۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

كهريزكی ديگر در تبريز؛ شرح تكاندهنده وضعيت زندانيان

اورمو ایشچیلری :كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: بنا به خبرهاي رسيده, در حال حاضر زنداني ديگر با شرايط بسيار اسفناك و غيرقابل تحمل مانند كهريزك در تبريز ساخته شده است. يك زنداني كه مدتي در اين بازداشت گاه بوده, جزييات را شرح داده است. محل اين زندان, در  تبريز - روستاي بيگلو، ممقان، كه به آن شور آباد مي گويند، دقيقا يك ساعت فاصله با تبريز و يك ساعت با اروميه ساخته شده است.نام فرمانده قرارگاه (كه اين زندان در آن قرار دارد): سرهنگ فخرعلي قلي زاده است. يكي از بازداشتي ها كه مدتي در اين زندان بوده, شرايط آن را چنين شرح داده است:
اين زندان, زنداني غيرعلني است. از بيست كانتينر تشكيل شده است. فاصله هر كانتينر با كانتينر بعدي يك متر است. درون هر كانتينر 50-40 نفر از دستگير شدگان وقايع تبريز و اروميه و سايرين بصورت بسيار فشرده جاي داده شده اند. اين زندان بدون سرويس بهداشتي است و هيچ كسي هم نمي تواند براي هواخوري يا دستشويي از كانتينر بيرون برود.
غذاي زندانيان فقط آب و نان و بعضي وقت ها شايد سيب زميني با تخم مرغ آب پز است.از يك دريچه كوچك در بدنه كانتينر به زنداني ها غذا مي دهند,بدون هيچگونه بشقاب يا قاشقي يا ....زنداني ها همان جا در كانتينر با دست هايشان غذا مي خورند و همان جا هم مجبورند دستشويي كنند. بوي تعفن همه جا را فراگرفته و امكان تنفس را براي زندانيان بسيار سخت كرده است.
اين زنداني كه مدتي در اين بازداشتگاه بوده, به تازگي از اين زندان آزاد شده است.  وي آنقدر تحت فشار روحي قرار دارد كه در حال حاضر دوست ندارد و نمي تواند كسي را ببيند. حرف زدن براي او سخت است. او فقط پنج دقيقه زبان باز كرد و با يكي از دوستان نزديك خودش صحبت كرد و چند كلمه اي گفت.بعد از دستگيري و ضرب و شتم و شكنجه زياد با سيم و كابل در تبريز، وي را چشم بسته از تبريز به اين زندان بردند و بعد از سه هفته زندگي در اين زندان كه مانند جهنمي براي زندانيان بود، او را چشم بسته برگرداندند. وي در حال حاضر در شرايط روحي بسيار بدي بسر مي برد. اين زنداني, بي گناه و فقط به جرم آزاديخواهي دستگير شد. اما با كلي تلاش و التماس و جستجو و خرج پول براي دادن به اين و آن مامور، محل وي توسط خانواده اش پيدا شد و با انبوه رشوه و باج كه توسط مزدوران گرفته شد، نهايتا با سي ميليون تومان رشوه و صد ميليون تومان وثيقه آزاد شدو با وضعيت بسيار ضعيف و رنجور به خانه اش برگشت.
در حال حاضر, ساير بازداشتي هايي كه در اين زندان به سر مي برند, در شرايط وحشتناكي به لحاظ جسمي و روحي به سر مي برند و مي بايست اطلاع رساني و اقداماتي جدي براي اطلاع از وضعيت آنها صورت گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر