۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

بی خبری مطلق از وضعیت وحید راستگو و دیگر فعالین در بند

اورمو ایشچیلری:سوسوز گؤل  با گذشت 12 روز از زمان بازداشت غیر قانونی مهندس "وحید راستگو" هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان در دسترس نیست.آقای وحید راستگو صبح 7 تیر امسال با ورود غیر قانونی ماموران امنیتی به منزل پدریشان در خیابان حافظ تبریز دستگیر شده و پیگیری های انجام گرفته از سوی خانواده ایشان تا این لحظه بی ثمر بوده و کوچکترین اطلاعی از وضعیت و اتهام احتمالی  وی در دسترس نیست. طی پیگیری های خانواده ایشان از مقامات قضایی تبریز هیچ پاسخ روشنی از محل نگهداری ایشان ارائه نشده و تا این لحظه اجازه هیچ تماسی با فضای بیرون  به ایشان داده نشده که باعث افزایش نگرانی ها
از سلامت جسمانی این فعال مدنی آزربایجان میشود.

بلاتکلیفی وحید حبیب چشمه
به گزارش سوسوز گؤل از تبریز همزمان با دستگیری مهندس راستگو آقای وحید حبیب چشمه فعال شناخته شده حرکت ملی آزربایجان در شهر سهند بازداشت شده بودند.
حبیب چشمه طی تماس تلفنی کوتاهی یک روز از بازداشت خود در 7 تیر امسال خبر از بازداشت خود در اداره اطلاعات تبریز داده بود این در حالی است که وحید حبیب چشمه چندی پیش و با گذراندن 80 روز حبس در زندان مرکزی تبریز و سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز با حکم تبرئه آزاد شده بود.

بی خبری ازوضعیت فعالین سراب
همچنین پیرو افزایش فشار بر فعالین و تلاشگران حقوق ملل غیر فارس در آزربایجان جنوبی آقایان سهند معالی ، علی صمد‌پور،علی بشارت دبیر شیمی و دکتر سید جمال موسوی‌نژاد به همراه دستکم 6 نفر دیگر در شهر ساراب دستگیر شده اند.
لازم به ذکر است در پی فشار روحی نیروهای امنیتی بر خانواده بازداشتی ها اسامی بقیه این عزیزان تا به حال منتشر نشده است.
این فعالین نیز بعد از یک روز به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده و در تماس تلفنی کوتاهی این خبر را تایید کرده اند.
هنوز هیچ اطلاعی از اتهامات احتمالی این فعالین منتشر نشده و فعالین در بند از تمامی حقوق اولیه ی خود مثل دسترسی به وکیل محروم میباشند.

پنجاهمین روز بازداشت محمد اسکندرزاده
محمد اسکندرزاده  از 31 اردیبهشت امسال در بازداشت اداره اطلاعات تبریز به سر میبرد .
این فعال مدنی آزربایجان در حالی پنجاهمین روز بازداشت را پشت سر میگزارد که به بهانه  نگهداری در اداره اطلاعات و تکمیل نشدن مراحل تحقیقات  اجازه دسترسی به وکیل ندارد.
با توجه به اخبار بسیار نگران کننده ای که خبر از احتمال شکنجه وی میدهد ، وضعیت این فعال خستگی ناپذیر را هر چه بیشتر در حاله ای از ابهام فرو میبرد.
به گزارش سوسوز گؤل  محمد اسکندرزاده از زمان بازداشت تنها موفق به برقراری دو تماس کوتاه تلفنی شده و اجازه هیچ ملاقات حضوری به خانواده نگران ایشان داده نمیشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر