۱۳۹۰ آبان ۲۳, دوشنبه

در خصوص انفجار پادگان امیرالمومنین سپاه - علی سلیمانی

اورمو ایشچیلری :انفجاری که در مورخه 12-11-2011 در پادگان امیرالمومنین استان البرز در شهرستان ملارد اتفاق افتاده گمانه های زیادی را در میان مردم ایران بوجود آورده است. عده ای آن را تهاجم اسراییل و یا دولت آمریکا می پندارند و استدلال آنها این است این حادثه اگر ناشی از انفجار جابه جایی مهمات بوده به چه دلیلی هم زمان، با فاصله ای چند دقیقه ای در دو نقطه مختلف صدای آن شنیده و دود آن نیز دیده شده که مسافت زیادی از هم داشته اند، شایعه ها حاکی ازآن است که صدای دیگر انفجار از محل پارچین بوده که یکی از مراکز هسته ای به شمار می آید اما هیچ مقام دولتی به این شایعه و صدای انفجار توضیحی نداده است اما تنها اظهار نظر آن بوده ، که به صورت کلی بیان شده آن می باشد که این انفجار ربطی به
نیروگاههای هسته ای نداشته است.

حقیقت امر طبق قرائن و شواهد

اما آن چیزی که حقیقت امر را نشان میدهد کارهایی انجام می گرفته که تجمع عده ای از مسئولین سپاه از جمله فرمانده جهاد خودکفایی سپاه سردار حسن مقدم و عده دیگری که از ذکر نام آنها تا به حال خوداری شده و تنها تعداد آنها گفته شده است و اما آنها نیز به عنوان مسئولین معرفی شده اند شواهدی هست که نشان میدهد کار به حدی جدی بوده که آن را حتی از سربازان موجود در پادگان نیز پنهان میکرده اند بنا به اظهار اهالی روستای بیدگنه ملارد که پادگان فوق در آن قرار دارد که سربازان معمولا در ساعت 2 تعطیل شده و مرخص میشدند که بر خلاف معمول در ساعت 12 تماما مرخص میشوند و در ساعت یک و سی دقیقه بعد از ظهر همان روز صدای انفجار شنیده می شود و شدت انفجار به قدری قوی بوده که صدای آن تا 60 کیلومتری شنیده شده و از این مسافت اثرات لرزش زمین کاملا حس میشده بطوریکه در شهر قدس سقف دانشگاه آزاد فرو ریخته می شود که از تلفات احتمالی آن هیچگونه اخباری منتشر نمی شود.

مسئولین سپاه اعلام داشته اند انفجار ناشی از نقل و انتقال مهمات از زاغه های سپاه بوده است اگر نقل و انتقالی در کار بود پس چرا نیروهای سپاه زودتر از هر روز موعود تعطیل شده اند و طبق رسوم و عادات نیروهای مسلح ایران به اینگونه نقل و انتقالات ، افسران نظارت و امور لازم را انجام میدهند در حالیکه مسئول جهاد خودکفایی که یک مسئول غیر مرتبط با این امور بوده، و انجام این کار از سوی او امری غیر معمول بوده است. پس سردار حسن مقدم مسئول جهاد خود کفایی سپاه چه نقشی میتواند در این امر داشته باشد . جهاد خودکفایی سازمانی در نیروهای مسلح می باشد که بر ساخت و سازهای مهمات جنگی نظارت دارد و طبق اخبار منتشره سردار حسن مقدم بر تجهیزات موشکی سپاه نیز نظارت داشته است . حضور او در آن صحنه حاکی از رابطه کاری بطور مسلم بوده است ،آن هم در یک منطقه نگهداری پدافند موشکی که به صورت غیر رسمی و جسته و گریخته بیان شده و سردار حسن مقدم را نیز که در اخبار رسمی و اعلامی مسولین سپاه هم بیان شده پایه گذار پدافند موشکی سپاه بوده است.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که در این منطقه سپاه میخواسته موشکی را آزمایش کند که در حین پرتاب روی سکو منفجر شده است. دود سفید نیز ناشی از انبار مواد شیمیایی بوده که در نزدیکی سکوی پرتاب قرار داشته که در اثر انفجار موشک روی سکو منفجر شده و آتش گرفته است.

نظریات دیگر

نزدیک به یک هفته قبل درخبرهایی از مشهد اعلام گردید که اختلافات شدیدی در میان فرماندهان نظامی بوجود آمده که منجر به بازداشت عده ای از فرماندهان سپاه شده که به دلایلی نامعلوم به پادگانی در مشهد انتقال داده شده اند و انتقال آنها با تدبیر شدید امنیتی بوده و حتی در حین این انتقال تمام تلفن های مشهد قطع شده است که این موضوع را مربوط با این انفجارها ی پادگان امیرالمومنین میدانند. در حقیقت این انفجارها را کاری عمدی و ناشی از اختلافات درونی سپاه تلقی می نمایند.

نتیجه گیری

اما هر آنچه که بوده باشد سپاه از هر گونه درز اخبار از محل انفجار به شدت ممانعت به عمل می آورده که این امر آن را می رساند که محل انفجار چقدر برای سپاه به لحاظ امنیتی دارای اهمیت بوده است. حتی اخبار رسیده از محل وقوع حادثه حاکی از آن است که عده ای از مجروحین حادثه به علت عدم انتقال و دیر رسانیدن آن به مراکز پزشکی در گذشته اند با وجود اوضاع وخیم مجروحین در منطقه بازسپاه به لحاظ رعایت امنیتی مانع ورود امداگران به منطقه شده است. تنها بعد از مذاکرات و تاخیر 4 ساعته به 6 امدادگر هلال احمر به همراه سگهای زنده یاب اجازه ورود به محل حادثه داده اند. اجازه ورود به این امدادگران آن را می رساند که عده ای مفقود نیز وجود داشته است، که هیچ گونه در خصوص آن اظهار نظری نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر