۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

هرانا؛ تشدید جمع آوری دیش‌های ماهواره در شهر ارومیه

اورمو ایشچیلری : خبرگزاری هرانا - طی روز های گذشته طرح جمع آوری دیش های ماهواره در شهر ارومیه شدت یافته است و هر روز مامورین نیروی انتظامی به یکی از محله های شهر اورمیه برای جمع آوری دیش های ماهواره یورش میبرند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مامورین نیروی انتظامی ارومیه که طی روزهای گذشته برخورد با دارندگان دیش ماهواره را شدت بخشیده اند هر روز به یکی از محلات این شهر یورش برده و اقدام به جمع آوری دیشهای ماهواره میکنند.در جدیدترین اقدام دیروز مامورین انتظامی به مناطق شهرک ایثار، خیابان فرخی، خیابان آزادی، تک واحدی، خیابان جمهوری و... هجوم برده و با استفاده از جرثقیلی که همراه نیروهای انتظامی بود افراد نظامی را به پشت بامهای مردم انتقال دادند تا دیش های ماهواره را جمع آوری کنند.بنا به اخبار واصله عده ای از مردم کوی تک واحدی در مقابل جمع آوری دیش های ماهواره مقاومت کرده اند که سبب بروز درگیری لفظی با تنی چند از مامورین نیروی انتظامی گشته است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار
داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
بخشی از بند ۲۵ اعلامیه هزاره: آزادی رسانه ها برای اجرای نقش اساسی آنها و نیز حق مردم برای دسترسی به اطلاعات را تضمین کنیم .

بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس نباید در زندگی خصوصی و خانواده و اقامتگاه یا مکاتبات مورد مداخلات خودسرانه (بدون مجوز) یا خلاف قانون قرارگیرد و همچنین شرافت و حیثیت او نباید مورد تعرض غیر قانونی واقع شود.
اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی: حیثیت‌، جان‌، مال‌، حقوق، مسکن و شغل‌اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر