۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

بی خبری از بازداشت شدگان مراسم خاک سپاری خانواده مرحوم جعفرزاده

اورمو ایشچیلری :بهمن نصیرزاده(آراز) ، معلم ، شاعر و فعال مدنی آذربایجانی اهل ماکو در تاریخ 6 مهر ماه سال 1390 و در جریان مراسم خاکسپاری زندانی سیاسی سابق و فعال سرشناس آذربایجانی ابراهیم جعفرزاده و خانواده وی به همراه نزدیک 100 تن از شرکت کنندگان در این مراسم در شهر خوی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است. بیشتر بازداشت شدگان طی 24 ساعت پس از دستگیری آزاد شدند ولی همچنان خبری از بهمن نصیرزاده و 3 تن دیگر از بازداشت شدگان این مراسم (شیرزاد حاجیلو، وحید فائز پور، شهرام یوزباشی) و نحوه نگهداری آنان در دست نیست. اخبار منتشر شده از خوی حاکی از بدرفتاری ماموران امنیتی با این فعالان در بند دارد.
پیش از این نیز بهمن نصیرزاده بارها و بارها از سوی نهادهی امنیتی بازداشت و تحت شکنجه و بازجویی های طولانی مدت قرار گرفته اشت. این فعال آذربایجانی بامداد 1 خرداد 89 در منزل شخصی بازداشت و پس از مدت دو ماه بازجویی در اداره اطلاعات ماکو به بند زندانیان مواد مخدر این شهر منتقل شده بود که ظهر روز سه‌شنبه 23 شهريور 89 پس از تحمل 116 روز بازداشت موقت به قید وثیقه پنجاه میلیون
تومانی از زندان ماکو آزاد شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب خوی طی جلسه ای در 9 شهریور 89 این فعال آذربایجانی را به اتهام تبلیغ علیه نطام و عضویت در حزب گاموح محاکمه نموده است. بر اساس رای صادره که در 14شهریور 89 به نصیرزاده ابلاغ شده وی را از بابت هر یک از اتهامات وارده وی را به شش ماه حبس تعزیری و در مجموع به یکسال حبس محکوم گردیده است.
نصیرزاده پیش از این نیز در جریان اعتراضات گسترده آذربایجانیها در سال ۸۵ بازداشت شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر