۱۳۹۱ تیر ۳۰, جمعه

حرکت ملی و برخورد با دگر اندیشان!

اورمو ایشچیلری :با تشکر از آقای مارالانی و نیز مخاطبین محترم اورمو ایشچیلری و فعالین مدنی و سیاسی آزربایجان بدون ورود به هر نوع پولمی و به درازا کشاندن بحث عین مطلب آقای مارالانی را در جواب به سردبیر اورمو ایشچیلری درج می نماییم . با این توضیح کوتاه که جمهوری اسلامی ، احزاب سراسری مرکز گرا (اعم از راست و چپ و مذهبی ) همگی محصول بیش از هشت قرن تلاش نهضت شعوبیه در ملت سازی و تاریخ سازی دروغین بوده و قسمت بزرگی از ایدئولوژی آنها را عرب ستیزی و تورک ستیزی تشکیل می دهد . به هر حال قضاوت با خوانندگان می باشد.

سردبیر محترم اورمو ایشچیلری :

از اینکه با پایبندی عملی به اصول روزنامه نگاری و اعتقاد به جریان آزاد اطلاعات و به دور از بعضی بدعتهای غلط در برخی سایتهای منتسب به حرکت ملی، به درج انتقادات اینجانب و پاسخگوئی به آن پرداختید، صمیمانه از شما و دیگر همکاران محترمتان در سایت تشکر کرده ، و با پاسخ گوئی به برخی توضیحات شما به این بحث خاتمه میدهم .

مقدمه:
با مطالعه تلخیص شده بیوگرافی سازمان مجاهدین ، متوجه شدم که شما متاسفانه تمامی منابع موجودتان در رابطه با این سازمان عموما مطالب منتشره از سوی رژیم راسیستی ، جداشدگان مزدبگیر حرفه ای سازمان و نیز جریان توسعه طلب و
مزدور اتحادیه میهنی کردستان به رهبری رئیس جمهور انتصابی عراق جلال طالبانی است، یعنی پشتیبان همان کسانی که قصد الحاق آذربایجان غربی به کردستان بزرگ را در سر می پرورانند، و نیازی به  بیان وابستگی آنها به برخی دشمنان قسم خورده ترک آذربایجان و نیز همکاریشان  با وزارت اطلاعات رژیم نیست! (سازمان مجاهدین خلق ایران در زمان استقرار در عراق کاملاً تبدیل به یک فرقه مرید و مرادی بسته و دوگم اندیش شد که به طور بسیار وحشیانه به سرکوب ، شکنجه و اعدام مجاهدین منتقد دست زد. هزاران صفحه مقاله ، نوشته ، مصاحبه و خاطرات اعضای جدا شده از این سازمان مخوف و مافیایی در میان صفحات کتاب ها و اینترنت قابل دستیابی است . حتی برخی از اعضای به بهانه "تورکی " صحبت کردن زندانی شده و آزار ها ی بی شمار دیدند. محبوس کردن جدا شدگان از سازمان در بشکه به مدت چندین روز ، شکنجه و کتک زدن ، تصادف های ساختگی و قتل های سازمان یافته به شیوه قتل های زنجیره ای وزارت اطلاعات ایران و تسلیم مجاهدین ناراضی به رژیم صدام و زندانی و شکنجه نمودن آنان در زندان ابوغریب چیزی نیست که به توان سرپوش بر روی آن کشید )

مطمئن باشید من و بسیاری از آذربایجانیها از ماهیت واقعی احزاب به اصطلاح سراسری و همسوئی و همفکری آنها با تفکر آریا محوری اطلاع داشته و آنها را جزئی از سیستم راسیستی حاکم بر سرزمین اشغالیمان دانسته ، و تنها راه رهائی ملتمان را استقلال سیاسی آذربایجان جنوبی میدانیم ، اما اختلاف ما در شیوه برخورد با دولتها، احزاب و ایدئولوژیهای مخالف حرکت ملی است، یعنی گفتمانمان  ، به خاطر دفاع از حقوق انسانی خود با استناد به منشور حقوق بشر و دیگر میثاقهای مورد قبول جامعه جهانی و در یک کلام  حقانیت محتوائی ، میبایستی در برخورد با اندیشه های دگر اندیش و راسیستی به جای  پرخاشگری و  مارک زنی به انبوهی از اسناد معتبر استواربوده و با افشای چهره کثیف و نژادپرستانه آنها به اثبات حرکت بپردازیم.!

و اما چند مورد ابهام زا در جوابیه شما:

1-      استفاده از لوگوی آرم مجاهدین که از وسط دو نیم شده!
میدانید که فقط  وزارت اطلاعات ، سایتهای فارس نیوز، بازتاب ،مهر نیوز، سپاه نیوز، کیهان  و نیز جداشدگان گرد آمده در انجمنها و سایتهای، وزارت اطلاعات ساخته از این لوگو استفاده  کرده و هیچ مخالف مجاهدین تا بحال  چنین گافی نداده!؟
2-      اولین بار برخی از ساواکیهای فراری و نیز وزارت اطلاعات با جعل چند به اصطلاح سند، یعنی برگه های بازجوئی ، چنین ادعائی را مطرح کردند ، اما این اسناد بویژه به خاطر در اختیار داشتن آرشیو ساواک آنچنان بی پایه و مزخره بود که دیگر از آن استفاده نکردند! اما شما باز با استناد به همین منابع، نوشته اید(در سال 57بدنبال اعدام کادر رهبری این سازمان توسط رژیم پهلوی تنها کسی که از مرگ نجات یافت مسعود رجوی بود.( که اکنون شبهات بسیاری در مورد همکاری وی با ساواک و راز نجات وی از اعدام بر سر زبان ها است .)
3-      شما به جای افشای علل روی کار آمدن رژیم نژادپرست و اشغالگر جمهوری اسلامی و حامیان بین المللی و منطقه ای آن و نیز جنایات و کشتار ملل ساکن در فلات ایران و نیز 33 سال آسیمیلاسیون ملتمان توسط رژیم ، جوری عنوان کرده اید که انگار آقای خمینی!!!را مجاهدین مجبور به کشتار و سرکوب وتوسعه طلبی و آسیمیلاسیون ملل غیر فارس کرده اند ، لطفا به نوشته خود یکبار دیگر با دقت و به دور از تعصب نگاه کنید!؟( ( در خرداد سال 60 ) این سازمان راه خود را از رژیم جدید کاملاً جدا و اعلام جنگ مسلحانه بر علیه رژیم آقای خمینی کرد. اعلام این جنگ سر فصل جدیدی از تاریخ خشونت و ترور در تاریخ معاصر را گشود ودر تمام شهر های کشور ، هزاران نفر از طرفین در اثر جنگ های خیابانی و ترور های کور توسط مجاهدین و نیز شکنجه و اعدام در زندان ها توسط رژیم ایران از بین رفتند. به دنبال پناهندگی سران مجاهدین از فرانسه به عراق و تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ، سرفصل جدیدی از کشت و کشتارهای بی پایان که فجیع ترین آن اعدام هزاران نفر ازاعضای این سازمان در زندان ها پس از پذیرش قطعنامه سازمان ملل توسط ایران و حمله واحد های نظامی ارتش آزادیبخش به واحدهای نظامی ایران (عمدتاً در استان های کرمانشاه و ایلام )در سال 67 به راه افتاد. اقدامات خشونت بار و مسلحانه این سازمان بهانه مقتضی را به رژیم سرکوب گر ایران داد تا با استقرار نظام پادگانی در کل کشور به سرکوب همه اندیشمندان از همه طیف ها و نحله های فکری و نیروهای مخالف بپردازد و هزاران نفر از اعضای سایر سازمان های مخالف دیگر که نوعاً اختلاف بسیار بزرگی هم با این سازمان داشتند با این دستاویز به بدترین وجه سرکوب ، شکنجه و اعدام شدند ).
4-      اما در رابطه با کشتار کردها و شیعیان که شما نمیدانم از کدام منبع موثقی از ترکمنها نیز نام برده اید، باید به عرض برسانم که این را باز فقط این سه تفنگدار یعنی رژیم، مزدبگیران سابقا مجاهد و اکراد، مطرح کرده و تا بحال با گذشت سالها و حاکمیت اکراد در آن منطقه نه گور دسته جمعی پیدا شده و نه از  آن کودک و هزاران زنده به گور شده نامی و سندی قابل ارائه در دادگاهای بین المللی یافت شده ، والا رژیم و اکراد با علم کردن آن برای خود مشروعیت و مظلومیت میخریدند، و ما میدانیم که هردو فاقد مشروعیت و آبرو میباشند! ولی شما با اتکا به یک عکس جعلی متاسفانه 33 سال جنایت، اعدام و سنگسار و تجاوز رژیم را نادیده گرفته و مجاهدین را در بی رحمی، فراتر از رژیم دانسته اید!!؟(   در ضمن این سازمان به عنوان نیروی کمکی رژیم صدام به سرکوب شیعه های جنوب عراق و کرد ها و تورکمان ها در شمال عراق پرداخت و صدها بلکه هزاران عراقی را کشت و زنده به گور کرد . عکس زیر توسط مقامات اقلیم کردستان عراق منتشر شد و مربوط به قتل عام اهالی کرکوک توسط سازمان مجاهدین خلق است. )
5-      اما ادعای شما  در رابطه با مبارزه مسلحانه!
دوست عزیز اولا من اصلا چنین حرفی نزده و معتقدم حرکت ملی نه آمادگی ورود به چنین فازی را داراست و نه شرایط جهانی و منطقه ای جهت چنین اقدامی مهیاست ،
 اما شما بنام حرکت مدنی ، با  نادیده گرفتن ماهیت رژیم از یک سو و نفی حق دفاع مشروع که مورد قبول حقوق بین الملل نیز میباشد،  اینبار نیز اعدامهای غیر قانونی رژیم را به گردن قربانیان آن انداختید (حرکت ملی آزربایجان به طور اعم و خبرگزاری اورمو ایشچیلری به عنوان جزئی از این حرکت به طور اخص به هیچ عنوان استفاده از زور ، اسلحه و تروریسم در مبارزه را جایز ندانسته و طرح و تشویق به این امر را عوام فریبی و استثمار عواطف مبارزین و مردم دانسته و این امر را محکوم می کند . چراکه حتی طرح این موارد می تواند دستاویز محکمی برای سرکوب خون بار حرکت ملی آزربایجان بوجود بیاورد و به سرکوب کامل آن بیانجامد . اقدامات نسنجیده احزاب و گروههای مسلح در کردستان ، ترکمن صحرا ، عربستان و بلوچستان بهانه و مشروعیت لازم را برای اعدام ده ها و صد ها فعال مدنی ایجاد نموده است . ما نه می توانیم و نه می خواهیم شرمنده و سر افکنده در مقابل تاریخ ، مسبب قتل جوانان وطن شویم . همین چند روز قبل 3 نفر در اهواز به بهانه واهی اعدام کردند و 5 نفر دیگر هم در انتظار این سرنوشت هستند. ما فعالین مدنی هستیم نه چریک ! ابزار ما فکر ، قلم و اعتراضات مدنی است . ما فریفته نام و ننگ نیستم . ما را با خون بی گناهان کاری نیست . لطفا این نغمه های شوم را در جای دیگری زمزمه کنید.  ) که امیدوارم باز صرفا سوئ تفاهم بوده واعتقادی به آن نداشته باشید.
اما در آخر تذکر این نقطه را خالی از فایده نمیدانم که چطور بسجیان و پاسداران رژیم اشغالگر  و مجریان و قانونگذاران آن به راحتی بخشیده و حتی مورد حمایت قرار میگیرنئد ، بی آنکه از گذشته خود اظهار پشیمانی و علاقه خود را به حرکت ملی ابراز دارند ولی این گذشت در مورد آذربایجانیهای مانده در احزاب راسیست به ظاهر اپوزیسیون رژیم به اجرا گذاشته نشده و مرتب سابقه آنها به عنوان نقطه ضعف !!!؟؟؟ آنها گوشزد میگردد!

فراموش نکنیم که  حرکت ملی، متعلق به تمامی آذربایجانیها بوده و هیچ شخص و گروهی نمی تواند به مصادره آن اقدام کند.به همین خاطر جذب حداکثری آذربایجانیها وظیفه عاجل همه ماست
گوج بیرلیکده دی!
گئله جک بیزیمدیر!


 مارالانلی
19.07.2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر