۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

بیانیه تحلیلی تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان در خصوص یک ماه مقاومت ملی در آذربایجان جنوبی

اورمو ایشچیلری :

مقدمه:
اعتراضات و مقاومت یک ماه ملت آذربایجان جنوبی حول بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه ،سازماندهی اعتراضات منسجم و طرح مطالبات راهبردی برای حل بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه و کسب پیروزی در برخی از موارد آن از جمله آزادی زود هنگام بازداشت شدگان حوادث اخیر و اتخاذ استراتژی تداوم اعتراضات در صورت عدم تمکین مسئولان در مقابل مطالبات، پیروزی بزرگ دیگری برای ملت آذربایجان و حرکت ملی به ارمغان آورد. اعتراضات و مقاومت ملی یک ماه با طرح مطالبات هشت ماده ای هشداری بر مسئولان حکومتی ایران می باشد که خواست های ملت آذربایجان را بر آورده کنند یقینا در روزهای آتی نیروهای سیاسی حرکت ملی آذربایجان با همفکری و هم اندیشی شیوه و مرحله جدیدی از اعتراضات را بررسی و تدوین خواهند نمود و شاید فرصتی دگر بار برای مسئولان حکومتی ایران پدید نیاید. با تبریک پیروزی ملت آذربایجان به تحلیل اعتراضات یک ماه ملت آذربایجان می پردازیم:
1- به هم خوردن تقسیم بندی سنتی سیاسی ایران در نزد افکار عمومی :
همان گونه که اعتراضات ضد آپارتایدی خرداد هشتاد و پنج ملت آذربایجان، تشکیل شورای هماهنگی فعالین حرکت ملی و جبهه بندی مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ایران،سکوت سیاسی پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران به دلیل موضع گیری سخیف سیاسیون تهران در مقابل مطالبات ملت آذربایجان،بسیج نیروهای سیاسی و ابراز مطالبات سیاسی در میادین ورزشی،برگزاری تجمعات مردمی در دفاع از دریاچه اورمیه در سیزده فروردین سال هشتاد و نه و نود، تقسیم بندی سیاسی سنتی در ایران را به نفع ملت آذربایجان بر هم زد،حوادث شهریور 1390 حول بحران خشک کردن دریاچه اورمیه و مقاومت ملی یک ماه در شهرهای آذربایجان واقعیت های جدیدی را در مقابل اقتدار گرایان،اپوزسیون ایران قرار داد.
2- نگاه های بین الملی به مطالبات ملی در آذربایجان جنوبی:
شکستن فضای مرگبار امنیتی ایجاد شده پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران و اصرار بر مطالبات ملی در آذربایجان و سازماندهی اعتراضات و مقاومت یک ماه چیزی نیست که به سادگی از دید ناظران سیاسی جهان به دور باشد و بازیگران عرصه سیاسی جهان یقین حاصل نموده اند که حرکت ملی آذربایجان به عنوان نیروی سیاسی ملت آذربایجان توان و پتانسیل بسیج نیروی مردمی حول مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی،اجتماعی و حتی زیست محیطی را دارد و یگانه نیروی است که می بایست در آذربایجان مخاطب قرار گیرد.
3- انعکاس دوباره و بردن صدای اعتراضات ملی آذربایجان جنوبی در بین مردمان کشورهای دوست و برادر:
اعتراضات و مقاومت ملی یک ماه حول خشک کردن دریاچه اورمیه توانست بار دیگر و بیشتر از قبل صدای مطالبات ملی مان را در بین افکار عمومی و طبقات اجتماعی آذربایجان شمالی و کشور ترکیه انعکاس دهد و ما بارها و بارها شاهد همدردی برادران مان بودیم.
4-انعکاس اخبار مقاومت ملی یک ماه در مطبوعات جهانی:
تا به امروز افکار عمومی و مطبوعات جهانی به دلایل مختلف از جمله نفوذ لابی راسیسم فارس از انعکاس مطالبات ملی در آذربایجان خود داری می کردند.اعتراضات و مقاومت ملی یک ماه حول بحران خشک کردن دریاچه اورمیه و برخورد های خشونت آمیز ماموران حکومتی و حجم بازداشت فعالین ملی آذربایجان،مقاومت زندانیان سیاسی حرکت ملی در بازداشتگاه موجب آن شد که اکثر مطبوعات و خبرگزاری های معتبر جهانی به انعکاس اخبار این حوادث و مطالبات ملی و نقش حرکت ملی آذربایجان بپردازند.
5- واماندگی سیستم حکومتی و ماشین سرکوب دولت ایران در مقابل ملت آذربایجان:
حوادث یک ماه اخیر نشان داد که ماشین سرکوب دولت ایران درمقابل مطالبات ملی آذربایجان نا کار آمد بوده و فرزندان غیور آذربایجان با مقاومت ملی خود توانستند سازمان سرکوب ایران را رسما فلج نموده و حتی مطالبات به حق آنها موجب ریزش نیرو و ایجاد تضاد فکری در بین نیروهای دولتی گردد.فاکت های گوناگون حاکی از آن است که ملت آذربایجان و حرکت ملی در شرایط لازم توان بر هم زدن سیستم سرکوب را دارد.
6- نقش انفعالی اپوزسیون ایران :
در سال های اخیر بارها شاهد آن بودیم که برخی ها از عدم تامل و همراهی حرکت ملی با سیاسیون به اصطلاح آزادی خواه ایران شکایت داشتند و همواره حرکت ملی را به فاناتیک بودن و غیر دمکراتیک بودن متهم نمودند.اعتراضات و مقاومت ملی یک ماه ملت آذربایجان حول بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه و سکوت دوباره و عدم همراهی سیاسیون تهران و مطبوعات وابسته به آنها حتی در مسئله ای زیست محیطی رسوا کرد ماهیت آنهایی را که بر طبل آزادیخواهی می زدند و آذربایجان و حرکت ملی بار دیگر روحیه دمکراتیک خود را در فراخوان هایش به میدان قضاوت گذارد اما هیچ همراهی را از کسانی که شعار دروغین آزادی خواهی سر می دهند نشنیدیم.باشد که برخی ها چشمان خود را بهتر باز کنند.
7- انسجام نیروهای حرکت ملی آذربایجان :
اعتراضات و مقاومت ملی یک ماهه حول بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه توانست گروه ها و نیروهای سیاسی را علیرغم برخی اختلافات جزیی کنارهم گرد آورد و بار دیگر گویای این مسئله شد آذربایجان بیشتر از آنکه به ساختار محفلی نیاز داشته باشد به ایجاد سیستم تشکیلاتی و سازماندهی صحیح نیروها نیاز دارد البته باید اعتراف کرد که مردان سیاسی آذربایجان در روزهای بحرانی می توانند که کنار هم نشسته و سکان رهبری را در دست گیرند. به عنوان تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان امیدواریم که تامل و سعه صدر گروه های سیاسی همچنان تداوم یابد.
8-برجسته شدن نقش رسانه های جمعی :
اعتراضات و مقاومت یک ماهه ملت آذربایجان قهرمانان دیگری نیز دارد که شاید در همیشه تاریخ نامشان پنهان مانده و شناخته نشوند و آنها کسانی هستند که شبانه روز با فداکاری و روحیه بالا به امر خبر رسانی و انعکاس اخبار حوادث و فداکاری فرزندان دلیر آذربایجان می پرداختند که به حق باید گفت انعکاس صحیح،سریع و مستند آنها قهرمانی ملت آذربایجان را به گوش کل جهان رساند. تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان از همه این قهرمانان بی نام تشکر و قدردانی می کند.
9- تلاش فعالین حقوق بشر و مبارزین خارج از مرزهای آذربایجان:
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان بارها تاکید کرده است که مبارزات ملی در آذربایجان دو بال اساسی دارد و آن نیروهای درون مرزی و نیروهای برون مرزی می باشند که عدم وجود هر کدام از آنها به منزله شکست حرکت ملی آذربایجان می باشد.در سال های اخیر فرزندان خلف آذربایجان که به ناچار روزهای سخت دوری از وطن را تجربه می کنند در سازمان های حقوق بشری توانسته اند به نحو احسن صدای سرکوب ملتمان و زندانیان سیاسی مان را به گوش همگان برسانند. بسیاری از فرزندان قهرمان آذربایجان نیز با ایجاد تجمعات مختلف و برگزاری سمینار ها و … گوناگون صدای ملتمان را به گوش جهان رسانده اند که تشکیلات مقاومت ملی از صمیم قلب از این عزیزان تشکر و قدردانی می کند.
10- تثبیت پیش قراولی جنبش دانشجویی آذربایجان:
مثل هر زمان دیگر شاهد بودیم که در بحث بحران خشک کردن دریاچه اورمیه و اعتراضات و مقاومت یک ماهه ملت آذربایجان دانشجویان جنبش دانشجویی آذربایجان در خط مقدم مبارزات بودند و ده ها زندانی را تقدیم حرکت ملی آذربایجان کرده است که بسیاری از آنها هچنان در بند حکومت ایران می باشند.نها همچنان در بند حکومت ایران می باش تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان برای جنبش دانشجویی آذربایجان آرزوی موفقیت می کند.
11- حضور طبقات مختلف اجتماعی در اعتراضات و مقاومت ملی یک ماهه:
برخلاف ادعا های برخی از دشمنان که گویا حرکت ملی آذربایجان در بین طبقه خاصی از جامعه می باشد، اعتراضات و مقاومت یک ماهه ملت آذربایجان نشان داد که حرکت ملی آذربایجان و آزادی خواهی ملی در آذربایجان تا عمق طبقات مختلف اجتماعی آذربایجان نفوذ کرده و در شرایط لازم حرکت ملی آذربایجان توان بسیج آنها را دارد.
در پایان:
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان بار دیگر از همه فرزندان آذربایجان که فداکارانه اعتراضات و مقاومت ملی یک ماه را سازماندهی کردند قدردانی و تشکر کرده و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی آذربایجان می باشد و باردیگر به مسئولان حکومتی ایران هشدار می دهد که این اعتراضات سر آغاز مبارزه ای پیگیر می باشد که در صورت عدم تمکین در مقابل خواست های ملت آذربایجان می تواند با شدت بیشری آغاز گردد.
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان از همه کمیته ها و هسته های تشکیلاتی در شهرهای مختلف آذربایجان که به صورت خستگی ناپذیر مسئولیت سنگینی بر دوش کشیده اند تشکر می کند و به همه عزیزان تشکیلاتی یاد آور می شود که شاید فداکاری های شما هیچ وقت آشکار نخواهد شد هدف والای ما پیروزی ملتمان در تعیین سرنوشت سیاسی اش می باشد و تشکیلات مقاومت ملی با شما فرزندان قهرمانش به مبارزه خود ادامه خواهد داد.
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان جنوبی
بیست و سوم شهریور نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر