۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

ما در هیچ زمینه ای با رژیم راسیستی وجهه اشتراک نداریم!

اورمو ایشچیلری : توضیح : نوشته زیر آنچنانکه از فحوای آن بر می آید خطاب به خبرگزاری اورمو ایشچیلری نوشته شده ولی متاسفانه به دست ما نرسیده است . این نوشته توسط یکی از دوستان در یکی از سایت های خبر رسانی آزربایجانی به دستمان رسید. با پوزش از نویسنده این نوشته ، عیناً مرقومه ایشان درج می گردد . با این توضیح که در آینده نزدیک سعی خواهیم کرد به شبهاتی که مطرح کرده اند جواب دهیم . 
چندی پیش سایت اورمو ایشچیلری نوشته ای  با عنوان پشت پرده حمایت برخی جریان ها وسیاسیون غربی از مجاهدین خلق ، به چاپ رساند که برای من جای شک و سوال داشت! که چرا برخی از جریانات به ظاهر حرکت ملی به جای سازماندهی حرکت  و شناساندن آن در مجامع بین  المللی به بیراهه رفته و بر دشمن تراشی و باز کردن جبهه های جدید اصرار می ورزند . به همین خاطر مطلبی را نوشته و به
سایت اورمو ایشچیلری فرستادم، تا اگر اشتباهی رخ داده خبررا اطلاح نموده و نوشته مرا نیز چاپ کنند ، تا سوء تفاهمات بر طرف گردد، اما متاسفانه خبری از اورمو ایشچیلری دریافت نکردم . به همین خاطر  نوشته خود را به چند سایت حرکت ملی ارسال میکنم تا مردم خود فرق بین فعالان حرکت با نفوذ کردگان در درون حرکت را تشخیص دهند!.
 با خواندن تیتر خبر  فکر کردم نویسندگان  سایت قصد افشای ماهیت راسیستی و آنتی دمکراتیک سازمان مجاهدین وسکوت مرگبارش در قبال سرکوب ملل غیر فارس و بویژه ملت ترک آذربایحانی را دارند، اما نوشته به مسائلی اشاره و به زبانی سخن گفته بود که ، بدون روشنگری و پاسخ گوئی مسئولان سایت به ابهامات بوجود آمده ، برخی اخبار در رابطه با همکاری این سایت با وزارت اطلاعات رژیم ، در اذهان بسیاری جا خواهد افتاد.در زیر ابتدا به شیوه نگارش و طرزتفکر  سایت اشاره و سپس به چرائی چنین شکی در این نوشته می پردازم ،
حال دوستان خود دانند!؟
ابتدا 6 محور شک بر انگیز :
1-      به جای سازمان مجاهدین ، استفاده از واژه  فرقه مسعود رجوی!؟
2-       استفاده ازمارک  سازمان تروریستی و ارتباط  تاریخی اش با حسن صباح!؟
3-      اعلان مجاهدین بعنوان جدی ترین دشمن ملل ساکن در ایران!؟
4-      محکومیت، فعالیت مجاهدین جهت برون رفت از لیست سازمانهای تروریستی امریکا!؟
5-      محکومیت ،حمایت برخی چهره های سیاسی از مجاهدین !؟
6-      حمایت برخی سیاسیون از مجاهدین در ازاء  دریافت پول!؟


ابتدا لازم به توضیح میدانم که هم فدائیان  و هم مجاهدین عمده اعضای تشکیل دهنده اش آذربایجانی بوده و اتفاقا با الهام از مجاهدان مشروطه و فدائیان نهضت 21 آذر پای به میدان مبارزه با رژیم ستم شاهی و بنیانگذار سیستم راسیستی و تفکرات پان ایرانیستی گذاردند، و این نه تنها نقطه ضعف این قهرمانان نیست بلکه حس مسئولیت و انسان دوستی آنان را میرساند، نکند میبایستی با رژیم نژادپرست پهلوی و جمهوری اسلامی  کنار آمده و منتظر سقوط شوروی و شکل گیری حرکتهای ملی باقی میماندند تا یک شبه مبارزو انقلابی و وطن پرست می شدند.و ننگ نزدیک به 84  سال تسلیم و واخوردگی را با حمله به مبارزان آزادی سرپوش می نهادند.!؟

به نظر من انتقاد از عملکرد این احزاب و سازمانها  صرفا میتواند از زمانی آغاز گردد که حرکت ملی آذربایجان پای به عرصه وجود نهاده و این احزاب و سازمانها نتوانستند و یا نخواستند واقعیت جامعه چند ملییتی ایران را درک کرده و همسو با خواست ملل ساکن در سرزمینی بنام ایران  حرکت نمایند.

اما توضیحی کوتاه به اتهامات سایت اورمو ایشچیلری!

1-راستی از کی این دوستان همانند رژیم جنایتکار و راسیستی جمهوری اسلامی به مخالفان رژیم القابی را که آنها  جهت خرد کردن و تحقیر سازمانهای مخالف بکار میبرد  میدهند !؟.آیا بهتر و  برازند ه حرکت مدنی آذربایجان نمی باشد  که به جای فرقه رجوی از  نام آن سازمان استفاده  و سپس از  عملکرد راسیستی و همسوئی آنها با رژیم در نفی ملل غیر فارس انتقاد شود!؟


2-راستی اگر در فردای حرکت ملی آذربایجان ، مانیز مجبور شدیم جهت حفظ و حراست از آرمان و مردممان  به سلاح متوسل شویم  ، ما نیز جریانی تروریستی خواهیم بود!" و راستی ملاک شما در معرفی مجاهدین به عنوان سازمانی تروریستی ؟ و تفاوت دیدگاهتان با رژیم در تروریست نامیدن آنها در چیست ؟.

3-مجاهدین را جدی ترین دشمن ملل ساکن در ایران لقب دادید ؟ راستی میزان شما جهت چنین حکمی  چه بوده و چرا سلطنت طلبان، جبهه ملی ها ، حکمتیسها و... نتوانستند به چنین جایگاهی در نزدتان مفتخر گردند.!؟

4-اگر در آینده با رشد حرکت ملی منافع ما با برخی قدرتهای تاثیر گذار در عرصه  بین المللی در تعارض قرار گرفته و آنها ما را به چنین القابی مفتخر ساخته و ما نیزجهت بر طرف کردن  چنین اشتباهی به لوبی گری بپردازیم ، کار اشتباهی مرتکب شده ایم یا نه برعکس میبایستی حقانیت اهداف و آرمانهایمان را  در مبارزه با رژیم راسیستی حاکم  به اثبات برسانیم.؟


5- مگر حرکت ملی به دنبال حمایتهای بین المللی از نهضت آذربایجان نیست و ما کمبود چنین حمایتهائی را حس نمی کنیم .و براستی اگر فردا چنین حمایتهائی از ما بعمل بیاید قبول نکرده و منتظر حمایت  چاوز  و جرج حبش و می نشینیم ؟، نکند این نوع همکاری فقط خاص برخی جریانات بوده و برای بقیه حرام!! میباشد.؟

6-راستی اگر فردا چند تن از سیاسیون غربی در جلسات و تظاهرات ما شرکت کنند ، ما نیز به آنها چنین پولهائی داده ایم  یا اینکه  حامیان ما فرق کرده و مجانی شرکت میکنند!؟

دوستان این نوشته اگر در کیهان، بازتاب ،فارس نیوز و.... چاپ میشد قابل فهم بود ، اما ما چرا بلندگوی تبلیغات مسموم رژیم شده ایم ، بهتر نیست به جای همسوئی خطی با رژیم به افشای عملکرد و مشابهت  سیاستهای ضد ملی این احزاب بپردازیم.
و نیز راههائی را بیابیم که آذربایجانیهائی که متاسفانه هنوز در صفوف آنها بر ضد منافع ملیشان حرکت میکنند را جذب نمایئم .
مسئولان سایت اورمو ایشچیلری ، امیدوارم ، با پاسخ گوئی به این نوشته ،قضیه صرفا یک سوء تفاهم باشد و بس!!

با تشکر  مارالانلی






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر