۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

گزارشی از وضعیت نگران کننده عزیز پورولی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان ــ تصاویر

اورمو ایشچیلری به نقل از تبریز سسی :روز شنبه 16 مهر ماه 90 خانواده عزیز پورولی توانستند با این فعال سرشناس آزربایجان دیداری حضوری داشته باشند در این دیدار عزیز پورولی از وضعیت بسیار بد زندان تبریز و نوع بر خوردها با فعالین حرکت ملی و نحوه نگهداری آنان ابراز تاسف کرد.

بر اساس گفته های وی در بندی که ظرفیت آن 90 نفر می باشد بیش از دویست نفر نگه می دارند که در این میان فعالین در اتاقی که حدود سی متر می باشد بیش از چهل نفر و بقیه فعالین به ناچار در نمازخانه این بند به سر می برند و اکثر فعالین دچار مشکلات تنفسی گردیده اند .
همچنین بر اساس گزارشات رسیده ، این فعال به صورت لنگ لنگان وارد سالن ملاقات حضوری شده و در جواب اینکه چرا می لنگی شاید برای عدم شکست غرورش در مقابل خانواده گفته که چیزی نیست! اما لنگیدن وی حاکی از شکنجه شدن این فعال سرشناس حرکت ملی می باشد که حتی از رفتن به بهداری نیز مسئولان زندان ممانعت کرده اند .
این فعال در 2 شهریور ماه 90 در محله قوم تپه تبریز در جلسه ای که برای یافتن راهکاری جهت جلوگیری از خشک شدن نگین آزربایجان تشکیل یافته بود به همراه سی نفر از دیگر فعالین بازداشت گردید و زیر فشار فزاینده دستگاههای امنیتی و قضایی قرار داشته و بدون محاکمه ، تفهیم اتهام و حق بر خورداری از وکیل به مدت بیست روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری شده بود که هنوز پس گذراندن 45 روز بلاتکلیف در بند مالی زندان مرکزی تبریز به سر می برند.
این فعال شناخته شده همچنان بر سر عقاید خود استوار و زندان و فشارها باعث نشده که ذره ای از مواضع خود کوتاه آید بلکه وی را پایدارتر کرده تا همانند گذشته در دفاع از حقوق بشر آزربایجان ، دفاع از حقوق انسانی و ملی ملت آزربایجان و در نهایت برای رسیدن به اهداف نهایی یعنی آزادی ملت آزربایجان و رسیدن ملت به حقوق پایمال شده اش به فعالیتش ادامه دهد .
در زیر تصاویری از این فعال شناخته شده که دخترش " آیدا پورولی " را که این روز ها از مهر پدری بدور مانده با صمیمیت پدرانه بغل کرده و غرق در شادی می باشد می توانید مشاهده کنید
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر