۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

نرخ تورم مایحتاج ضروری مردم بیش از ۳۰ درصد است

اورمو ایشچیلری :عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نرخ تورم مایحتاج عمومی و ضروری مردم بیش از ۳۰ درصد است، گفت: قطعا نرخ تورم مواد غذایی که به عنوان نیاز روزمره در سفره مردم قرار دارد، بسیار بیشتر از ۱۸.۳ درصد اعلام شده از سوی مسئولان بانک مرکزی است و به رقمی بیش از ۳۰ درصد می‌رسد. سید ناصر موسوی لارگانی در مورد اعلام نرخ تورم ۱۸.۳ درصدی از سوی یکی از مسئولان بانک مرکزی گفت: معمولا در محاسبات بانک مرکزی کالاها و خدماتی به حساب
می‌آید که شاید در طول یک یا حتی چند سال هم مورد نیاز مردم قرار نگیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک مرکزی در محاسبات خود برای تورم ۳۵۰ قلم کالا را در نظر می‌گیرد که برخی از آنها چندان مورد نیاز مردم نیست و جنبه زینتی و لوکس دارد اما همین اقلام هم نرخ تورمی بیش از ۱۸.۳ درصد اعلام شده دارند.

موسوی لارگانی با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ تورم رشد فزاینده‌ای داشته است، تصریح کرد: دولتمردان ادعا می‌کنند که پس از اجرای این قانون نرخ تورم بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافته است اما در۱۰ ماه اخیر قطعا نرخ تورم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت در زمینه کنترل نرخ تورم نظارت جدی و قاطعی نداشته است، گفت: در زمینه کنترل نرخ تورم از ۲۰ نمره ۱۲ به عملکرد دولت می‌دهم.

روز گذشته یک مقام مسئول دربانک مرکزی نرخ تورم محاسبه شده توسط بانک مرکزی برای شهریور ماه را ۱۸.۳ درصد اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر