۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

تفتیش منازل فعالین و احضار و دستگیری ها در زنجان

اورمو ایشچیلری :
با نزدیک شدن به زمان تجمع روز پنج شنبه 31 شهریور در زنجان، دستگیری ها و احضار و تهدید در زنجان شدت گرفته است. این در حالی است که هنوز از وضعیت دستگیر شدگان روز سه شنبه 29 شهریور زنجان هیچ اطلاعی در دست نیست.
طی دستگیری های روز گذشته (سه شنبه 29 شهریور) سه تن از فعالین به نام های مهرداد کرمی، جمال رضایی و خلیل غلامی
 بعد از مراسم جشن تولد سعید متین پور دستگیر شده اند.
بعد از دستگیری این افراد مامورین اداره اطلاعات به منازل این افراد مراجعه کرده و اقدام به تفتیش منزل نموده و با خود کتاب، نشریات و کامپیوتر و برخی وسایل دیگر را برده اند.
مهرداد کرمی دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز و دبیر اسبق کانون آذربایجان شناسی این دانشگاه است که در رابطه با کمپین امضا شهروندان زنجانی در اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه و حمایت از نجات این دریاچه، حین جمع آوری امضا در نماز جمعه 18 شهریور زنجان نیز بازداشت شده بود.
همچنین جمال رضایی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت معلم آذربایجان می باشد که مدیر مسئول نشریه دانشجویی «دیلداش» این دانشگاه نیز هست.
علاوه بر اینها مامورین اطلاعات طی تماس تلفنی با داود خداکرمی از وی خواسته اند که در رابطه با کمپین امضا شهروندان زنجانی و اقدامات در خصوص نجات دریاچه اورمیه به اداره اطلاعات مراجعه کند. البته به دلیل عدم مراجعه وی به اطلاعات، مامورین به منزل پدری وی مراجعه نموده و در صدد دستگیری وی بوده اند که وی در منزل نبوده و بنا به گزارشات، ماموران همچنان در اطراف منزل پدری وی حضور دارند.
خداکرمی دبیر جمعیت اسلامی دانشگاه زنجان در سال 85 بود که از دانشگاه اخراج گشته بود. وی اکنون دانشجوی دانشگاه پیام نور زنجان و خبرنگار نشریات زنجان است.
تماسهای تلفنی با دیگر فعالین در زنجان و تهدید و ارعاب و احضارها همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر اطلاع رسانی های گسترده جهت حضور در تجمع فردا پنجشنبه 31 شهریور با پخش تراکتهای تبلیغی، ارسال اس.ام.اس. و ... همچنان ادامه دارد.
خبرهای جدیدتر از زنجان به زودی ارسال خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر