو ایشچیلری :بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی کشور واقع در استان خوزستان در پرداخت دستمزد کارکنان خود با مشکل مواجه شده است. پرسنل پیمانکاری نیروگاه رامین اهواز در اعتراض به اختلال در پرداخت دستمزدهای خود، پیگیری این مسئله را خواستار شدند. دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اختلال در پرداخت حقوق
نیروهای پیمانکاری نیروگاه رامین را تایید کرد و گفت: این شرکت حدود 400 نفر نیروی پیمانکار دارد که تکنسین و کار‌شناس هستند و چند ماه است حقوق و دستمزد آن‌ها با تاخیر زیاد پرداخت می‌شود.

آقایار حسینی اظهار داشت: حدود پنج ماه است که پرداخت حقوق پرسنل پیمانکاری نیروگاه رامین دچار اختلال شده است. وی اظهار داشت: پیمانکار عدم پرداخت مطالبات خود را توسط نیروگاه دلیل این تاخیر عنوان کرده و نیروگاه رامین نیز پرداخت نشدن مطالبات توسط شرکت برق منطقه‌ای را عامل این تاخیر‌ها اعلام کرده است.

حسینی مشکل اصلی پرسنل نیروگاه رامین را عدم انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت دانست و گفت: با وجودی که رئیس‌جمهور دو سال پیش دستور حذف پیمانکاران و انعقاد قرارداد مستقیم پرسنل را با شرکت‌ها و سازمان‌ها را صادر کرده، اما وزارتخانه‌های نیرو و نفت زیر بار این مسئله نرفته و تاکنون این دستور را عملی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم در این‌گونه شرکت‌ها وجود پیمانکار معنی ندارد و پیمانکاران فقط به عنوان واسطه بخشی از حقوق کارگران را کسر می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در مورد تبعیض‌هایی که در نیروگاه رامین بین نیروهای پیمانکار و نیروهای رسمی این شرکت وجود دارد، گفت: تا زمانی که این نیرو‌ها تخت نظر پیمانکار فعالیت می‌کنند این شرکت خود را ملزم به ارائه خدمات به این پرسنل نمی‌داند به همین دلیل باید شرایط این کارکنان با سایر پرسنل یکسان شود.

به گفته وی با وجودی که پرسنل رسمی و پیمانی در یک اتاق کار می‌کنند اما از شرایط حقوق و مزایای یکسان برخوردار نیستند و نباید این تبعیض‌ها در مجموعه‌ها وجود داشته باشد.

پیگیری خبرنگار فارس برای گفت‌و‌گو با مسئولان نیروگاه رامین در این باره نتیجه‌ای نداشت.

در همین حال،‌ رئیس دیوان محاسبات کشور دو هفته پیش از بروز مشکل در پرداخت حقوق شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو بعد از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و افزود: تایید می‌کنیم که سهم دستگاه‌های اجرایی مثل وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب از محل فروش خدمات به موقع به دستشان و در اختیارشان قرار نمی‌گیرد و این موضوع هم برای این شرکت‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: دیوان محاسبات گزارش خود در خصوص تاخیر پرداخت‌ها از سوی خزانه و به تبع آن مشکلات ایجاد شده برای شرکت‌های آبفا و برق را به مجلس ارائه کرده است.

اختلال در پرداخت حقوق پرسنل نیروگاه رامین در حالی رخ می‌دهد که این نیروگاه مشکلی در تولید برق ندارد به طوریکه در سیزدهمین همایش سالانه مدیران ارشد وزارت نیرو این نیروگاه رامین اهواز در سال 89 موفق به ثبت بالا‌ترین رکورد تولید خالص انرژی سالانه خود در 32 سال گذشته شده است.

نیروگاه رامین بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی (بخاری) کشور در کیلومتر 20جاده اهواز مسجدسلیمان در نزدیکی رودخانه کـارون و شمال شرقی اهواز قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر