۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

توجه ، توجه : بیانیه مشترک تشکیلات سیاسی آذربایجان جنوبی در خصوص اعتراضات همگانی به خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه

اورمو ایشچیلری : کلیه تشکیلات  و احزاب عمده آزربایجان جنوبی علی رغم سیاست های  و نگرش های متفاوت سرانجام با اجماع بر سر مسئله دریاچه اورمیه برگ نوینی از همکاری و تفاهم را در سیر حرکت ملی آزربایجان گشودند و با صدور اطلاعیه ای مشترک همگان را به ادامه تظاهرات مدنی برای نجات نگین آزربایجان فراخواندند. خبرگزاری اورمو ایشچیلری ضمن عرض تبریک و شادباش این اقدام وحدت بخش از کلیه احزاب و تشکیلات وطن پرست آزربایجانی می خواهد تا با اقدامی مشابه راه را برای انتخاب پرچم مشترک آزربایجان جنوبی باز کرده و بدین وسیله راه را برای شناساندن ملت آزربایجان جنوبی هموار سازند. لزوم بر افراشته شدن این پرچم در این برهه از مبارزات ملی مردم آزربایجان بر هیچکس پوشیده نیست . 
 
بیانیه تشکیلاتهای حرکت ملی آذربایجان در خصوص دریاچه ارومیه
سیا ست مغرضانه وعمدی خشکانیدن دریاچه ارومیه وبه تبع آن کوچاندن اجباری میلیونها آذربایجانی از موطن اجدادی خود، بیانگر تهدیدی جدی و آشکار از سوی شوونیزم فارس بر علیه کیان وهستی ملت مان میباشد.
طبق نظر متخصصان، سبب اصلی فاجعه موجود، احداث سدهای بی رویه بر روی رودخانه ها و مسیلهای منتهی به دریاچه ارومیه میباشد و بر اساس اعلان نطر همین کارشناسان زیست محیطی و تحقیقات آنها بر روی رسوبات باقی مانده از 27 هزار سال قبل ، اثبات مینماید که دریاچه ارومیه در این مدت طولانی هیچوقت با خطر خشک شدن مواجه نبوده است و دلیل اصلی و واقعی خشک شدن دریاچه ارومیه در سالهای اخیر در نتیجه اجرای سیاستهای شوونیزم فارس و مدیریت مغرضانه آبهای سطحی اعلام شده است.
این در حالی انجام میگیرد که حاکمیت مرکز گرای فارس با این سناریوی از پیش طراحی شده، قصد کوچاندن اجباری ملت ترک آذربایجان، از سرزمین مادری و تاریخی خود و به تاراج بردن ثروتهای بیشمار ملی و مدنی را در سر میپروراند .
اگر چه سیاست اصلی شوونیزم فارس محو تمامی آذربایجان میباشد، بدون شک ملت ترک آذربایجان در قبال این سیاست راسیستی حاکمیت فارس، هرگز سا کت نخواهد نشست .
در شرایط فعلی ملت آذربایجان جهت استیفای حقوق ملی خود با تمام وجود، قدرت و اراده همگانی خود را به نمایش میگذاریم و مطابق با حقوق و قوانین بین المللی، اعتراضات مسالمت آمیز و مدنیمان را به صورتی کاملا متحد ومتشکل ادامه خواهیم داد.
در این برهه حساس وسرنوشت ساز کنونی، تشکیلاتهای حرکت ملی آذربایجان جنوبی، خواهان باز شدن سدهای ایجاد شده بر روی رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه، آزادی بدون قید وشرط همه بازداشت شدگان ملی مدنی آذربایجانی، رسمی شدن زبان مادریمان ترکی و حمایت و دعوت به اعتراضات همگانی در سراسر آذربایجان جنوبی در مورخه 9 مهر را اعلان میداریم.

امضا کنندگان بیانیه :

تشکیلات آزادی ملی آذربایجان (آمات)

تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان( آ.م.د.ت)

جبهه آزادیبخش ملی آذربایجان جنوبی (گاماج)

حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی (گاموح)

حزب استقلال آذربایجان جنوبی (گایپ)

کنگره آذربایجانیان جهان (داک)

گوناذتی وی

وعده دیدار ما: ساعت 17:00 خیابانهای اصلی شهرهای آذربایجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر