۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

سه خبر جداگانه در مورد آقای لسانی

اورمو ایشچیلری :
عباس لسانی تنها دو دقیقه قادر به صحبت با همسرش شده است
خانم رقیه لسانی همسر عباس لسانی اعلام کرد که همسرش عصر امروز تنها به مدت 2 دقیقه امکان ارتباط تلفنی با خانواده اش را داشته است.
براساس این خبر، عباس لسانی که از روز جمعه 18 شهریور بطور ناگهانی از سوی ماموران وزارت اطلاعات در اردبیل بازداشت شده است، تاکنون بدون تفهیم اتهام در بازداشت اطلاعات اردبیل بسر می برد.
وی که از بدو بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است تهدید کرده که در صورت تداوم بازداشت غیر قانونیش، از پس فردا اقدام به
اعتصاب غذای خشک خواهد نمود.
خانم رقیه لسانی که به مدت بسیار کوتاهی قادر به گفتگوی تلفنی با عباس شده است تاکید می کند که وضعیت جسمانی وی به هیچ وجه خوب نیست.
خانم لسانی افزوده است که عباس لسانی به رغم درخواستش قادر به گفتگو با مادر و فرزندانش نشده و مامورین اطلاعات بدون دادن امکان خداحافظی به وی، مکالمه را قطع کرده اند.
گفتنی است عباس لسانی که به دفعات از سوی وزارت اطلاعات بازداشت، ضرب و شتم، زندانی و تبعید شده، هفته گذشته در اثنای قیامهای مردم آذربایجان در دفاع از دریاچه اورمیه بصورتی ناگهانی در محل کارش در شهر اردبیل بازداشت شده است.


احتمال بازداشت خانم رقیه لسانی
خبر می رسد که ماموران اطلاعاتی به خانم رقیه لسانی، همسر اقای عباس لسانی که اکنون در بازداشت وزارت اطلاعات در اردبیل بسر می برد گفته اند که عباس درخواست ارسال وسایل شخصیش به بازداشتگاه نموده و به همین دلیل از وی خواسته اند تا کیف وسایل شخصی همسرش را به درب پشتی بازداشتگاه اردبیل ببرد.
این موضوع طی گفتگوی 2 دقیقه ای خانم رقیه لسانی از همسرش پرسیده شده که وی صحت چنین درخواستی را بطور قاطع رد کرده است.
همین امر سبب شده تا احتمال تلاش وزارت اطلاعات برای بازداشت خانم رقیه لسانی نیز مورد طرح قرار گیرد.

درخواست وسیع و مکرر فعالین حرکت ملی آذربایجان برای شکستن اعتصاب غذا از سوی عباس لسانی
بدنبال منتشر شدن خبر اعتصاب غذای یک هفته ای عباس لسانی و امکان ورود وی به مرحله اعتصاب غذای خشک، فعالین حرکت ملی آذربایجان از جمله اقای بؤیوک رسول اوغلو،  با ارسال پیامهای متعددی از اقای عباس لسانی درخواست کردند که وی به اعتصاب غذای خود پایان بخشد و سلامت جسمانی خود را کاملا مد نظر قرار دهد.
فعالین حرکت ملی سلامت جسمانی فعال سرشناس و مبارز بزرگی چون عباس لسانی را برای ملت آذربایجان بسیار مهم می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر