۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

کلمات به کار رفته توسط تعدادي از ماموران امنيتي تهران خطاب به هواداران تراکتور:

اورمو ایشچیلری :هواداران تراکتور که بعد از بازي تراکتور و استقلال در استاديوم آزادي دستگير شده بودند بعد از ۳ روز آزاد شدند. حدود ۳۰۰ نفر هوادار تراکتور که از شهرهاي مختلف «آذربايجان» و «ايران» و بيشتر از «تهران» براي تشويق تيم محبوبشان به استاديوم آزادي تهران رفته بودند, در پايان بازي به صورت راندوم و بي‌دليل بازداشت شدند. بعد از بازداشت، پليس لباس شخصي اداره امنيت تهران همه آن‌ها را به طبقه همکف سالن چند منظوره و ۱۲ هزار نفري انتقال داده و بعد از فيلمبرداري و عکسبرداري از همه دستگير شده‌گان و کتک زدن شديد آن افراد، انگشت نگاري کرده و بعد از سرو شام مختصري در حد يک لقمه مرغ گنديده و مقداري برنج در ظروف يکبار مصرف، حوالي ساعت ۱۲ شب، همه ۳۰۰ نفر را نخست به «بازداشتگاه آگاهي شاپور» واقع در خيابان وحدت اسلامي (شوش) انتقال داده دادند که با
مخالفت مسئولان آگاهي شاپور همه هواداران به «اداره مرکزي مواد مخدر» انتقال داده شدند و سپس ۳۰۰ نفر به سالني به نام «دِپـو» محل نگهداري معتادان هپاتيتي و قاچاقچيان خطرناک منتقل شدند.
روز بعد به علت جلوگيري از تجمع خانواده‌ها روبروي اداره مذکور توسط چند وَن و چند اتوبوس, همه دستگير شدگان با دستبند به زندان اوين منتقل و جهت بررسي به اصطلاح جرم شان راهي دادسراي انقلاب ويژه زندان اوين شدند.
اتوبوسهاي منتقل کننده دستگير شدگان توسط ۷ دستگاه بنز الگانس نيروي انتظامي و ۲۰-۳۰ موتورسوار لباس شخصي که ظاهرا همگي ماموران اداره امنيت تهران بودند تا زندان اوين تهران واقع در اتوبان يادگار اسکورت شدند.
در روز اول تعداد بسيار کمي از دستگير شدگان که در گزارش پليس در پرونده‌شان برخورد با مامور داشتند و يا سابقه کيفري داشتند روانه زندان اوين شدند و بقيه دستگيرشدگان, عصر‌‌ همان روز بلاتکليف و دوباره به‌‌ همان بازداشتگاه اداره مواد مخدر در خيابان وحدت اسلامي برگردانده شدند.
نهايتا در روز سوم با تجمع بيش از حد خانواده‌هاي دستگير شدگان که اکثرا از تبريز بودند؛ بيشتر دستگير شدگان حوالي ساعت ۹ شب آزاد شدند و بقيه دستگير شدگان هم با‌‌ همان روال قبلي که در بالا نوشته شده فرداي آن روز راهي زندان اوين شدند. در طي اين اتفاقات به هيچ وجه اجازه استفاده از سرويس بهداشتي و آشاميدن آب سالم به هيچ کس داده نشد. تعدادي از دستگير شدگان از آب شيرهاي داخل توالت مخصوص بازداشتگاه آب مي‌خوردند.
در اين ميان «سردار جعفري» که از تمام مراحل و اتفاقات خبردار بود اقدام مشخصي براي آزادي بازداشتي ها انجام نداد. «رحمان ياوران» هم که سمت رئيس کانون هواداران تراکتور را بر عهده داشت, بعد از تماس‌هاي متعدد و مطرح کردن موضوع, گوشي موبايل خود را خاموش کرد و به هيچ کس جوابي نداد.
منادي نماينده تبريز هم کلا موبايل خود را خاموش کرد بود!
کلمات به کار رفته توسط تعدادي از ماموران امنيتي تهران خطاب به هواداران تراکتور:
۱-بي ناموسا اومدين تهران آشوب به پا کنين؛ آره؟!
۲-ترک خرا واسه ما آدم شدن؟!
۳-اينجا مي‌دونين کجاست؟! اينجا خيلي از بي‌ناموسهايي مثل شما رو آدم کرديم؟!
۴-از قيافتون معلومه بي‌پدر مادر هستين؟!
۵-حروم‌زاده بگو ببينم کدوم بي‌ناموسي فراخوان داده بود؟!
۶-آذربايجان بياد درت بياره ديگه پس کجان؟
۷-اون سردار جعفري‌تون پس کجاس؟! بياد درتون بياره ديگه حرومزاده‌ها؟!
۹- براي من درياچه پر مي‌کني الاغ؟!
متاسفم براي اين فرهنگ و اين قانون که جوان بي‌گناهي که فقط براي تشويق تيم محبوبش راهي تهران شده بود با اينچنين رفتارهاي وحشيانه‌اي راهي خانه‌هايشان کردند. جرم همه دستگير شدگان که توسط خود مسئولان از پيش در پرونده‌هايشان نوشته شده بود ايجاد اخلال و آشوب و شرکت در فراخوان اعتراض به خشک شدن درياچه اروميه بود. تازه اگر هم آن‌ها چنين کاري کرده باشند باز هم موضوع اصلا سياسي نبود و دليلي نداشت که با جوانان بي‌گناه مردم آذربايجان اينگونه برخورد شود. از همه دوستان و همه طرفداران واقعي تراکتور عاجزانه خواهشمندم اين مطلب رو تا مي‌تونيد کپي کنيد يا به هر نحوي براي دوستان خود ارسال کنيد.
مسئولان تهران بايد از اين رفتار‌ها و توهين‌ها به جوان‌هاي مردم روا داشتند عذرخواهي بکنند. در غير اينصورت عواقب بسيار بدي براي همه آن‌ها خواهد داشت.
همه مطالب بازگو شده توسط تعدادي از دستگير شدگان بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر