۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

اخبار دریافتی از زنجان

اورمو ایشچیلری :دور تا دور سبزه میدان زنجان که محل اصلی تجمع است، توسط ماموران امنیتی انتظامی و سپاهی و لباس شخصی ها محاصره شده است. به هیچ کس اجازه ایستادن در اطراف میدان داده نمی شود. کلیه خیابانهای منتهی به سبزه میدان نیز در وضعیت مشابهی مملو از ماموران و لباس شخصی هاست. چهارراه انقلاب به طرف سبزه میدان،
چهارراه امیر کبیر به طرف سبزه میدان، خیابان سرچشمه، خیابان سعدی وسط و سعدی جنوبی، ورودی های بازار به ویژه ورودی قیصریه و دم در مسجد سید، خیابان فردوسی و کلیه مسیرهای منتهی به این خیابانها توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی ها پر شده است. اجازه استفاده از موبایل در این مسیرها به ویژه در اطراف سبزه میدان داده نمی شود. ماموران به فاصله کمتر از یک متر از همدیگر در تمامی این مسیرها ایستاده اند. برخی لباس شخصی ها در محل های ذکرشده به صورت مداوم در رفت و آمد و حرکت و کنترل وضعیت هستند. از پشت بام های اطراف سبزه میدان توسط دوربین های فیلمبرداری، از مردم فیلم و عکس گرفته می شود. اتومبیلهای ون ویژه نیروهای امنیتی در سبزه میدان، چهارراه انقلاب و دیگر مناطق مستقر شده اند. کلانتری پشت سبزه میدان مملو از نیروهای یگان ویژه ای است که برخی پشت خودروها و برخی سوار بر موتور آماده هجوم به خیابان هستند.
مردم در محل حضور گسترده دارند.  تمامی راههای منتهی به سبزه میدان از جمعیت موج میزند. لحظه به لحظه احتمال شروع حرکت و سر دادن شعارها قوت می گیرد.
زمان ارسال خبر: نیم ساعت قبل از تجمع ساعت 17:30 – پنجشنبه 31 شهریور 90
خیابانها ی مرکزی شهر بویژه سبزه میدان، چهارراه انقلاب، سعدی وسط و همچنین خیابانهای منتهی به آنها از جمله بلوار آزادی به میدان انقلاب، چهارراه سعدی، بازار و اطراف آن بویژه در محدوده سبزه میدان، امیرکبیر به طرف سبزه میدان، خیابان طالقانی(سرچشمه) و کوچه های اطراف ازدحام بسیار شدیدی دارند.
مردم و فعالان مدنی زنجان در اطراف حضور گسترده دارند و مرتبا اوضاع را زیر نظر می گیرند.
انبوه نیروهای نظامی در تمامی خیابانهای ذکر شده حضور داشته و مرتبا در رفت و آمد هستند. در کنار اینها لباس شخصی ها و نیروها و عوامل اطلاعاتی و امنیتی با ظاهر غیر نظامی خیابانها را قوروق کرده اند. تشخیص این افراد از روی برخی حرکات آنها و نوع پوشش امکان پذیر است. اکثر آنها کت و شلوار پوشیده و نیز بی سیم زیر کت دارند که هر از گاهی با آن صحبت می کنند و نیز بعد از ایستادن موقت در نقطه ای، مرتبا به سمت نیروی بعدی حرکت کرده و با رد و بدل کردن اطلاعات با او و بازگشت مجدد به مکان قبلی یا جابجایی موقعیت از جمله مشخصات آنهاست که آنها را از مردم عادی متفاوت کرده است.
فضای بسیار شدید امنیتی در سطح مرکز شهر زنجان حکمفرماست. ماشینهای پلیس به طور فزاینده ای در خیابانهای مذکور حضور دارند. برخی ونهای مخصوص پلیس که گنجایش تعداد بیش از 10 نفر را داراست به تعداد قابل توجهی در میدانها و خیابانها به چشم می خورند.
کلانتری ها و پاسگاههای اطراف از جمله سبزه میدان (نزدیک پایانه اتوبوسرانی) و نیز خیابان صفا مملو از نیروهای گارد ویژه و ضد شورش بوده و آماده یورش به خیابان در صورت لزوم هستند.
در این خیابانها ایستادن بیش از دو نفر ممنوع بوده و با هر گونه استفاده از موبایل یا دوربین به شدت برخورد می شود.
سیستمهای مخابراتی بویژه ارسال SMS در این منطق به سختی امکان پذیر است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر